bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
پیش‌بازی دیدار جذاب شاهین شهرداری و تراکتور؛
بامداد جنوب: اولین فینال از سه فینال پیش‌روی بوشهری‌ها در لیگ برتر از راه رسید و حالا باید دید شاگردان مهدی پاشازاده که در چند بازی گذشته عملکرد خوبی داشتند، آیا می‌توانند تبریزی‌ها را در بوشهر شکست دهند یا خیر؟!

بامداد جنوب: اولین فینال از سه فینال پیش‌روی بوشهری‌ها در لیگ برتر از راه رسید و حالا باید دید شاگردان مهدی پاشازاده که در چند بازی گذشته عملکرد خوبی داشتند، آیا می‌توانند تبریزی‌ها را در بوشهر شکست دهند یا خیر؟!

در ادامه هفته بیست‌و‌هشتم لیگ برتر، شاهین شهرداری بوشهر در خانه میزبان ترکتورسازی تبریز است، تیمی که حالا فقط یک هدف دارد، کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا. اما بوشهری‌های لیگ برتر که در حال حاضر در قعر جدول به‌سر می‌روند، در حالی مقابل حریف قدرتمند خود به میدان می‌روند که در این هفته‌ها از آمادگی بالایی برخوردارند. مساله‌ای که در بازی با تیم پارس جنوبی جم کاملا مشهود بود. همین دو مساله کافی است تا منتظر یک دیدار سخت و البته تماشایی از سوی دو طرف باشیم. در ادامه این گزارش نگاهی به وضعیت هر دو تیم خواهیم داشت تا ببینیم کدام یک از آنها شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی سخت دارند.

تراکتور برای کسب سهمیه فقط برد می‌خواهد!

ابتدا از تیم میهمان شروع می‌کنیم. همانطور که می‌دانید، تنور داغ کسب سهمیه، همچنان آسمان لیگ را پر حرارت نگه داشته و نمی‌توان به‌طور دقیق از سرنوشت تیم‌ها در پایان لیگ سخن گفت. سرخ‌پوشان تبریز با وجود شروع خوب در لیگ، یکبار دیگر در آستانه از دست دادن سهمیه آسیایی لیگ برتر قرار دارند. اگر چه آن‌ها به نیمه‌نهایی جام حذفی نیز راه پیدا کرده‌اند، ولی در لیگ رقابت سختی با فولاد و استقلال دارند که از آن‌ها عقب‌تر هستند. شاگردان ساکت الهامی البته قرعه سختی را پیش‌رو دارند چراکه در سه هفته باقی‌مانده به‌جز دیدار با شاهین، رقبای آسان و پایین جدولی یعنی ماشین‌سازی و فولاد را دارند. آنها در دو بازی گذشته دو تساوی به‌دست آورده بودند و همین مساله باعث شد تا تبریزی‌ها برای کسب سه امتیاز بازی با تمام قوا به مصاف شاهین شهرداری بروند. همچنن باید گفت که تراکتور در حال حاضر ۴۶ امتیازی است.

زنده ماندن امید بوشهری‌ها، در گرو سه امتیاز این بازی است

همانطور که گفته شد، دو تیمبا شرایط متفاوتی پا به این دیدار می‌گذارند. شاهین بوشهر هم مثل تراکتور برای هدفی می‌جنگند ولی هدفی که بوشهری‌ها دنبال می‌کنند، زمین تا آسمان با هدف تبریزی‌ها فرق می‌کند. شاهین در فصل جاری از نظر قرار گرفتن در رتبه آخر جدول، در حال رقم زدن یک رکورد عجیب است و با وجود اینکه کار آنها برای ماندن در لیگ برتر خیلی سخت است، ولی پاشازاده و شاگردانش حتی یک درصد هم به سقوط فکر نمی‌کند. آنها بدون توجه به بازی‌های رقیبان وارد این دیدار سخت خواهند شد تا هرطور شده به سه امتیاز بازی دست پیدا کنند. اگر بگوییم شاهین در این دیدار می‌تواند به پیروزی برسد، کم‌بیراه نگفته‌ایم چراکه شاگردان پاشازاده در دو بازی گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان دادند. حالا باید دید آنها در اولین فینال از سه فینال باقیمانده چه نتیجه‌ای کسب خواهند کرد.

طلسم نبردن تراکتور بالاخره می‌شکند؟

تیم‌های شاهینو تراکتور درحالی برای هشتمین‌بار در تاریخ لیگ برتر فوتبال مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کردکه سرخ‌پوشان آذربایجان در هفت تقابل قبلی برابر رقیب بندرنشین خود شکست‌ناپذیر بوده‌اند. در این دیدارها،چهار بازی با برد تراکتور به پایان رسیده و سه بازی با نتیجهمساوی. آمار بازی‌های دو تیمدر بوشهر نیز به سود تراکتور بوده و این تیم طی سه بازی در زمین حریف به دو پیروزی و یک تساوی رسیده است. شایان ذکر است،پیکار رفت دو تیم تراکتور و شاهیندر تبریز که در چارچوب هفته سیزدهم مسابقات به میزبانی ورزشگاه یادگار امام ره این شهربرگزار شد،با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نکات جالب از دو تیم

ابوالفضل رزاق‌پور، ستاره جوان تراکتور که در نیم‌فصل به تیم شاهین قرض داده شد به‌خوبی در این تیم بوشهریجا افتادهاست.رزاق‌پور در بازی هفته گذشته ستاره شاهین بود و با یک گل و یک پاس گل خوش درخشید. نکته دیگر درباره بازی امروز تغییر سرمربیان دو تیم نسبت به بازی رفت است. تراکتور پس از بازی رفت با مصطفی دنیزلی قطع همکاری کرد و میشو کرستیچویچ،سرمربی کروات شاهین نیز پس از شیوع کرونا به ایران برنگشت. وجه تشابه اینکه، پس از جدایی سرمربیان خارجی، هر دو تیم رو به مربیان داخلیآوردند.تراکتور، ساکت الهامی را به‌عنوان جانشین دنیزلی انتخاب کرد و شاهینی‌ها نیز سکان هدایت تیم خود را به مهدی پاشازاده سپردند.

پاشازاده: قول می‌دهم تمام تلاش خود را بکنیم

مهدی پاشازاده در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر مقابل تراکتور تبریز گفت: تراکتور خارج از زمین میهمان ماست. امیدوارم بیرون از زمین، میزبان و درون زمین، رقیب خوبی برای این تیم باشیم. تنها چیزی که دلمان به آن گرم است و در این دو هفته با بچه‌ها کار کردیم، این است که یک تیم باشیم. از هر لحاظ از همه تیم‌ها ضعیف‌تر هستیم و تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، این است که از لحاظ تیمی بهتر از رقیبان شویم. از طرفی دیگر باید گفت که بچه‌ها واقعا بیش از حد خود زحمت می‌کشند. آنها زیر فشار هستند و کادر فنی هم از لحاظ بدنی، نظم و تاکتیک سختگیری زیادی می‌کند. ما راهی جز این نداریم که ان‌شاءالله به‌ثمر می‌نشیند و شاهد بازی خوبی باشیم تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

سرمربی شاهین شهرداری بوشهر در مورد مصدومان تیمش تصریح کرد: حسین مالکی، سجاد حیدری و سجاد مشکل‌پور همچنان مصدوم هستند. مشایخ و نوروزی هم به‌تازگی به میادین بازگشته‌اند. خدا را شکر جوانان و باتجربه‌های بسیار خوبی داریم. بازیکنان باتجربه ما مانند جوانان می‌دوند و زحمت می‌کشند که خیلی اوقات، بهتر از آنها هم هستند.

پاشازاده در پاسخ به این پرسش که چه نویدی به مردم بوشهر می‌دهد، خاطرنشان کرد: نوید ما این است که قول می‌دهیم تمام تلاش خود را بکنیم. در تمرین همیشه می‌گویم هر کسی وظیفه خود را به نحو احسن و با تمرکز کامل انجام دهد. نکات مورد نظر گوشزد شده و آنها را تمرین کردیم. ما نتوانستیم سالنی داشته باشیم که بتوانیم در آن رقبا را آنالیز کنیم؛ اما با تمام کمبودها و محدودیت‌ها آنالیزهای خوبی انجام دادیم. قول می‌دهم با تمام وجود بازی می‌کنیم، اما هزار و یک اتفاق در فوتبال ممکن است بیفتد. دلم روشن است و ان‌شاءلله نتیجه لازم را بگیریم.

پورموسوی: امیدوارم بازی با ماشین‌سازی جوانمردانه باشد

بامداد جنوب: سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم می گوید که مطمئنا نمی‌توانیم تیم حریف را دست کم بگیریم و بگوییم از دقیقه یک انتحاری بازی می‌کنیم؛ اما تلاش می‌کنیم با شرایط بازی پیش برویم و سه امتیار را بگیریم.

سیروس پورموسوی، سرمربی تیم پارس جنوبی جم در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ماشین‌سازی تبریز گفت: با توجه به شرایط جدول، بازی فردا یکی از بازی‌هایی است که حساسیت ویژه‌ای دارد و تقریبا یک بازی رودررو است. امیدوارم با توجه به شناخت خوبی که از کادر فنی ماشین‌سازی داریم، دست به‌دست هم بدهیم و به دور از مسائل حاشیه‌ای و حساسیت بازی، شاهد یک دیدار خوب و جوانمردانه از سوی دو تیم باشیم.

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم در خصوص شرایط جدولی دو تیم و اینکه تیمش در دیدار امروز به‌دنبال بازی هجومی است یا چشم به ضد حملات دوخته است، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که باید در ابتدا مراقب باشیم که گل نخوریم. با توجه به دو شکستی که داشتیم، سعی کردیم در روزهای اخیر نقاط ضعفمان را رفع کنیم. ماشین‌سازی تیم خوب و قابل‌احترامی برای ما محسوب می‌شود. مطمئنا نمی‌توانیم تیم حریف را دست‌کم بگیریم و بگوییم از دقیقه یک انتحاری بازی می‌کنیم؛ اما تلاش می‌کنیم با شرایط بازی پیش برویم. با تمام احترامی که برای آقای افاضلی و همکارانش در ماشین‌سازی و هواداران این تیم قائل هستیم، امیدواریم با تلاش بچه‌ها سه امتیاز این بازی را کسب کنیم تا در دو بازی آتی‌مان با آرامش بیشتری به میدان برویم.

وی در خصوص وضعیت مصدومان و محرمان تیمش برای دیدار فردا خاطرنشان کرد: دو سه بازیکن آسیب‌دیده داریم که کادر پزشکی تا فردا تلاش می‌کند تا آن‌ها را به شرایط مطلوب برساند. در صورت بهبود وضعیت از آن‌ها استفاده می‌کنیم. در غیر این صورت، این بازیکنان به‌عنوان ذخیره روی نیمکت خواهند بود. در پایان باید بگویم که خوشحال هستم که یکبار دیگر به شهر بزرگ تبریز آمدم. این شهر مردم بسیار خوب و فوتبال دوستی دارد. امیدوارم فردا شاهد یک بازی خیلی خوب بین دو تیم ماشین‌سازی و پارس جنوبی جم باشیم که خروجی آن به فوتبال ایران کمک کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: