bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
سرانجام تصمیمات پشت پرده آقای مدیرکل؛
بامداد جنوب: هیات‌فوتبال استان بوشهر به‌دنبال حواشی اخیر، این روزها به به تیتر یک خبرگزاری‌های ورزشی استان و حتی کشور تبدیل شده است و این‌طور که پیداست، انگار این وضعیت نگران‌کننده همچنان ادامه خواهد داشت؛ چراکه بر اساس شنیده‌ها برخی از اعضای مجمع این هیات، خواهان استیضاح رئیس هیات هستند.

بامداد جنوب: هیات‌فوتبال استان بوشهر به‌دنبال حواشی اخیر، این روزها به به تیتر یک خبرگزاری‌های ورزشی استان و حتی کشور تبدیل شده است و این‌طور که پیداست، انگار این وضعیت نگران‌کننده همچنان ادامه خواهد داشت؛ چراکه بر اساس شنیده‌ها برخی از اعضای مجمع این هیات، خواهان استیضاح رئیس هیات هستند.

هفته گذشته بود که در گزارشی پیرامون استعفای بحث‌برانگیز دبیر هیات فوتبال استان و همچنین وضعیت نامشخص هیات فوتبال جم نوشتیم و تاکید کردیم که اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، باید منتظر خبرهای بزرگ‌تری از این هیات باشیم. به هر حال هیات فوتبال شهرستان جم در هفته‌های گذشته حواشی زیادی را به خود دیده و روسای آن چندین بار تغییر کردند. همین عزل و نصب‌های پی‌درپی و البته عجیب؛ اما برای رئیس هیات فوتبال استان بوشهر دردسر درست کرده تا آنجا که حالا اعضای مجمع این هیات خواهان استیضاح او شده‌اند.

بد نیست نگاهی به آنچه در این یک ماه گذشته داشته باشیم تا ببینیم چطور هیات فوتبال بوشهر به چنین روزی افتاده است. اواخر ماه اردیبهشت بود که امیرحسین محتشم، رئیس هیات فوتبال بوشهر به برکناری محمد اسدی، رئیس هیات فوتبال جم اقدام و سیدعباس موسوی را به سمت سرپرستی این هیات منصوب کرد. گفته می‌شود دلیل برکناری اسدی، اختلاف او با مدیران اداره ورزش و جوانان استان بوشهر بوده است. نکته جالب توجه، بی‌اطلاعی اسدی از برکناری خود و دعوت نکردن او به مراسم معارفه موسوی بود. این انتصاب در حالی رخ داد که موسوی تا زمان طی مراحل قانونی انتصابش، مجوز عزل و نصب جدیدی نداشت و 48 ساعت پس از آغاز فعالیت به‌دلیل انتصابات جدید، از سرپرستی هیات فوتبال جم برکنار شد! علی عبداللهی پس از این اتفاق به‌عنوان جایگزین موسوی انتخاب شد؛ اما پس از گذشت یک هفته، محتشم دوباره موسوی را به‌عنوان سرپرست هیات فوتبال شهرستان جم منصوب کرد!

با این تغییرات، پرویز عبدی‌پور، دبیر هیات فوتبال استان بوشهر از سمت خود کناره‌گیری کرد و نداشتن صداقت و بلندپروازی‌های خیالی را دلیل این استعفا معرفی کرد. این تنها اقدام اعضای هیات فوتبال بوشهر علیه محتشم نبود، بلکه 12 نفر از آنها به حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال نامه‌ای نوشتند تا محتشم را استیضاح کرده و توضیحاتش را درباره اقدامات اخیر خود بشنوند. آنها در صورتی بار دیگر به او رای می‌دهند که قانع شوند، وگرنه رئیس جدیدی برای هیئت فوتبال بوشهر انتخاب خواهند کرد.

همه این اتفاقات در حالی رخ داد که محتشم در گفت‌وگویی محرمانه تاکید کرده بود که برای هر تصمیمی که در این مدت گرفته است دلیل موجهی داد و می‌تواند با مدارک کافی همه آنها اثبات کند. همچنین او تاکید کرده بود که قبل از اینکه پرویز عبدی‌پور از سمت خود استعفا دهد، خودش از او خواسته بود که استعفا دهد یا اینکه مجبور به برکناری او خواهد شد. محتشم معتقد بود که طبق قانون عبدی‌پور نمی‌توانست در این سمت به فعالیت خود ادامه دهد و برای این تصمیم مدارک و اسناد کافی در اختیار دارد.

محتشم: در چنین شرایطی باید پاسخگوی عملکرد خود به اعضا باشم

در رابطه با حواشی مربوط به استیضاح هم امیرحسین محتشم روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در این ارتباط برایپاک‌سازی فوتبال استان بوشهر تعهد دارم و براساس این تعهدتا پاک شدن کامل این عرصهاین روند با قاطعیت ادامه می‌یابد. تاکنون شماری از عرصه کلان فوتبال بوشهر کنار گذاشته شده‌اند و افراد دیگریکه از لحاظ فنی و فوتبالی مغایر با اهداف هیات فوتبال گام بردارند از این قطارپیاده خواهند شد. فوتبال استان بوشهر رودخانه و با بیرون رفتن شماری افراد جریان آن قطع نخواهد شد و اکنون فوتبال در استان بوشهر با خرد جمعی و بصورت گروهی اداره می‌شود.

رئیس هیات فوتبال بوشهر در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: مجمع انتخابات هیات فوتبال استان بوشهر۲۹ خردادماه جاری برگزار میشود که در این نشست اعضای هیات رئیسه، نواب رئیس، نمایندگانباشگاهها و هیات فوتبال شهرستانها و مناطق انتخاب خواهند شد. هرچند با تغییر و تحولاتی که رخ داده قابل پیش بینی بود برخی دوستان که از بدنه هیات فوتبال جدا شدند در صدد جمع‌آوری امضا برای استیضاحم باشند؛ امامطابقبند ۱۲ ماده ۲۴ اساسنامه هیات‌ها اعضا مجمع میتوانند رئیس هیات را استیضاح کنند ومی‌پذیرم که در چنین شرایطی باید پاسخگوی عملکرد خود به اعضا باشم. با همه این مسائل بار دیگر تاکید می‌کنم که همه برنامههای پیش‌بینی شده برای هیات فوتبال استان بوشهر تلفیقی از اساسنامههای فدراسیون فوتبال و این هیات است. چنانچه قرار است رشد و توسعه‌ای در فوتبال استان بوشهر رقم بخورد این مهم نیاز به برنامه دارد که در هیات استان این مهم به ‌ور جدی مورد توجه قرار گرفته‌است.

چیزی که پیداست این است که نباید به این زودی انتظار به پایان رسیدن حواشی هیات فوتبال استان بوشهر که به نوعی مهم‌ترین هیات ورزشی این استان به حساب می‌آید، باشیم. چیزی که بیشتر از همه چیز نگران‌کننده است این است که در این استان بزرگ‌تری نیست که وارد این ماجرا شود و به حاشیه‌ها پایان دهد. در این شرایط این وظیفه مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر است که با اقدامات ویژه همه چیز را حل کند ولی همه خوب می‌دانیم که مدیر کل ورزش استان نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد. حقیقت ماجرا این است که خود آقای مدیر کل در صدر حواشی هیات فوتبال استان قرار دارد و در تصمیم‌های اخیری که در این هیات گرفته شده به‌نوعی تاثیر مستقیم داشته است. البته باید گفت که تجربه نشان داده است که آقای بهروزیان‌فر خیلی هم علاقه‌ای برای ورود به این مسائل ندارد و فقط سعی می‌کند در سکوت کامل تصمیم‌های خود را بگیرد.

شرایط این روزهای هیات فوتبال بوشهر، شبیه چیزی است که در این سال‌ها در فدراسیون فوتبال کشورمان رخ داده است و متاسفانه در این سال‌ها، بعضی از آقایان مسوول با دخالت‌های گاه بی‌جا خود، باعث به‌وجود آمدن حواشی مختلفی برای هیات فوتبال شده‌اند. این اتفاق‌ها در ریاست شش سال محمد نجفی رخ داد و اختلاف‌های میان او و آقای رئیس حواشی زیادی را به‌وجود آورد. حالا هم در دوره ریاست محتشم این حواشی ادامه دارد با این تفاوت که اینبار اختلافی در میان نیست بلکه آقای مدیرکل به‌دنبال پیاده کردن اهداف خود در هیات فوتبال است. چیزی که نگران‌کننده است این است که سرانجام هیات فوتبال استانمان چه خواهد شد؟ آیا هیات برتر فوتبال کشور در سال 98، در سال 99 روند نزولی زیادی در پیش خواهد گرفت؟ آیا باید شاهد منتظر این باشیم که بار دیگر فوتبال بوشهر به عقب برگردد؟ این چیزی نیست که ما فوتبالدوستان این استان انتظارش را داشته باشیم. امیدواریم که در مدیران ورزشی و آقای مدیر کل تا دیر نشده به خود بیایند و اینقدر به‌دنبال به حاشیه کشاندن فوتبال استانمان نباشند. آیا این خواسته بزرگ است؟


نام:
ایمیل:
* نظر: