bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۹
شایعه در شهر؛
علی پورتنگستانی: فرصت 24 ساعته به میشو برای بازگشت به ایران، شاید آخرین فرصت او برای حضور در بین شاهینی‌هاست، چراکه به‌نظر می‌رسد مسوولان این تیم جانشنین این مربی را پیدا کرده‌اند. ولی آیا گزینه مدنظر بوشهری‌ها در این وضعیت می‌تواند چاره‌ساز باشد یا خیر؟

علی پورتنگستانی:

فرصت 24 ساعته به میشو برای بازگشت به ایران، شاید آخرین فرصت او برای حضور در بین شاهینی‌هاست، چراکه به‌نظر می‌رسد مسوولان این تیم جانشنین این مربی را پیدا کرده‌اند. ولی آیا گزینه مدنظر بوشهری‌ها در این وضعیت می‌تواند چاره‌ساز باشد یا خیر؟

به‌نظر می‌رسد راه میشو کریستوویچ و شاهین شهرداری را باید از هم جدا شده بدانیم، چراکه مدیرعامل باشگاه تاکید کرده است طی ساعت‌های آینده اگر این مربی به ایران برنگردد، این باشگاه با او قطع همکاری کرده و به‌دنبال راهکار دیگری خواهد رفت. با توجه به مدت زمانی که شاهین به میشو فرصت داده است، به‌نظر نمی‌رسد که این مربی بتواند در این زمان به ایران برگردد. به هر حال باید به این نکته هم توجه کرد که میشو در پیشرفت شاهین نقش به‌سزایی داشته است و حال با نبود او ممکن است برخی از چیزها در این باشگاه تغییر پیدا کند.

مطابق انتظار با نیامدن میشو به ایران، بازار گرم شایعات پیرامون باشگاه شاهین شهرداری باز هم راه افتاده است. طبق گفته برخی از خبرگزاری‌ها و یک فرد مطلع در باشگاه، مدیران این باشگاه با نیامدن احتمالی میشو به ایران خیلی زود دست به‌کار شده‌اند و با یکی از مربیان سابق تیم مذاکره کرده‌اند تا او را جانشنین میشو در شاهین کنند. آنطور که در خبرها آمده است، این مربی مهدی پاشازاده است که دو سال پیش توانسته بود، شاهین را از لیگ دو راهی لیگ دسته یک کشور کند و در همان زمان از این تیم جدا شد. این در حالی است که مهدی پاشازاده در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها این اخبار را شایعه دانست و تاکید کرد هیچ مذاکره‌ای با مدیران شاهین نداشته است. مهدی پاشازاده در این گفت‌وگو پیرامون شایعات پیوستنش به شاهین شهرداری بوشهر تاکید کرد: متاسفانه در چند روز اخیر در شهر بوشهر شایعاتی به راه انداخته‌اند که من با این تیم مذاکره کرده‌ام و در حال پیوستن به این تیم هستم که بنده همینجا اعلام می‌کنم این صحبت‌ها را تکذیب می‌کنم. متاسفانه در این میان تنها با احساسات هواداران شاهین شهرداری بوشهر بازی می‌شود چون در مقطعی پیش از پیوستن میشو کریستویچ هم مدیران این تیم نام من را به میان آوردند که در آن مقطع هیچ صحبتی با من نشده بود.

پاشازاده با اشاره به اینکه هواداران شاهین همیشه به من لطف دارند، خاطرنشان کرد: تیم شاهین را به‌دلیل اینکه خودم از لیگ دسته دو به لیگ یک آوردم همیشه دوست دارم و امیدوارم هر چه زودتر تکلیف سرمربی این تیم مشخص شود تا هواداران این تیم از بلاتکلیفی دربیایند. اینکه گفته می‌شود به‌خاطر شاهین شهرداری قراردادم را با تیم سابقم فسخ کرده‌ام یک حرف بی‌اساس است. بار دیگر تاکید می‌کنم که بنا به دلایلی قرارداد خودم را با تیم شهرداری ماهشهر فسخ کردم و در ادامه برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.

شاید در نگاه اول به‌نظر برسد که حق با پاشازاده است و هیچ گفت‌وگویی میان طرفین شکل نگرفته است، ولی یک فرد آگاه در این رابطه به ما گفت که انتخاب فعلی مدیران شاهین در این برهه از زمان، مهدی پاشازاده است و او دقیقا کسی است که می‌تواند شاهین را از وضعیت نامشخص بیرون کند. البته در این وضعیت باید به پاشازاده هم حق بدهیم چراکه او نمی‌خواهد تا چیزی قطعی نشده است، در موردش حرف بزند. از طرفی دیگر اگر او از پیشنهاد شاهین سخن می‌گفت شاید باشگاه‌ قبلی‌اش بابت این مساله دردسرساز می‌شد.

اما سوال اصلی این است که آیا پاشازاده می‌تواند در شاهین مثمرثمر باشد یا خیر. اگه نگاهی به تجربیات مربیگری او بیاندازید، متوجه می‌شوید که این مربی جوان تبحر خاصی در آوردن تیم‌های لیگ دسته دو به دسته یک کشور دارد و به‌نوعی او را آقای لیگ دسته دو می‌نامند. نکته جالب ماجرا این است که هر دو تیم شاهین و پارس جنوبی با سرمربیگری مهدی پاشازاده به لیگ دسته یک صعود کرده‌اند پس می‌توان گفت که او با فضای فوتبال بوشهر آشنایی کامل دارد. علاوه بر این تیم‌های پاشازاده همیشه رو به جلو بازی می‌کنند و در عین حال سخت هم گل می‌خوردند. پاشازاده اعتقاد ویژه‌ای هم به بازیکنان جوان دارد و همیشه سعی می‌کند در مواقع لازم به آنها میدان بدهد. با وجود این، این دلایل نمی‌توانند اثبات کنند که او در این زمان بهترین گزینه برای سرمربیگری شاهین شهرداری است. درست است پاشازاده مربی خوبی است ولی الان شاهین در لیگ برتر بازی می‌کند نه در لیگ دو. از طرفی دیگر شاهین الان در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد، یعنی این تیم همین حالا هم یکی از کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر است؛ اما نکته مهم‌تر این است که پاشازاده تاکنون در لیگ برتر مربیگری نکرده است و اگر بخواهد هدایت شاهین را بر عهده بگیرد، باید این نکته را در نظر گیرد که شاید نتواند به آن چیزی که می‌خواهد برسد. با همه این مسائل، نکته نگران‌کننده این است که با نیامدن میشو و جنب و جوش برای پیدا کردن جانشنین او، برخی باندبازی‌ها در شاهین شهرداری است. در ابتدای فصل این مساله باعث شد بوشهری‌ها نتایج ضعیفی در مسابقات کسب کنند و حالا نباید آن اتفاق تلخ بار دیگر تکرار شود. امید می‌رود که مدیران شاهین شهرداری در آرامش کامل و حاشیه و بدون دخالت برخی از باندها بهترین تصمیم را برای این تیم پرطرفدار بگیرند.

پشت پرده ناآرامی رختکن بارسلونا

بامداد جنوب: ناآرامی‌های اخیر در رختکن بارسلونا پس از توقف این تیم مقابل سلتاویگو که از دید رسانه‌های اسپانیایی هم پنهان نماند دلایلی داشته است.

در حالی‌که صدرنشینی جدول و پیشتازی در کورس قهرمانی لالیگا از چنگ بارسایی‌ها پریده و آنها خودشان را در فاصله دو امتیازی رقیب دیرینه‌شان یعنی رئال مادرید می‌بینند، آشوب در رختکن و بروز اختلاف میان بازیکنان و اعضای کادر فنی تنها چیزی است که هواداران این تیم نمی‌خواهند. بارسلونا شنبه‌شب در هفته سی‌و‌دوم لالیگا دو بار برتری‌اش مقابل سلتاویگو را با تساوی عوض و در نهایت به تساوی بسنده کرد. رئال مادرید هم از این فرصت استفاده کرد و با کسب پیروزی در خانه اسپانیول حاشیه امنیتش در صدر جدول رده‌بندی را به دو امتیاز افزایش داد.

این اما تنها اتفاق بدی نبود که در جریان بازی آبی‌و‌اناری‌ها مقابل سلتاویگو رخ داد. چند منبع خبری در اسپانیا از جمله نشریات مارکا، آ اس، اسپورت، رادیو کادنا سر و ... از اختلاف میان بازیکنان و اعضای کادر فنی و در راس آنها سرمربی تیم کیکه‌ ستین پرده برداشتند. اگرچه ستین در نشست خبری روز گذشته خود این موضوع را تکذیب کرد؛ اما هنوز هم اخبار و شایعات فراوانی درباره این موضوع شنیده می‌شود. در حقیقت مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد شائبه بروز اختلاف میان بازیکنان و کادر فنی چندان هم بی‌پایه و اساس نیست.

برنامه «ال‌پارتیداسوی» در شبکه تلویزیونی «مویستار» اسپانیا، کلیپی را از نیمکت تیم فوتبال بارسلونا هنگام وقت استراحت کوتاه نیمه دوم بازی مقابل سلتاویگو منتشر کرده که در آن کاملا مشخص است لیونل مسی، کاپیتان تیم از گوش کردن به دستورات ادر سارابیا، دستیار کیکه ستین خودداری می‌کند و در حالی که سارابیا سعی دارد به سمت او نزدیک شود تا دستورات ستین را منتقل کند، ستاره آرژانتینی در حال نوشیدن آب او را نادیده می‌گیرد و با پشت کردن به وی از محل دور می‌شود.

سارابیا با دیدن این حرکت مسی تعجب و بلافاصله دوباره سعی می‌کند که با او صحبت کند. در کلیپ منتشر شده مشخص است که مسی در حال برگشتن سمت نیمکت است تا بطری آبی که در دست داشت را زمین بگذارد؛ اما زمانی که متوجه می‌شود سارابیا منتظر اوست تا صحبت کند، سر جای خود می‌ماند. تمام این اتفاق‌ها در حضور ستین که چهره‌اش نشان می‌داد بسیار جدی و از این وضعیت ناراضی است، رخ می‌دهد. این اما تنها صحنه‌ای نبود که برنامه ال‌پارتیداسو برای اثبات وجود اختلاف و روابط متشنج میان بازیکنان بارسلونا و کادر فنی این تیم منتشر کرده است، چراکه در کلیپی دیگر لوئیس سوارس که پس از تعویضش روی سکوها رفته با چهره‌ای خشمگین نمایش داده می‌شود که با عصبانیت در حال صحبت با سارابیاست. مصاحبه‌ای که سوارس پس از بازی با گزارشگر شبکه تلویزیونی مویستار انجام داد هم کاملا ثابت می‌کرد که موضع او در قبال کادر فنی چیست. او گفت: «نمی‌دانم در بازی‌های خارج از خانه چه بلایی سر تیممان می‌آید؟ فکر می‌کنم مربیان به یک دلیل مشخص روی نیمکت تیم‌ها هستند».

با به صدا درآمدن سوت پایان بازی و در بازگشت بازیکنان به رختکن ورزشگاه بالایدوس، اختلافات میان آنها و کادر فنی اوج و مشاجره‌ای تند میان آنها در می‌گیرد. تعدادی از بازیکنان به‌شدت از تصمیم‌های کادر فنی انتقاد می‌کنند و ظاهراً پس از پیروزی رئال مادرید مقابل اسپانیول، شدت اختلافات میان بازیکنان و مربیان بارسلونا بیشتر هم می‌شود. طبق ادعای مارکا، بازیکنان بارسلونا هنوز از دست سارابیا به‌خاطر اظهارات انتقاد‌آمیزش درباره آنها پس از شکست در ال‌کلاسیکوی خارج از خانه در اسفندماه سال گذشته ناراحت هستند و اینکه کیکه ستین به‌جای اینکه خودش توصیه‌های فنی لازم را به آنها بگوید سارابیا را واسطه می‌کند، ناراحتی‌شان را دوچندان کرده است. ستین پس از ال‌کلاسیکوی اخیر سعی کرد میان بازیکنانش و سارابیا میانجیگری کند؛ اما به‌نظر می‌رسد که تلاش‌های او ثمربخش نبوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: