bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
گریه‌های تلخ ستاره بوشهری استقلال به‌خاطر نرسیدن به عدد 10؛
علی پورتنگستانی: زدن گل دهم در لیگ برتر شاید از هر چیزی برای مهدی قایدی مهم‌تر باشد ولی روزهای نه چندان خوب این بازیکن باعث شده تا این مهم فعلا به یک طلسم عجیب برای او تبدیل شده باشد. آیا قایدی بدون رسیدن به این تعداد گل لیگ را به پایان می‌رساند یا سرنوشتی دیگری در انتظار این فوتبالیست بوشهری است.

علی پورتنگستانی:

زدن گل دهم در لیگ برتر شاید از هر چیزی برای مهدی قایدی مهم‌تر باشد ولی روزهای نه چندان خوب این بازیکن باعث شده تا این مهم فعلا به یک طلسم عجیب برای او تبدیل شده باشد. آیا قایدی بدون رسیدن به این تعداد گل لیگ را به پایان می‌رساند یا سرنوشتی دیگری در انتظار این فوتبالیست بوشهری است.

روزی که مهدی قایدی شماره 10 استقلال را تصاحب کرد کم‌تر کسی فکرش را می‌کرد که این فوتبالیست بااستعداد به یکی از مهره‌های اصلی استقلال تبدیل شود. بازیکنی که زیر نظر استراماچونی پیشرفت چشم‌گیری داشت و به همه ثابت کرد که چرا لیاقت شماره 10 استقلال را دارد؛ اما او در روزهایی که شماره 10 استقلال شده بود، قولی هم به هواداران این تیم داد که در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر 10 گل به‌ثمر خواهد رساند. اتفاقی که سخت به‌نظر می‌رسید ولی عملکرد فوق‌العاده این بازیکن باعث شد تا به این نتیجه برسیم که او حتما 10 گل یا بیشتر از آن را به‌ثمر خواهد رساند؛ اما با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات، عطش او برای رسیدن به گل دهم فروکش کرد . با گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا، مسابقات لیگ برتر ادامه یافت ولی این قایدی دیگر آن قایدی نیم‌فصل اول نبود. به‌نظر می‌رسید که مشکلی برای او به‌وجود آمده است.

قایدی در چند بازی گذشته هیچ نشانی از قایدی را نیم‌فصل ندارد و همین مساله باعث شد تا در خیلی از این بازی‌ها زود تعویض شود یا به‌عنوان یار تعویضی وارد میدان شود؛ اما در بازی با سپاهان هم که همه هواداران به‌دنبال شکوفایی باشوی کوچک استقلال بودند، اتفاق تلخ دیگری رخ داد. دقیقه 49 دیدار استقلال و سپاهان برای مهدی قایدی تداعی‌گر کابوسی بود که مدت‌ها است گریبانش را گرفته و ظاهرا قرار نیست فعلا دست از سر او بردارد. قایدی بسیار امیدوار بود که در بازی شنبه‌شب استقلال مقابل سپاهان بتواند طلسم گل نزدن‌هایش را بشکند؛ اما اخراج آرش رضاوند در اواخر نیمه اول و اجبار فرهاد مجیدی برای ایجاد تغییر در ترکیب تیم ده نفره‌اش منجر به تعویض قایدی در دقیقه 49 و به زمین فرستادن محمد دانشگر شد. قایدی اما که هرگز دوست نداشت از زمین بیرون برود، از فرط ناراحتی وقتی خط طولی زمین را رد کرد ناخودآگاه بغضش ترکید و بابت تمام روزهایی که فشارها برای گل نزدنش بیشتر و بیشتر شد، اشک ریخت.

ستاره نه‌گله استقلال مدت‌هاست علاقه دارد تعداد گل‌های زده‌اش را دورقمی کند و حالا که چندین هفته از باز نشدن پایش به گل می‌گذرد، فشار زیادی را تحمل می‌کند. مدام رسانه‌ها و هواداران انتظار دهمین گل او را می‌کشند و خودش نیز بابت وعده‌ای که به هواداران داده بسیار نگران است. قایدی اوایل فصل جاری بود که وعده داد تعداد گل‌هایش در لیگ نوزدهم دورقمی باشد و حالا برای تحقق این وعده فقط سه بازی دیگر فرصت دارد.

اصلا به فکر گل دهم نباش!

این در حالی است در روزهای گذشته کادر فنی و بازیکنان استقلال از قایدی خواسته‌اند به فکر زدن گل دهم نباشد و فوتبال همیشگی‌اش را به نمایش بگذارد. بازیکنان و کادر فنی به مهاجم‌ جوان تیمشان اطمینان خاطر داده‌اند که هواداران از عملکرد او بسیار راضی هستند و اگر خودش را تحت فشار نگذارد، بیشتر می‌تواند مثمرثمر باشد. اگر بخواهیم منطقی به این قضیه نگاه کنیم باید گفت که حق با کادر فنی و بازیکنان استقلال است. باشوی کوچک فوتبال ما به‌نظر می‌رسد اینقدر در فکر زدن گل دهم فرو رفته است که تمرکز خود را از دست داده است و همین مساله باعث شده تا او در این هفته‌ها در گل زدن اصلا موفق نباشد. بهترین راهکار این است که اول خود بازیکن فشار را روی خود بردارد چراکه او تا همین‌جا هم عملکرد قابل قبولی داشته است. او باید بهترین تصمیم را در این روزها بگیرد تا بتواند بار دیگر همان قایدی نیم‌فصل اول شود که از هر توپ گل می‌ساخت؛ اما با وجود این باید قبول کرد که اگر تعطیلات لیگ نبود، او ماه‌ها پیش به این مهم دست پیدا می‌کرد.

در این شرایط او وقتی از زمین بیرون رفت، اشک ریخت و ناراحتی‌اش از اینکه هنوز نتوانسته گلی به‌ثمر برساند را علنی کرد. در این لحظه قایدی که نمی‌خواست ناراحتی‌اش را فرهاد مجیدی متوجه شود و رفتار او به منزله اعتراض به تعویض تلقی شود، سعی کرد طوری روی نیمکت برود که با سرمربی آبی‌ها مواجه نشود اما این مجیدی بود که به سمت مهاجم مورد علاقه‌اش رفت و از او دلجویی کرد. فرهاد سریعا قایدی جوان را در آغوش گرفت و وقتی او دستانش را روی چشمان خود گذاشته بود، مرهمی برای زخم‌های بلند مدتش ایجاد کرد. گل نزدن‌های قایدی و رفتار او بعد از تعویض سوژه اصلی نشست خبری مجید نامجومطلق مربی استقلال نیز شد. نامجو نیز از فشارهایی که در این مدت روی قایدی آمده تا او گل دهم را به‌ثمر برساند حرف بزند و البته ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر مهاجم وعده خود به هواداران برای زدن گل شماره 10 در لیگ برتر را به تحقق برساند. اتفاقی که هواداران آبی‌ها مدت‌هاست منتظرش هستند و حالا دیدار با شهر خودروی مشهد در هفته بیست‌وهشتم بهترین زمان برای آن تلقی می‌شود.

از آخرین گل شماره ۱۰ این فصل استقلال نه هفته می‌گذرد. او آخرین گل خود در لیگ برتر را برابر نفت مسجد سلیمان به‌ثمر رساند و در هفته هجدهم به‌ثمر رساند.بازیکنی که مدعی آقای گلی لیگ برتر بود همچنان فشار گل شماره۱۰ باعث شده تا مانند بازی برابر پارس جنوبی موقعیت‌های تک به تکی که نیم‌فصل اول آنها را به راحتی به تور دروازهرقیب می‌چسباند رااز دست بدهد. باید دید مجیدی در بازی‌های آینده استقلال در لیگ برتر کدام مهاجم را به‌عنوان زوج دیاباته انتخاب می‌کند و ماجرای طلسم گل شماره ۱۰ برای قایدی می‌شکند یا او یک قدم مانده به قولش لیگ را به پایان می‌رساند.


نام:
ایمیل:
* نظر: