bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
مجمع هیات فوتبال برگزار شد ولی خبری از استیضاح نبود؛
علی پورتنگستانی: مجمع هیات فوتبال استان بوشهر با تمام حاشیه‌های از قبل پیشی‌بینی شده، برگزار شد ولی چیزی که در این مجمع مشهود بود، حمایت قاطع مدیرکل ورزش و جوانان استان از رئیس جدید هیات بود و به‌نظر نمی‌رسد که مجمع حالا حالاها به فکر استیضاح محتشم بیافتد.

علی پورتنگستانی

مجمع هیات فوتبال استان بوشهر با تمام حاشیه‌های از قبل پیشی‌بینی شده، برگزار شد ولی چیزی که در این مجمع مشهود بود، حمایت قاطع مدیرکل ورزش و جوانان استان از رئیس جدید هیات بود و به‌نظر نمی‌رسد که مجمع حالا حالاها به فکر استیضاح محتشم بیافتد.

جلسه مجمع عمومی هیات فوتبال استان بوشهر پیش ازظهر روز پنجشنبه با حضور مدیر کل ورزش و جوانان و مسوولان هیات فوتبال استان بوشهر و شهرستان‌ها برگزار شد. قبل از برگزاری این مجمع خبرها حاکی از آن بود که قرار است اعضای مجمع، رئیس جدید هیات فوتبال استان را به‌دلیل حواشی اخیر این هیات استیضاح کنند. خبری که البته قبل از برگزاری مجمع از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان لغو شد. عبدالکاظم طالقانی در گفت‌وگو با برنامه پسین ورزش رادیو بوشهر در خصوص آخرین وضعیت بررسی استیضاح رئیس هیات فوتبال استان بوشهر گفته بود: قبل از پاسخ به این سوال باید بگویم که رئیس هیات فوتبال هر استان این اختیار را دارد که افرادی که توانایی کمتری دارند و یا با وی هماهنگ نیستند را جابه‌جا کند. پیش‌نیاز این تغییرات این گونه است که برای جابه‌جایی رئیس هیات‌های فوتبال هر شهرستان، هماهنگی لازم توسط اداره ورزش و جوانان آن شهرستان با هیات فوتبال استان انجام شود .

طالقانی در خصوص بحث‌هایی که در مورد استیضاح رئیس هیات فوتبال استان بوشهر مطرح شده، خاطرنشان کرد: در اساس‌نامه هیات‌های استانی فدراسیون فوتبال امده است که برای استیضاح رئیس هیات فوتبال هر استان‌، نیاز است که یک سوم اعضا هیات و مجمع آن استان درخواستی را به فدراسیون فوتبال ارسال کنند تا پس از بررسی و مشخص شدن اهلیت امضاها، موضوع در هیات‌رئیسه فدراسیون مطرح و در صورت تائید این هیات رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال، پاسخ نامه برای انجام استیضاح به استان داده شود. در هفته‌های گذشته نامه‌ای به فدراسیون فوتبال واصل شد که تعدادی خواستار استیضاح رئیس هیات فوتیال استان بوشهر شده‌اند که پیش از بررسی این نامه در هیات رئیسه فدراسیون، قریب به نیمی از افراد امضاء‌کننده اقدام به پس گرفتن امضاهای خود کردند.

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محتشم رئیس هیات فوتبال استان بوشهر به‌تازگی انتخاب شده و باید فرصت لازم به ایشان داده شود تا برنامه‌هایش را پیاده کند و از طرفی هنوز هیات‌رئیسه جدید استان بوشهر انتخاب نشده و از طرفی تعداد امضاها برای استیضاح وی نیز به حد نصاب نرسیده ، فعلا فدراسیون فوتبال برنامه‌ای برای پذیرش استیضاح رئیس هیات فوتبال استان بوشهر ندارد.

به هر حال مجمع برگزار شد و در این جلسه با رای‌گیری ترکیب اعضا هیات‌رئیسه هیات فوتبال استان بوشهر مشخص شد. بدین ترتیب سید علیرضا کازرونی و زهره خلیفه به ترتیب با 22 رای به‌عنوان نائب رئیس اول و دوم و شهرام سلیمی‌فرد با 20 رای به‌عنوان نماینده هیات‌های فوتبال شهرستانی و نیما کشتکار با 18 رای به‌عنوان نماینده مدیران عامل باشگاه‌ها انتخاب شدند. لازم به ذکر است که بر اساس اساسنامه هیات‌های استانی هیات فوتبال، برای رسمیت بخشیدن به جلسه مجمع هیات فوتبال هر استان نیاز به حضور 2 سوم اعضا است که از 28 عضو مجمع هیات فوتبال استان بوشهر‌، 23 عضو در جلسه مجمع عمومی هیات فوتبال استان بوشهر شرکت کردند.

دفاع تمام قد مدیر کل ورزش از رئیس هیات

بر هیچ کس پوشیده نیست که رئیس جدید هیات فوتبال بوشهر با حواشی زیادی این سمت را به‌دست آورد. حواشی که در همان آغاز دوران ریاست، باز هم محتشم را گرفتار خود کرد. از تغییر دو رئیس موفق هیات‌های فوتبال تنگستان و جم تا استعفا بحث‌برانگیز پرویز عبدی‌پور از سمت دبیر هیات فوبتال استان همه و همه باعث شد تا هیات فوتبال استان بوشهر زودتر از آنچه که فکر می‌کردیم وارد حاشیه شود. در نگاه اول همه انگشت‌ها به سمت رئیس این هیات بود ولی کم کم مشخص شد که در پشت پرده، این آقای مدیرکل ورزش است که نقش زیاد در تصمیمات امیرحسین محتشم دارد. در واقع او کسی بود که تصمیم اخیر هیات فوتبال را گرفته نه محتشم. گرچه بهروزیان‌فر دخالت در امور هیات فوتبال را تکذیب می‌کند ولی برای همه مشخص شده است که او و یکی از زیر دستانش نقش بسیار زیاد در دوره جدید هیات فوتبال استان دارند و مطمئنا این مساله همچنان ادامه خواهد داشت.

در ادامه نگاهی به صحبت‌های بهروزیا‌فر در مجمع هیات فوتبال خواهیم داشت. احمد بهروزیان‌فر در این جلسه صحبت‌هایش را اینگونه آغاز کرد: اقدام‌های زیرساختی انجام شده در مدت ششسال گذشته در حوزه ورزش در این استان، سبب ارتقایامکانات مورد نیاز ورزش فوتبال در استان شده است. این شرایط سبب شده تا فوتبال استان بوشهر مسیر رشد خود را بپیماید و جایگاه خوبی در سطح کشور داشته باشد. در این عرصه سعی بر این بوده که با توجه به یک سری شاخص‌ها، عدالت در توزیع اعتبارات رعایت شود و نتیجه آن خانه تکانی استان بوشهر برای داشتن امکاناتی بیشتر در عرصه ورزش فوتبال بوده است.

وی در ادامه در مورد انتصاب محتشم به‌عنوان رئیس هیات فوتبال استان بوشهر گفت: حضور رئیس جدید هیات فوتبال استان بوشهربه فال نیک گرفته می‌شودو تا زمانی که در چارچوب قانون و اساس نامه هیات فوتبال استان‌ها،گام برمی‌دارد از حمایت اداره ورزش و جوانان استان بهره‌مند خواهد بود. با توجه به تعامل مناسب رئیس هیات فوتبال استان با اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر و اداره‌های شهرستانی ورزش و جوانان و هیات‌های شهرستانی فوتبال، آینده درخشانی برای فوتبال استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

اگرچه بهروزیان‌فر در صحبت‌هایش به‌طور مستقیم از رئیس جدید هیات فوتبال حمایت نکرد ولی اگر توجه بیشتری به صحبت‌هایش داشته باشید، متوجه خواهید شد که او حامی اول محتشم است و به همین دلیل اجازه نمی‌دهد که مجمع به‌دنبال استیضاح وی باشند. حتی این شائبه به‌وجود آمده که فشار او باعث شد تا نیمی از امضاکنندگان نامه استیضاح رئیس جدید هیات فوتبال از امضا خود منصرف شوند و راه دیگری را در پیش گیرند. با همه این مسائل باید پذیرفت که دوره ریاست آقای محتشم، در واقع دوره قدرت‌نمایی آقای مدیرکل می‌باشد و در این مساله هیچ شکی وجود ندارد. حالا سوال اصلی این است که با پایان رسیدن این دولت و رفتن احتمالی آقای بهروزیان‌فر، سرنوشت محتشم و هیات فوتبال بوشهر چه می‌شود؟


نام:
ایمیل:
* نظر: