bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
گلاره جلالی: آدم‌ها ذاتا میل به تغییر کردن و بهتر شدن دارند. از این رو همیشه در تلاش هستند که در خود تغییراتی مثبت و سازنده ایجاد کنند؛ آن‌ها تمایل دارند این تغییرات به گونه‌ای باشد که به وضوح دیده شود و با دیدن آن احساس خوبی به‌دست آورند.

گلاره جلالی

آدم‌ها ذاتا میل به تغییر کردن و بهتر شدن دارند. از این رو همیشه در تلاش هستند که در خود تغییراتی مثبت و سازنده ایجاد کنند؛ آن‌ها تمایل دارند این تغییرات به گونه‌ای باشد که به وضوح دیده شود و با دیدن آن احساس خوبی به‌دست آورند. بدیهی است این میل آن‌ها به تغییر امروز به اقتضای گرایش جهانیان به زیباگرایی بیشتر به تغییرات ظاهری محدود شده است. از این‌رو گرایش به زیبایی در میان افراد با ایجاد تغییراتی در چهره و اندام خود از طریق انواع عمل‌های جراحی نمود یافته است. با توجه به اینکه در عصر جدید، علم به‌صورت شگفت‌انگیزی در حال رشد است و در زمینه پزشکی هم شاهد پیشرفت‌های روزافزونی هستیم، جراحی‌های زیبایی توجه بسیاری را به خود جذب کرده و در اولویت اول آن‌ها در مقایسه با آرایش و حتی ورزش قرار گرفته‌ است. بسیاری از افراد برای اعمال این تغییرات دست به دامن متخصصان پوست و جراحان فک و صورت و ... می‌شوند. به‌هر روی این میل زیباشدن در افراد تا بدانجاست که امروز شاهد جراحی‌های زیبایی چندین باره در میان جوانان هستیم.

هزینه‌های سرسام‌آور و عوارض جبران‌ناپذیر جراحی‌های زیبایی بینی، صورت و فک باعث شد پویش‌هایی در مقابله با آن راه‌اندازی شود که حتی برخی از این پویش‌ها از سوی برند‌های معتبر آرایشی ایجاد شد و هدف این پویش‌ها هم دعوت جوانان به داشتن چهره طبیعی و تقویت عزت نفس آنان بود که از جراحی‌های پر خطر حذر کنند.

با وجود همه این‌ها، اما در این میان باید گفت که اگرشخصی تمایل به زیباتر شدن دارد و برای رسیدن به این خواسته‌اش ناچار است که به عمل جراحی اجزائی از صورت یا بدن خود تن دهد که در این مورد نمی‌توان به او خرده گرفت؛ چون این انتخاب اوست و حتما برای این انتخابش هم دلایلی دارد و بدون‌شک با این کار حس بهتری از خودش خواهد داشت!

اما در این میان مدتی است که برخی برای بی‌رغبت کردن مردم به انجام جراحی‌های زیبایی، به انجام عمل‌هایی بر روی حیوانات خانگی روی آورده‌اند که این کار باعث ناراحتی و دلسوزی بسیاری از مردم به‌خصوص فعالان حقوق حیوانات شده است. این عمل‌ها شامل بوتاکس، کشیدن پوست حیوانات، کوتاه کردن دم سگ‌ها، تتو، بریدن گوش، زیبایی چشم و کشیدن پوست می‌شود که باعث زجر کشیدن آنها می‌شود. جراحی حنجره برای تغییر صدای حیوانات نیز از دیگر عمل‌هایی است که امروز شاهد آن هستیم. متاسفانه این عمل‌ها روی حیوانات پیامدهای منفی دارد که کوتاه‌تر شدن عمر آن‌ها یکی از مهم‌ترین این پیامدهاست.

این افراد حیوانات خانگی را با وسواس‌های فراوانی خریداری می‌کنند، تا آنجایی که برخی از آن‌ها این حیوانات را از خارج از کشور سفارش می‌دهند و برای‌شان‌ ظاهر و نژاد آن‌ها بسیار مهم است.

با اینکه این حیوانات با این همه حساسیت و وسواس و در نهایت با مشکل‌پسندی فراوانی خریداری می‌شوند صاحبان‌شان به ظاهر آنها که موجوداتی بی‌دفاع هستند، راضی نمی‌شوند و آنها را به تیغ جراحی می‌سپارند.

این عمل‌ها که در کلینیک‌های دامپزشکی صورت می‌گیرد هزینه‌های بالایی را به همراه دارد که با توجه به این نرخ‌ها کمتر دامپزشکی پیدا می‌شود که این عمل‌ها را انجام ندهد. از آن‌جایی که حیوانات توان دفاع از خود را ندارند و نمی‌توانند از این عمل‌ها جلوگیری کنند و اینکه حیوانات هم مانند انسان‌ها نیاز به جراحی درمانی دارند هیچ قانونی برای جلوگیری از عمل حیوانات وجود ندارد.

اما کمپین‌هایی ایجاد شده است که تاکنون موفق نشده‌اند مانع این عمل‌ها شوند و تنها توانستند به حمایت از حیوانات برخیزند و سخنانی ایراد کنند. پس به حضور نهادها و تشکل‌هایی‌ نیاز است که بر کلینیک‌های دامپزشکی نظارت کنند و از عمل‌های غیرضروری و صرفا زیبایی روی حیوانات جلوگیری به‌عمل آید.

در اینجا نیاز است که سازمان دامپزشکی کشور به این مبحث ورود کند و ناظرانی برای سرکشی به امور کلینیک‌های دامپزشکی بگمارد تا از این عمل‌های غیرضروری جلوگیری شود و به مقابله با این افراد اقدام کنند و دامپزشک و صاحب حیوانات خانگی را که چنین ظلمی به حیوانات روا می‌کنند، خاطی اعلام و با آنها برخورد قاطع انجام شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: