bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
بامداد جنوب: در طول این روزها بار دیگر بخش رسانه‌ای اخوان الشیاطین فعال شده و گروهی از مترجمان وابسته به این جریان فاسد و ضدایرانی و وابسته به انگلیس که در رسانه‌های مختلف مانند موریانه نفوذ کرده با ترجمه این مطالب اقدام به بازنشر آن در فضای فارسی زبان کشور کرده‌اند.

بامداد جنوب: در طول این روزها بار دیگر بخش رسانه‌ای اخوان الشیاطین فعال شده و گروهی از مترجمان وابسته به این جریان فاسد و ضدایرانی و وابسته به انگلیس که در رسانه‌های مختلف مانند موریانه نفوذ کرده با ترجمه این مطالب اقدام به بازنشر آن در فضای فارسی زبان کشور کرده‌اند. جریان اخوانی هزینه بسیار هنگفتی در بخش رسانه‌ای کرده و در همه کشورهای اسلامی و غیراسلامی در تلاش است تا به هر شکل ممکن در افکار عمومی نفوذ کند، با کمال تاسف باید گفت این جریان در کشور ما هم در تعدادی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلف خبری نفوذ کرده و مطالب مدنظر و دستوری را منتشر می‌کنند.

در طول چند ماه گذشته خبرهای دروغ متعددی توسط این طیف علیه منافع کشورمان ترجمه و بازنشر شده است، خبرهایی مانند اختلاف‌نظر ایران و روسیه در سوریه، اختلافات شدید پوتین و بشار اسد، درگیری‌ نظامی میان ایران و روسیه در سوریه، چراغ سبز روس‌ها به اسرائیل (این طیف حاضر نیستند که رژیم صهیونیستی بنویسند) برای حمله به مواضع مقاومت، امتیازهای مختلف روس‌ها به اسرائیل در سه استان سوریه، کمک نظامی ایران به ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر رهبر ارتش ملی لیبی، گسیل نیروهای سوری به لیبی برای کمک به خلیفه حفتر و.... از جمله خبرسازی‌ها و جعلیاتی است که توسط رسانه‌های اخوان الشیطانی در منطقه منتشر و توسط بازوهای داخلی آنها در کشور بازنشر شده است.

یکی از آخرین خبرهای دروغی که آنها در این مدت ساخته و اقدام به انتشار آن توسط رسانه‌های متعدد خود کرده‌اند، ارسال 150 نیروی نظامی مصری به سوریه برای کمک به ارتش این کشور بوده است! برای آنکه میزان جعل خبر توسط این جریان را بدانید و یادمان باشد که دروغگو و خبرساز کم‌حافظه است بهتر است به دو نکته در این زمینه توجه کنید. چند هفته پیش این جریان در خبری مدعی شد که دولت سوریه صدها نفر نیرو برای کمک به حفتر را راهی لیبی کرده است! اگر آن خبر راست است که ارتش سوریه این توانایی برای ارسال صدها نیرو به لیبی را داشته و عملا اضافه نیرو در سازمان رزم خود دارد، چه نیازی به 150 نظامی مصری در کشورش دارد؟

نکته دوم آنکه، این جریان اخوانی آن اندازه کم‌حافظه و نادان هستند که یادشان رفته ارتش‌های مصر و سوریه سال‌هاست با هم همکاری نزدیک نظامی دارند. عملا پس از سرنگونی دولت شیطانی محمد مرسی در مصر و روی کار آمدن دوباره ژنرال‌ها، روابط قدیمی دو کشور بار دیگر احیا شد و حتی ارتش مصر اقدام به اهدای تعدادی بالگرد میل 8 موجود در انبارهای خود به ارتش سوریه کرد که من این خبر را سال‌ها پیش منتشر کردم. اینکه اخوانی‌ها در این شرایط می‌آیند و خبر از اعزام تعدادی نظامی می‌زنند، صرفا یک بازی رسانه‌ای در امتداد سایر دروغ‌های آنها است. صرف اینکه این خبر درست هم باشد، این تعداد نیرو چه کمکی به ارتش سوریه می‌توانند انجام دهند؟

مساله بعدی، شاید تعدادی بگویند که برای آموزش به سوریه آمده‌اند!! این استدلال نه تنها بچه‌گانه که موذیانه و توهین به شعور مخاطب است. امروز به لحاظ عملیاتی و توان طراحی و درگیری باید ارتش سوریه را یکی از قوی‌‌ترین و بهترین ارتش‌های دنیا به شمار آورد. ارتشی که 9 سال شبانه‌روز با صدها گروه تروریستی مختلف در سراسر خاک خود جنگیده و آنها را شکست داده ارتش مقتدری است. همین نیروهایی که ارتش سوریه با کمک متحدان خود آنها را شکست داد در کشورهای مختلف افریقایی، عراق، یمن، افغانستان و چند جای دیگر هنوز برای امریکا، متحدان اروپایی پنتاگون و دیگر کشورها موفق به شکست آن‌ها نشده‌اند.

ارتش سوریه امروز به واسطه سال‌ها درگیری، می‌تواند نیروهای مختلف را در سطوح گوناگون آموزش بدهد و مطمئن هستم که افسران و نظامیان ارتش سوریه که در کنار نیروهای زبده ایرانی، حزب‌الله، روسی و برخی دیگر از کشورهای دوست سال‌ها تمرین رزم کرده‌اند می‌توانند خود آموزش دهنده بزرگی باشند. با این حال، روند خبرسازی و جعلیات جریان اخوانی که در مصر و سوریه شکست بزرگی خورده و بخش نظامی آن که قرار بود سوریه را پایگاه خود کند در آستانه نابودی قرار گرفته ادامه داشته و باید با هوشیاری با آن برخورد کرد.

متاسفانه رسانه‌های عموما کم‌بهره ایرانی که خبرهای خود در حوزه بین‌الملل را از رسانه‌های خارجی می‌گیرند هیچ وقت قابل اعتماد و اتکا نبوده و باید با شک و تردید گزارش‌ها و خبرهای آنها را خواند. حلقه نفوذ جریان اخوانی را من در موارد متعدد در خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلف دیده‌ام و روزانه خبرهای آنها را می‌خوانم که چگونه با اشتیاق اقدام به بزرگ‌نمایی قدرت پدرخوانده تروریست‌ها کرده، چگونه در مورد قطر صحبت می‌کنند و در نهایت هم به چه شکل دروغ‌های شاخدار در مورد مشکلات و اختلافات میان دمشق- تهران مسکو می‌نویسند. با احتیاط با این خبرسازی‌ها برخورد کنید.

جریان‌های رسانه‌ای وابسته به اخوانی‌ها در کشورهای مختلف حضور دارند، اما عمده‌ترین محور تولید محتوا برای آن توسط بخش عربی آن صورت می‌گیرد. این بخش دارای شبکه‌های خبری متعدد و با لایه‌های گوناگون، سایت‌های خبری با دستور کار متفاوت، روزنامه‌های رنگارنگ با هدفگذاری در حوزه جریان‌سازیِ فعال و توجیه کردن رفتارها، برگزاری نشست‌ها، میتینگ‌ها، کنفرانس‌ها به صورت حضوری، ترجمه محتوای تهیه شده و انتشار آن در رسانه‌های جریان اصلی با هزینه گزاف و ارتباط همه این مسائل توسط یک اتاق فکر است که عموما مدیران آن سابقه کار در شبکه الجزیره را دارند.

علاوه بر شبکه الجزیره به عنوان ویترین و تریبون اصلی این جریان فاسد و بسیار خطرناک، آنها شبکه‌های تلویزیونی متعددی راه‌اندازی کرده‌اند که شاید یکی از آنها العربی قطر باشد. در ترکیه هم به دستور اردوغان علاوه بر تقویت بخش عربی تی‌‌آرتی، هزینه سنگینی روی گسترش زبان‌های مختلف خبرگزاری آناتولی صورت گرفت که نمونه عینی آن بخش فارسی این خبرگزاری است که به مراتب از بی‌بی‌سی، رادیوفردا، بخش فارسی العربیه، سعودی اینترنشنال و صدای امریکا خطرناک‌تر است چرا که این خبرگزاری که در تهران دفتر دارد، با دقت در حال فتنه‌گری در ایران بوده و اقداماتی می‌کند که نهادهای امنیتی خود بهتر از دیگران آن را می‌دانند.

جریان اخوانی همچنین اقدام به خریداری رسانه‌های متعددی در سطح جهان و منطقه کرده است. به‌عنوان مثال، روزنامه القدس العربی که سال‌ها توسط عبدالباری عطوان به عنوان یک ناسیونالیست عربی در لندن منتشر می‌شد در بحبوحه تحولات کشورهای عربی خریداری شد تا تا از نفوذ آن در بخشی از افکار عمومی عربی بهره گرفته شود، اما این روزنامه با وجود هزینه‌های هنگفت و پول‌های مفت، دچار یک سقوط آزاد در مخاطب و محتوا شد و تلاش قطری‌ها برای ایجاد یک رقیب در برابر الشرق الاوسط در لندن عملا راه به جایی نبرد. با این حال این روزنامه امروز هم به عنوان پنجره انتشار محتوا به فضای مجازی فارسی زبان عمل می‌کند و ما شاهد ترجمه‌های مختلفی از آن هستیم.

این مطلب می‌تواند بیشتر ادامه داشته باشد، اما به صورت خلاصه باید گفت که جریان اخوانی در ایران هم حضور رسمی به شکل یک حزب دارد، کاملا مرموزانه عمل می‌کند و در حال حاضر مهمترین دستور کارش، بی‌اعتماد کردن ایران و روسیه به هم است. دستور کار بعدی که در این روزها این جریان به شدت روی آن کار می‌کند برجسته کردن نقش سوری‌ها در لیبی و مرتبط کردن آن به ایران است و در نهایت نیز، اردوغان که به شدت از امضای سندراهبردی میان ایران و چین بهت‌زده شده، در حال فضاسازی علیه این سند مهم است. اگر روزی قرار شد، به صورت واضح مراکز نفوذ این جریان و سایت‌هایی که مدیران‌شان از این جریان خط گرفته یا تحت تاثیر آنها هستند را به مردم معرفی خواهیم کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: