bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
دانشگر و راه‌های نرفته‌اش!
علی پورتنگستانی: به‌نظر می‌رسد محمد دانشگر، مدافع بوشهری آبی‌های پایتخت در حال قدم گذاشتن در مسیری است که ستاره‌های بزرگی را از صحنه فوتبال پاک کرده است. بازیکنی که در یک سال گذشته نشان داده که به حاشیه و مسائل انظباطی کم علاقه ندارد؛ اما ماجرای این روزهای او در استقلال شاید با بقیه ماجراهای گذشته تفاوت داشته باشد.

علی پورتنگستانی:

به‌نظر می‌رسد محمد دانشگر، مدافع بوشهری آبی‌های پایتخت در حال قدم گذاشتن در مسیری است که ستاره‌های بزرگی را از صحنه فوتبال پاک کرده است. بازیکنی که در یک سال گذشته نشان داده که به حاشیه و مسائل انظباطی کم علاقه ندارد؛ اما ماجرای این روزهای او در استقلال شاید با بقیه ماجراهای گذشته تفاوت داشته باشد.

چند روزی است که محمد دانشگر، مدافع بوشهری استقلال با تصمیم سرمربی این تیم از حضور در تمرینات منع شده است. اتفاقی که البته برای بار چندم است که برای این فوتبالیست در باشگاه استقلال رخ می‌دهد و به‌نظر می‌رسد که شاید بار آخر هم نباشد. اصل ماجر از این قرار بود که چند روز پیش دانشگر در اواسط تمرین استقلال ظاهرا نفوذ به سمت دروازه حریف را داشت که با توجه به عدم پوشش منطقه‌ای با اعتراض وریا غفوری روبه‌رو شد که از دانشگر خواست تمرکزش را روی دفاع تیمی قرار دهد؛ اما دانشگر به این درخواست کاپیتان آبی‌ها واکنش نشان داد و با کوبیدن کاور به زمین تمرین را ترک کرد. این حرکت با تعجب کادر فنی و بازیکنان استقلال همراه بود به خصوص که استقلال در شرایط بغرنجی به‌سر می‌برد و به تک‌تک بازیکنان خود نیاز دارد؛ با این حال و با وجود آنکه دو مدافع کرونایی در جمع آبی‌ها حضور دارند و دست فرهاد مجیدی خالی است، سرمربی آبی‌ها در پایان تمرین به سرعت این بازیکن را در اختیار باشگاه قرار داد.

در آن زمان به‌نظر می‌رسید که حرکت دانشگر یک خشم آنی بوده و شاید عواقب چندانی برایش نداشته باشد و نهایتا تنها از یک بازی محروم شود؛ اما رفتارهای عجیب این بازیکن در فضای مجازی باعث شد تا دود این اختلافات بیشتر شود و سرمربی تیم با یک تصمیم دیگر این بازیکن را راهی کمیته انظباطی باشگاه کند. این اتفاق در حالی رخ داده است که همانطور که گفتیم، این بازیکن در زمان مربیگری استراماچونی در استقلال، رفتار مشابه‌ای از خود نشان داده بود و آن زمان هم با دستور سرمربی، دانشگر در اختیار باشگاه قرار گرفته بود که البته با رفتن استرا، همه چیز ختم به خیر شد. همین مساله کافی بود تا سرمربی جوان آبی‌ها این‌بار با درایت بیشتری با بازیکن بوشهری این تیم رفتار کند.

شرط بازگشت دانشگر به استقلال مشخص شده است؟!

این در حالی است که یکی از خبرگزاری‌های معتبر کشوری، در گزارشی تاکید کرد که باشگاه استقلال شروط خود را برای بازگشت دانشگر به تمرین‌های این تیم به او اعلام کرده است. طبق این نامه، دانشگر ابتدا در کمیته انضباطی باشگاه شرکت می‌کند و بعد از جریمه نقدی باید با حضور در محل از تمام اعضای تیم فوتبال استقلال عذرخواهی کند، بعد از آن در صورتی‌که وریا غفوری به‌عنوان کاپیتان تیم اجازه بدهد او این اجازه را پیدا می‌کند به تمرین استقلال اضافه شود؛ اما با وجود این باشگاه اعلام کرده است که جلسه کمیته انضباطی برای بررسی وضعیت دانشگر بعد از بازی با پارس جنوبی جم برگزار خواهد شد.

اما در این بین تمامی خبرها حاکی از آن است که دانشگر به‌خاطر جروبحثی که با وریا غفوری (کاپیتان تیم) داشته است از لیست باشگاه کنار گذشته است. همانطور که خواندید، یکی از شروط بازگشت دانشگر به تمرینات هم اجازه غفوری است و این در حالی است که این بازیکن چنین شرطی را یک خبر فیک می‌داند. غفوری هنگام ورود به فرودگاه مهرآباد برای سفر به عسلویه در واکنش به یکی از هواداران حاضر در فرودگاه که می‌گفت شما باید دانشگر را ببخشید تا او برگردد، گفت: «من چه کاره‌ام که کسی را ببخشم؟ نمی‌دانم این خبرهای فیک از کجا می‌آید؟»

پشت پرده حذف عکس علی کریمی توسط دانشگر!

اما او پس از این اتفاق در اینستاگرام عکس تیمی استقلال را با حذف عکس علی کریمی منتشر کرد و عده‌ای گمان کردند درگیری لفظی او با هافبک آبی‌ها بوده است در حالی که تذکر وریا باعث ناراحتی دانشگر شده بود؛ اما چرا او عکس علی کریمی را از عکس تیمی حذف کرده است؟ گویا موقع خروج دانشگر از زمین پس از بگومگو با کاپیتان، علی کریمی در حمایت از وریا غفوری و انتقاد از رفتار دانشگر به او کنایه می‌زند و نتیجه این رفتار حذف عکس هافبک استقلال از عکس تیمی توسط مدافع جنوبی می‌شود! گفتنی است علی کریمی دوست نزدیک و صمیمی وریا غفوری است و روابط خانوادگی دارند و شاید از نظرخودش طبیعی است که از اقدام غفوری حمایت کند اما این مساله باعث رنجش دیگر هم تیمی او شده است.

آقای دانشگر، این راهش نیست

خیلی از بازیکنان بزرگ فوتبال در دوره‌ای از زندگی خود دچار اشتباهاتی شده‌اند ولی با درس گرفتن از آن اشتباهات توانستند به مسیر اصلی برگردند؛ اما در این بین بازیکنانی هم بودند که دیگر نتوانستند خود را پیدا کنند و زندگی فوتبالیشان از بین رفت. در ایران هم بازیکنان زیادی داشتیم که به‌خاطر چند اشتباه بزرگ دیگر نتوانستند در این رشته به‌جایی برسند مثل مجاهد خذیراوی! حتی مهدی قائدی هم در برهه‌ای از زمان به‌شدت در حاشیه فرو رفته بود که البته با آمدن استراماچونی به استقلال، این بازیکن توانست راه خود را پیدا کند و به یکی از ارکان اصلی استقلال تبدیل شود. محمد دانشگر زمانی که برای اولین‌بار در استقلال به میدان نتوانست هواداران راضی کند ولی رفته‌رفته توانست خودش را در دل آنها جا کند؛ اما دانشگر یک سالی است که رفتارهای دیگر از خود نشان داده است و جروبحث زیادی با هم‌تیمی‌های خود داشته است. اینکه یک بازیکن در یک فصل دو بار از سوی مربیان باشگاه در اختیار باشگاه و کمیته انضباطی آن قرار بگیرد بدین معنی است که بازیکن مذکور راهش را خراب انتخاب کرده است. نکته تاسف‌بار این است که واکنش‌های دانشگر به این مسائل به هیچ عنوان خوب نبود و همین مساله باعث شد تا مدیران باشگاه با سخت‌گیری بیشتری با او رفتا ر کنند؛ اما امیدواریم که دانشگر تا دیر نشده به مسیر اصلی برگردد چراکه اگر بخواهد به این راه ادامه دهد خیلی زود جایگاهی را که به سختی به‌دست آورده، از دست خواهد داد.


نام:
ایمیل:
* نظر: