bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۱۶ تير ۱۳۹۹
بامداد جنوب: آب می‌تواند حاوی خاک، مواد معدنی، مواد شیمیایی و ناخالصی‌های دیگری باشد که باعث بوی بد و طعم آن می‌شود، که باید حتما از یک دستگاه تصفیه آب مناسب استفاده تا مشکلات گوارشی برای بدن به وجود نیاید.

چرا باید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنیم ؟آب می‌تواند حاوی خاک، مواد معدنی، مواد شیمیایی و ناخالصی‌های دیگری باشد که باعث بوی بد و طعم آن می‌شود، که باید حتما از یک دستگاه تصفیه آب مناسب استفاده تا مشکلات گوارشی برای بدن به وجود نیاید

جالب است بدانید برخی از این آلاینده‌ها می‌توانند سلامتی شمارا به خطر اندازند، به‌خصوص هنگامی‌که موجودات میکروسکوپی و باکتری‌هایی را شامل می‌شوند که می‌توانند بیماری جدی ایجاد کنند.

به کمک دستگاه تصفیه آب حتی مدل‌های خانگی، باعث از بین بردن این ناخالصی‌ها و نوشیدن آن در ایمن کمک کند، درحالی‌که اغلب باعث بهبود طعم آن می‌شود.

از پالایه‌های مکانیکی برای از بین بردن برگ‌ها و سایر بقایای آب به همراه خاک، لجن و ذرات رس در آب استفاده می‌شود. پالایه‌های مکانیکی ممکن است از صفحه‌های فلزی، پارچه، سرامیک یا کاغذ ساخته شوند.

این ناخالصی‌ها، به نام رسوب می‌توانند طعم ناخوشایند ایجاد کنند که در اکثر مواقع حتی باعث ایجاد سنگ کلیه نیز می‌شوند. بیشتر تصفیه آب خانگی از پالایه‌های کاغذهای قابل تعویض استفاده می‌کنند که رسوبات ریز را نمایش می‌دهند.

 

 

کاهش مواد معدنی با دستگاه تصفیه آبچرا باید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنیم ؟

آهن و سایر مواد معدنی مانند کلسیم و منگنز برای سلامتی انسان خطرناک نیستند، اما می‌توانند باعث شوند که نوشیدن آب به طعم فلزی یا فقط ناخوشایند باشد.

وقتی آب شستشو حاوی این عناصر باشد، آهن یا منگنز می‌توانند باعث لکه شدن لباس شوند و حتی می‌توانند چینی و سایر ظروف شسته شده در آب غنی از مواد معدنی را از بین ببرند. این مواد معدنی می‌توانند در لوله‌های آب ایجاد شوند، به‌تدریج آن‌ها را مسدود کرده و فشار آب را کاهش دهند، احتمالاً باعث مشکلات لوله‌کشی می‌شود.

پالایه کردن آب برای جلوگیری از نوشیدن باکتری‌ها و انگل‌های مضر ضروری است. نوعی بیماری است که باعث اسهال می‌شود و تا شش هفته ادامه دارد. انگل میکروسکوپی که باعث بروز این بیماری می‌شود ارگانیسم است که می‌تواند در ماه‌ها در محیط‌زیست زنده بماند. پس استفاده از دستگاه تصفیه آب به آبی بسیار ضروری و مهم است.

اگر سلامتی بدنتان برایتان مهم است می‌توانید به وب‌سایت behabi.ir برای کسب اطلاعات تخصصی بیشتر مراجعه کنید تا نحوه کار با انواع دستگاه تصفیه آب‌های مختلف را بررسی کنید.

پایین آوردن کلر با تصفیه آب

اکثر شرکت‌های آب شهری از کلر برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده می‌کنند زیرا در کشتن بسیاری از باکتری‌های موجود در آب بسیار ارزان، آسان برای استفاده و بسیار مؤثر است. همچنین می‌تواند برخی از ویروس‌ها را از بین ببرد. درحالی‌که ضدعفونی‌کننده خوبی است، کلر می‌تواند آب آشامیدنی را بو و مزه ناخوشایند کند و همچنین می‌تواند با تشکیل برخی از فلزات برای ایجاد ترکیبات خطرناک واکنش نشان دهد. یک پالایه کربن فعال، بو و مزه کلر را از آب جدا می‌کند.

از بین بردن سرب خطرناک

از بین بردن سرب از آب آشامیدنی بسیار ضروری است که معمولاً اکثراً دستگاه تصفیه آب خانگی موجود این کار را انجام می‌دهند. سرب معمولاً وقتی از داخل لوله‌های لوله‌کشی قدیمی یا لحیم‌کاری برای اتصال به آن‌ها به داخل آب می‌رود، در آب آشامیدنی قرار می‌گیرد.

می‌توان از طریق پالایه‌های اسمز معکوس، تقطیر و پالایه‌های کربن که به‌طور اختصاصی برای از بین بردن این فلز طراحی‌شده‌اند، از آب خارج شد. اگر به آب چاه تکیه کرده‌اید، سازمان‌های بهداشتی توصیه می‌کنند حداقل سالی یک‌بار چربی خود را برای سرب و سایر آلودگی‌ها آزمایش کرده باشید.

 

 

 چرا باید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنیم ؟

مزایای دستگاه تصفیه آب به آبی

1. سلامتی بدن

محافظت از بدن در برابر بیماری و ترویج سلامت روزبه‌روز یکی از بزرگ‌ترین فواید مرتبط با آب تصفیه‌شده است. نه‌تنها آب خالص و سالم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، بلکه 99٪ کلر موجود در آب را نیز از بین می‌برد که به سرطان ارتباط دارد.

2. افزایش ایمنی بدن

پالایه‌ها به‌عنوان آخرین خط دفاعی بین بدن و صدها سمی که ممکن است در آب شیر وجود داشته باشند، خدمات ارزشمندی را ارائه می‌دهند. با حذف انتخابی آلاینده‌های خطرناک مانند سرب از آب آشامیدنی خود، ضمن حفظ ذخایر معدنی سالم، متوجه خواهید شد که یک کوزه دستی، بطری یا شیر آب یک مسیر ساده برای آب سالم‌تر است.

3. سلامتی فرزندان

آب آشامیدنی تمیز و سالم برای رشد در کودکان ضروری است، به همین دلیل آبی که مواد شیمیایی و ناخالصی‌های آن از بین رفته است ایدئال است. به همین دلیل، آب تصفیه‌شده برای خانم‌های باردار نیز مفید است تا خطر نقایص هنگام تولد را کاهش دهد.

4. ارزان‌تر

آب بطری یک جایگزین بارز برای پر کردن مستقیم از شیر است، اما به‌راحتی موجودی بانک آسان نخواهد بود! با سرمایه‌گذاری در یک پالایه قابل‌اعتماد که باعث می‌شود هفته‌ها در صدر نشوید، از جمع‌آوری آب‌معدنی با مارس گران‌قیمت خودداری کنید.

5- سازگاربامحیط‌زیست

آب تصفیه‌شده علاوه بر اینکه در رشته‌های کیف پول آسان‌تر است، یک‌راه حل بسیار دوستانه‌تر از محیط‌زیست برای نوشیدن پاک‌کننده نیز ارائه می‌دهد. به‌جای اضافه‌بار بیش‌ازحد بر روی بطری‌های پلاستیکی، قسمت موردنظر خود را برای محیط انجام دهید و با یک کوزه پالایه آب، شیر یا بطری سبز کنید.

6. طعم بهتر

با از بین بردن مواد شیمیایی باقیمانده که از شیر آب خارج می‌شوند، پالایه‌ها آب آشامیدنی را برای شما فراهم می‌کنند که هم بو و هم طعم بهتری می‌یابد. به خودتان الهام دهید تا با یک طعم تمیز و طراوت تر هیدراته شوید!

7. راحتی به شتر

در پایان روز، چه از آن برای پخت‌وپز استفاده کنید، کتری یا نوشیدنی خود را دوباره پرکنید، لذت بردن از آب خالص با یک پالایه سریع و آسان است. طیف وسیعی از شیرهای آب پالایه با تمیز کردن آب آشامیدنی شما به‌محض روشن کردن آن‌ها، کار را ساده‌تر می‌کند.

سعی شد در این مقاله به‌صورت کلی به‌تمامی مزایای آب تصفیه‌شده با دستگاه تصفیه آب بپردازیم تا بتوانید یک بدنی سالم و پرنشاطی را داشته باشید. به نظر شما استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب چقدر بر روی سلامتی بدن ما می‌توانند تأثیرگذار باشند ؟

نام:
ایمیل:
* نظر: