bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۹
از بی‌خبری مدیرعامل منطقه ویژه تا تائید عضو هیات‌مدیره؛
علی پورتنگستانی: بهرام رضاییان در حالی به‌عنوان مدیرعامل پارس جنوبی بار دیگر کار خود را در این باشگاه شروع کرده است که ایرج خرمدل مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این مورد نه تنها اطلاعات کافی ندارد بلکه نمی‌داند چه کسی او را مدیرعامل پارس جنوبی کرده است. به‌راستی واقعا رضاییان مدیرعامل پارس جنوبی‌ جم شده است یا خیر؟

علی پورتنگستانی:

 بهرام رضاییان در حالی به‌عنوان مدیرعامل پارس جنوبی بار دیگر کار خود را در این باشگاه شروع کرده است که ایرج خرمدل مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این مورد نه تنها اطلاعات کافی ندارد بلکه نمی‌داند چه کسی او را مدیرعامل پارس جنوبی کرده است. به‌راستی واقعا رضاییان مدیرعامل پارس جنوبی‌ جم شده است یا خیر؟

طی دو روز گذشته که به‌خاطر برگزار نشدن بازی استقلال و پارس جنوبی حواشی زیادی به‌وجود آمده است، این بهرام رضاییان بود که به‌عنوان مدیرعامل پارس جنوبی برای رسیدن باشگاه جمی به حقش به‌پا خواست و کارهای مربوطه را در این راستا انجام داده است. شب گذشته بهرام رضاییان روی خط تلفن برنامه زنده تلویزیونی به‌عنوان مدیرعامل جدید باشگاه پارس جنوبی جم معرفی شد و مجری برنامه نیز چندین‌بار عنوان «مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی» را به وی اطلاق کرد.

نکته‌ای که در این مساله در نگاه اول مجهول است، این است که چطور بهرام رضاییان که از سمت خود استعفا داده بود بار دیگر دیگر در لباس مدیرعاملی به باشگاه پارس جنوبی برگشته است. علاوه بر این در چند روز گذشته هیچ کدام از مسوولان عالی‌رتبه منطقه ویژه در مورد دلیل برکناری مراد مرادی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه اظهارنظری نکرده است. از طرفی دیگر در چند روز گذشته هیچ خبری از برگشت رضاییان به پارس جنوبی از باشگاه و رسانه‌ها مخابره نشد و همین مساله باعث شد طی دو روز گذشته هواداران پارس جنوبی بار دیگر بارقه‌های امید را در تیم خود ببینند.

اما از همه این مسائل که بگذریم، به اظهارنظر عجیب ایرج خرمدل، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس می‌رسیم که از این انتصاب خبر نداشت. وی در خصوص اینکه آیا او مدیرعامل جدیدی برای باشگاه پارس جنوبی جم منصوب کرده، گفت: خیر! خرمدل همچنین در خصوص اینکه بهرام رضاییان دوشنبه‌شب در برنامه زنده تلویزیونی به‌عنوان مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی معرفی شد، خاطرنشان کرد: از خودش سوال کنید که چه کسی او را معرفی کرده است.

ایرج خرمدل اما در گفت‌‌وگویی دیگر در مورد معتبربودن فعالیت رضاییان در باشگاه پارس جنوبی و تائید او توسط سازمان منطقه ویژه، گفته است: هیات فوتبال به ما نامه زد و یک گواهی امضا خواست. با توجه به اینکه ما یک مستندی از سال 95 در سیستم داشتیم و اسم بهرام رضاییان هم در آن بود، آن را عینا و بدون هیچ اظهارنظری به‌عنوان مجوز فعالیت برای هیات فوتبال فرستادیم.

از سخنان خرمدل اینطور برداشت می‌شود که یا رضاییان هنوز به‌صورت رسمی مدیرعامل باشگاه نشده است و یا اگر شده، این انتصاب از سوی خرمدل نبوده و افراد دیگری در آن نقش داشته‌اند؛ اما عضو هیات‌مدیره سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی نظر دیگری در این رابطه دارد. سیداحسان میرجعفری با اشاره به طرح موضوع معرفی مدیرعامل جدید باشگاه پارس جنوبی گفت: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از این جهت انتصاب آقای رضاییان را رد کردند که مطابق اسناد و مدارک موجود، پروانه فعالیت باشگاه در سال ۹۶ با ذکر نام بهرام رضاییان به‌عنوان نماینده سازمان و مدیر باشگاه پارس جنوبی صادر شده است و همچنان معتبر است.

وی با اشاره با انتصاب مهندس خرمدل به‌عنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه ویژه پارس در ماه‌های اخیر ادامه داد: بر اساس بررسی‌های جامع صورت گرفته مشخص شد پروانه فعالیت باشگاه در سال ۹۶ با ذکر نام آقای رضاییان به‌عنوان مدیر صادر شده است و هیچگونه تغییر و یا مکاتبه رسمی در راستای تغییر مدیر باشگاه در این سال‌ها صورت نگرفته است و بر همین مبنا سازمان منطقه ویژه خواستار راهبری امور باشگاه توسط آقای رضاییان شده است و در واقع از نظر سازمان منطقه ویژه مطابق پروانه باشگاه، همچنان آقای رضاییان مسوولیت اداره باشگاه را باید عهده‌دار بوده و انتصاب جدیدی صورت نگرفته است. مطابق این توضیحات بهرام رضاییان به‌عنوان مدیر باشگاه پارس جنوبی از سال ۱۳۹۶ منصوب شده‌اند و سازمان لیگ نیز ایشان را به‌عنوان مدیر باشگاه به رسمیت می‌شناسند. سازمان منطقه ویژه نیز ضمن حمایت از آقای رضاییان از ایشان خواسته تا شرایط لازم جهت ساماندهی تیم فوتبال پارس جنوبی را فراهم آورده تا این تیم با دارا بودن سرمایه مردمی ارزشمند به نتایج درخور دست یابد.

البته در مورد این مساله باید گفت که قبلا هم خبرهایی به گوش رسیده بود که مراد مرادی به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی پارس جنوبی حق امضا و رای ندارد و این مساله حتی در انتخابات هیات فوتبال استان بوشهر هم مشهود بود. پس می‌توان گفت که رضاییان در یک سال گذشته مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی بوده و در حقیقت امضا او معتبر بوده نه مرادی. طبق خبرهایی که از این باشگاه شنیده‌ایم، نه تنها مراد مرادی رسما برکنار نشده، بلکه دیگر به او اجازه نمی‌دهند کنار تیم بیاید و به مسائل باشگاه رسیدگی کند؛ اما نکته دیگری که شک و شبهات را در مورد انتصاب بهرام رضاییان افزایش داده است این است که باشگاه پارس جنوبی اصلا هیات‌مدیره‌ای ندارد که اعضای آن، مدیرعاملی برای باشگاه انتخاب کنند. این مساله چیزی است که در قانون آمده است و در حقیقت این اعضای هیات‌مدیره باشگاه هستند که مدیرعامل را انتخاب می‌کند. حالا وقتی پارس جنوبی هیات‌مدیره ندارد پس چطور مدیرعامل انتخاب شده است. نکته مهم، سردرگمی اعضای تیم پارس جنوبی و بلاتکلیفی آن‌ها در محاصره مشکلات عدیده مالی است.

با همه این مسائل، مطمئنا مردم شهر جم از بازگشت بهرام رضاییان به تیم پارس استقبال خواهند کرد، چراکه در دوران او اتفاق‌های بسیار خوبی برای این باشگاه رخ داده است. رضاییان همچنین در سال‌های اخیر ثابت کرده است که اگر مشکلات مالی در کار نباشد می‌تواند کارهای بزرگی برای باشگاه پارس جنوبی انجام دهد ولی در این راه همه مسوولان شهر جم و منطقه ویژه باید از او حمایت کنند، چراکه یک نفر نمی‌توان اوضاع فعلی پارس جنوبی را درست کند.

تارتار: خودم دیدم بازیکن کرونایی برای تیمش بازی کرد

بامداد جنوب: سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان می‌گوید که برخی بازیکنان با وجود مثبت اعلام شدن تست کرونا، در لیگ برتر بازی می‌کنند و این از لحاظ انسانی و اخلاقی درست نیست.

مهدی تارتار در ارتباط با مثبت اعلام شدن تست کرونای برخی از بازیکنان لیگ برتری و اینکه عده‌ای همچنان معتقدند مسابقات باید تعطیل شود، گفت: زمانی که بازی‌ها شروع نشده بود پیش‌بینی می‌کردیم که این مشکلات ایجاد شود، آن زمان بهتر بود که طبق رتبه تیم‌ها در جدول همه چیز را مشخص می‌کردند و بازی‌ها تعطیل می‌شد. حالا که بازی‌ها را ادامه داده‌اند، دیگر تعطیلی مسابقات منطقی نیست و باید یاد بگیریم تا جایی که امکان دارد مسائل بهداشتی را رعایت کنیم چون ظاهرا قرار نیست بیماری کرونا به این زودی ریشه‌کن شود.

وی در خصوص حرف‌هایی که بعد از بازی با ماشین‌سازی در مورد حضور بازیکنان کرونایی در مسابقات زده بود تاکید کرد: باز هم می‌گویم که برخی تیم‌ها با وجود اینکه می‌دانند تست بازیکنشان مثبت است از آن بازیکن استفاده می‌کنند و این از لحاظ اخلاقی و انسانی درست نیست. من این موضوع را دیده‌ام و می‌دانم که بازیکن تست داده و نتیجه مثبت بوده و یک هفته بعد برای تیمش بازی کرده است ولی دوست ندارم اسمی بیاورم. این موضوع به ورزشکاران و آنهایی که در زمین مسابقه هستند لطمه می‌زند و باشگاه‌ها باید این مسائل را رعایت کنند. متاسفانه بازیکن کرونا می‌گیرد و تست او مثبت اعلام می‌شود؛ اما یک هفته بعد برای تیمش بازی می‌کند، آیا آن بازیکن نباید به‌صورت کامل و طبق پروتکلی که تعریف شده به قرنطینه برود و بعد از بهبودی کامل بازی کند؟ مربیان در کلاس‌های مربیگری این را هم آموزش می‌بینند که اخلاق را به شاگردانشان یاد بدهند و خودشان هم در اینگونه موارد باید مثل یک معلم باشند و مسائل اخلاقی را رعایت کنند. از طرفی نظارت‌ها هم باید بیشتر باشد و هر پنج روز یک‌بار باید تست بگیرند و این تست‌ها در جایی گرفته شود که مورد تائید سازمان لیگ یا ایفمارک است.


نام:
ایمیل:
* نظر: