bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
زحمت نکشید، کمیته استیناف رای به دیدار مجدد استقلال و پارس می‌دهد؛
علی پورتنگستانی: هر چند شک و تردیدها در پرونده بازی برگزار نشده پارس جنوبی و استقلال زیاد است ولی روز گذشته با ارسال نامه محمد مهدی نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال به باشگاه پارس جنوبی این پرونده پرحرف و حدیث وارد فاز تازه شده است.

علی پورتنگستانی:

هر چند شک و تردیدها در پرونده بازی برگزار نشده پارس جنوبی و استقلال زیاد است ولی روز گذشته با ارسال نامه محمد مهدی نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال به باشگاه پارس جنوبی این پرونده پرحرف و حدیث وارد فاز تازه شده است.

غیبت استقلال در بازی با پارس جنوبی به استناد ابتلای بیش از ۲۵ درصد اعضای این تیم به ویروس کرونا به یکی از پرونده‌های شبهه برانگیز در فوتبال ایران تبدیل شده و به نظر می‌رسد ابعاد مختلف این پرونده برای اهالی فوتبال تشریح نشده است و تیم بوشهری نتوانسته خودش را با رای صادره از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قانع کند و در نتیجه اعتراض خود را به کمیته استیناف برده است. این در حالی است که کمیته استیناف دو روز پیش اعلام کرد که پرونده دیدار معوقه پارس جنوبی جم مقابل استقلال هنوز به دست این کمیته نرسیده است و اگر علاوه بر این، باشگاه پارس جنوبی برای رسیدگی این پرونده باید هزینه دادرسی خود را پرداخت کند. اما روز شنبه بیرکل فدراسیون فوتبال طی نامه ای به تاریخ ۲۹ تیرماه به باشگاه پارس جنوبی فرصت یک هفته‌ای داده تا ضمن پرداخت هزینه دادرسی مستندات تجدید نظرخواهی دراین خصوص را اعلام دارد. در همین خصوص مسوولان پارس جنوبی روز گذشته هزینه دادرسی را پرداخت کردن و حال پنج روز وقت دارند که مستندات جدید خود را به کمیته استیناف بدهند ولی مساله اصلی است که جلسه این کمیته یک روز قبل از برگزار بازی برگزار خواهد شد که در نوع خود جالب است.

نکته دیگر این ماجرا این است که در آن روز بازیکنان و کادر فنی استقلال قطعا در شهر جم اسکان دارند. با همه این مسائل باید گفت بدون تردید حکم استیناف تحت تاثیر زمان برگزاری این مسابقه است. باید از مسوولان سازمان لیگ پرسید که چرا باید جلسه‌ای به این مهمی یک روز قبل از برگزار بازی برگزار شود؟ مساله دیگر این است که چرا این جلسه زودتر از اینها برگزار نشد؟

مدرک اصلی پارس جنوبی چیست؟

پارس جنوبی برای موفقیت در این پرونده، فهرست ثبت شده استقلال تا پیش از بازی با پارس جنوبی در سازمان لیگکه ۴۰نفر شامل بازیکنان، مربیان، پزشکان، تدارکات و سرپرستی می‌شده را ارائه کردهاست.

طبق ادعای استقلال و تایید سازمان لیگ، ۹ تن از اعضای فعلی استقلال که اسامی آنها در این فهرست هم دیده می‌شود به ویروس کرونا مبتلا شده بودند که این تعداد با توجه به فهرست ۴۰ نفری آبی‌پوشان، شامل ۲۵درصد از اعضای این تیم نمی‌شدهاست. با توجه به همین مدرک است که پارس جنوبی سفت و سخت درخواست تجدیدنظر در پرونده را به کمیته استیناف ارسال کرده تا به نتیجه بهتری دست یابد ولی استقلالی‌ها هم ادعای خودشان را دارند که فعلا به تایید سازمان لیگ هم رسیده است.

سازمان چرا قبل از اعلام رای کمیته استیناف تاریخ بازی را مشخص کرد؟

سهیل مهدی در این خصوص گفت: اعلام زمان برگزاری این بازی‌ها به این خاطر است که ما باید برنامه را علام کنیم، اما برگزاری آن منوط به اعلام رای ارکان قضایی فدراسیون است. ما فرض را بر آن گرفتیم که تا آن تاریخ رای کمیته استیناف مشخص می‌شود. برنامه را اعلام کردیم تا تیم‌ها آمادگی لازم را برای انجام تمرین و مسابقه داشته باشند. نمی‌توانیم منتظر بمانیم و شب قبل از مسابقه برنامه را اعلام کنیم. چون جدول ما پیوستگی دارد و برای اینکه مسابقات باید در تاریخ معین تمام شوند، این پیش‌فرض ما است. ان‌شاالله تا آن زمان ارکان قضایی رای را اعلام می‌کنند تا تکلیف تیم‌ها مشخص شود.

مهدی در مورد اینکه با اعلام زمان بازی‌ها گفته می‌شود نتیجه این رای به نفع استقلال و فولاد خواهد بود، گفت: اصلا چنین رابطه‌ای بین استیناف با هیچ سازمان و نهادی وجود ندارد که قبل از تشکیل جلسه رای مشخص باشد. این اصلا منطقی نیست. آن‌هاکار خودشان را می‌کنند، ما هم کار خودمان را انجام می‌دهیم. آن‌ها کاملا مستقل هستند و ما هم تابع نظارت عزیزان هستیم. اگر بگویند برگزاری بازی برقرار است ما بازی را برگزار می‌کنیم و اگر بگویند نه یا تصمیم دیگری بگیرند، خود به خود این بازی‌ها را از جدول مسابقات خارج می‌کنیم.

رای بازی استقلال و پارس جنوبی‌جم ظرف ۴۸ ساعت آینده صادر خواهد شد؟!

همه این صحبت‌ها درحالی گفته شده است که سه روز پیش رئیس کمیته استیناف در مورد پرونده مذکور تاکید کرده بود که طی 48 ساعت آینده رای آن صادر خواهد شد. علیرضا صالحی درباره اعتراض باشگاه پارس جنوبی جم به تکرار بازی با استقلال گفت: باشگاه پارس جنوبی به رای صادر شده اعتراض کرده است. باشگاه پارس جنوبی جم مستندات خود را در اختیار شورای استیناف قرار داده است اما هنوز این پرونده مورد بررسی قرار نگرفته است. به زودی درباره بازی استقلال و پارس جنوبی جم تشکیل جلسه خواهیم داد و ظرف ۴۸ ساعته آینده رای این مسابقه صادر خواهد شد.

حالا سوال این است که چطور مدت زمان 48 ساعته الان به یک هفته تغییر پیدا کرده است. اگر همه مستندات در اختیار کمیته استیناف قرار گرفته است، پس چرا سازمان با اعلام یک تاریخ جدید تاکید می‌کند که پارس جنوبی مستندات خود را در اختیار کمیته استیناف بدهد؟

با همه این مسائل باید پذیرفت که رای کمیته استیناف شاید آن چیزی نباشد که جمی‌ها انتظارش را دارند. پیگیری‌ها حکایت از این دارد رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سوی شورای استیناف مورد تایید قرار خواهد گرفت و بازی معوقه استقلال و پارس جنوبی جم روز ششم مرداد ماه طبق برنامه اعلام شده برگزار خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: