bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
سردرگمی در شورای شهر و انتظار بی‌نتیجه هواداران شاهین؛
بامداد جنوب: چند هفته‌ای است که شورا و شهرداری بوشهر درگیر مساله‌ای هستند که فکروذکر تمام هواداران شاهین شده است، تیم‌داری در لیگ دسته یک کشور. ولی آنچه این روزها در این دو ارگان رخ می‌دهد، باعث ناراحتی و ناامیدی هواداران تیم بوشهری شده است، مساله این است که اگر واقعا آنها نمی‌خواهند تیم‌داری کنند پس چرا اینقدر برای این مساله وقت تلف می‌کنند؟

بامداد جنوب: چند هفته‌ای است که شورا و شهرداری بوشهر درگیر مساله‌ای هستند که فکروذکر تمام هواداران شاهین شده است، تیم‌داری در لیگ دسته یک کشور. ولی آنچه این روزها در این دو ارگان رخ می‌دهد، باعث ناراحتی و ناامیدی هواداران تیم بوشهری شده است، مساله این است که اگر واقعا آنها نمی‌خواهند تیم‌داری کنند پس چرا اینقدر برای این مساله وقت تلف می‌کنند؟

سقوط شاهین به لیگ دسته یک کشور، آخرین تیر به امید هواداران و فوتبالدوستان بوشهری بود. تیمی که با هزار امید و آرزو به لیگ برتر صعود کرد ولی نداشتن یک تیم مدیریتی و وجود حواشی بسیار در اطراف باشگاه باعث شد تا خیلی زود بوشهری‌ها به لیگ دسته یک سقوط کنند. این سقوط؛ اما می‌توانست به منزله پایان تیم‌داری شهرداری هم باشد. در همان روزهای ابتدایی سقوط شاهین، حرف‌وحدیث‌های زیادی پیرامون تیم‌داری شهرداری در لیگ دسته یک شنیده شد تا آنجا که برخی از هواداران این باشگاه ادعا کردند که اکثر اعضای شورای شهر بوشهر نمی‌خواهند که شهرداری در لیگ دسته یک تیم‌داری کند. حرفی که البته خیلی زود از سوی اعضای شورا رد شد و علاوه بر این آنها تاکید کردند که در مورد وضعیت شاهین جلسه‌ای برگزار خواهند کرد.

وزارت کشور مجوز شاهین بوشهر را تمدید نمی‌کند

در همان روزها ناگهان خبری رسید که تقریبا تیم‌داری شهرداری در لیگ دسته‌یک را کنسل می‌کرد. در جلسه‌ای که بین اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری بوشهر صورت گرفت، فردین خورشیدیان سرپرست شهرداری بوشهر تاکید کرد که در وزارت کشور به او گفته‌اند که امتیاز تیم شاهین باید تا آخر مرداد واگذار شود چون مجوز صادر شده برای شهرداری یکساله بوده و تمدید نمی‌شود. همین خبر کافی بود تا هواداران شاهین در فضای مجازی به‌دنبال خرید امتیاز شاهین باشند. حرف اصلی آنها این بود که اگر این تیم قرار است واگذار شود، باید به هواداران واگذار شود نه به شخص دیگری. آنها معتقد است که پیشکسوتان باشگاه بار دیگر می‌توانند این تیم را به روزهای اوج برگردانند.

وقتی رئیس شورا، مدیرعامل باشگاه را مقصر اصلی دانست

ابوذر دهدار، رئیس شورای شهر بوشهر دو هفته پیش در برنامه نشان حضور پیدا کرد تا در مورد وضعیت شاهین جوابگو باشد. او در قسمتی از سخنانش در مورد مدیریت باشگاه شاهین تاکید کرد: در وضعیت شاهین مشکلات مدیریتی قطعا وجود داشت. ما حتی در میانه‌های فصل به آقای رضاییان پیشنها مدیر‌عاملی دادیم که در آن مقطع شهردار که رئیس هیات‌مدیره بود اعلام کرد که مسیگر به کار خود ادامه دهد. هیچ‌کدام از اعضای شورای شهر در کار مسیگر دخالت نکرد و حتی بعد از جدایی ویسی نام‌های بزرگی مانند دایی و کریمی برای نیمکت شاهین مطرح شد که مسیگر دوست داشت خودش تصمیم‌گیرنده نهایی باشد.

سخنان دهدار به این معنی است که مقصر اصلی وضعیت این روزهای شاهین، سعید مسیگر بوده و اعضای شورای شهر هیچگونه تقصیری ندارند. اما اطلاعات و گزارشاتی که ما در اختیار داریم، نشان می‌دهد که شورای شهر بوشهر نه غیرمستقیم بلکه به‌صورت کاملا مستقیم در تصمیمات مدیریت باشگاه شاهین شهرداری دخالت کرده است. به‌طور مثال یکی از اعضای شورای شهر، زمانی که ویسی از تیم اخراج شد، بدون هماهنگی با مدیریت باشگاه دست‌نشان را به بوشهر آورد و با او برای قبول سرمربیگری شاهین مذاکره کرد. اما همان عضو شورا، در جلسه‌ای که برای بهبود وضعیت شاهین برگزار شده بود، با یک حرکت هماهنگ‌شده باعث ایجاد اخراج عبدالله ویسی شد. در همین رابطه دخالت‌های دیگری هم صورت گرفته است. حالا منظور از این سخن ابوذر دهدار مبنی بر اینکه اعضای شورای شهر در کار مسیگر دخالت نکرده‌اند، دقیقا چه بوده فقط خودش می‌داند.

بدهی کلی شاهین بوشهر؛ 9 میلیارد تومان

فردین خورشیدیان سرپرست شهرداری بوشهر در مصاحبه‌ای با اشاره به هزینه‌های انجام‌شده در فصل گذشته برای شاهین اینطور گفت: نصف سال گذشته از محل ارزش افزوده فقط 30 میلیارد تومان به شهرداری بوشهر داده‌اند. درحالی که ما طی این مدت 60 میلیارد تومان حقوق پرداخت کرده‌ایم و باید بگویم با جان‌کندن شهرداری را سرپا نگه داشته‌ام. شهرداری 200 میلیاردتومان دیون دارد و خدا می‌داند از فکر این وضعیت شب‌ها خواب آسوده‌ای ندارم. دیروز پیمانکار پسماند شهر خواستار سه میلیاردتومان افزایش قرارداد بابت تغییر حقوق سال جاری کارگران شده، یا پیمانکار پایش تصویری شهر هم گفته اگر 800 میلیون بدهی‌اش داده نشود، دوربین‌ها را باز می‌کند و می‌برد. یا بابت آسفالت‌های سالیان قبل 20 میلیارد بدهی داریم، بدهی تیم شاهین در لیگ برتر و سنوات قبل هم نه میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه برخی اوقات تیم شاهین مسابقه داشته و به‌دلیل اینکه می‌گفتند بازیکن وارد زمین نمی‌شود ناچار شده از پول آسفالت به این تیم بدهیم، خاطرنشان کرد:من با مشقت شهرداری را سرپا نگه داشته‌ام. شما ببیند از وقتی چک‌های مانده در گاوصندوق شهرداری را به بانک برده یا برای عوارض برخی ادارات اجرائیه صادر شده، این دستگاه‌ها با شهرداری کج شده‌اند و نیروهایشان را که کمکی برای شهرداری بودند بیرون کشیده‌اند، اما با وجود این برای پیگیری مطالبات شهرداری مصمم هستیم.

اگر ته دلمان با تیمداری موافق نیست، هواداران شاهین را بازی ندهیم

عبدالخالق برزگرزاده عضو شورا با بیان اینکه باید با مردم شفاف باشیم و اگر ته دلمان به تیم‌داری راضی نیست، کار را به آینده نکشانیم و همین امروز تصمیم‌گیری شود، گفته است: به دهدار رئیس شورا حق می‌دهم که اکنون امکان تصمیم‌گیری نیست و منتظر اعلام نظر وزارت کشور ‌باشد، اما دوستان ما در شورا شهامت داشته باشند و اگر قرار به تیم‌داری نیست، خودشان شفاف اعلام نظر کرده و توپ را به زمین رئیس شورا نیندازند.

واقعا وضعیتی که هم‌اکنون شاهین شهرداری دارد برای خیلی از هواداران این تیم ناراحت‌کننده است. به هر حال این تیم تنها دلخوشی آنها در این شهر است ولی مشخص نیست که چرا باید همیشه دیر به جواب برسیم. متاسفانه از دست دادن زمان در فوتبال بوشهر به یک عادت قدیمی تبدیل شده است که به این راحتی هم درست نمی‌شود. با تمام این تفاسیر هر سه ضلع این مثلث یعنی شورای شهر، شهرداری و وزارت کشور باید هرچه سریع‌تر تصمیم خودشان را در مورد ادامه فعالیت شاهین بوشهر بگیرند. امید است که تصمیم صحیح و درست مسوولان مربوطه از نابودی یکی از پایگاه‌های پرورش فوتبالیست در ایران جلوگیری کنند و شاهد تکرار واقعه تلخ پاس، نفت تهران، استقلال اهواز و ... نباشیم.

گزارش گاتزتا درباره بازگشت استراماچونی به استقلال

بامداد جنوب: نشریه ایتالیایی معروف گاتزتادلواسپورت با تائید احتمال بازگشت آندره‌آ استراماچونی به تیم فوتبال استقلال، گزارشی جالب درباره این موضوع منتشر کرده است.

بازگشت احتمالی آندره‌آ استراماچونی به تیم فوتبال استقلال این روزها دوباره به سوژه‌ای برای رسانه‌های ایتالیایی مبدل شده است. با توجه به اتفاقاتی که در دوره نخست مربیگری این مرد ایتالیایی در تهران رخ داد و منجر به جدایی وی از استقلال شد، تلاش مدیران تیم آبی‌پوش پایتخت برای بازگرداندن سرمربی سابق اینتر برای هموطنان او جالب توجه بوده است.

نشریه گاتزتا دلواسپورت هم در یک گزارش، توصیف جالبی از بازگشت احتمالی مرد 44 ساله ایتالیایی به ایران داشته است. این نشریه در گزارشی با عنوان «آدم‌ربایی، فرار، عشق و بازگشت؛ سندرم عجیب استکهام» سناریوی بازگشت احتمالی استراماچونی به استقلال را به ماجرای گروگان‌گیری تاریخی در بانک استکهلم سوئد در سال 1973 تشبیه کرده است. (سندروم استکهلم اصطلاحی است که پس از سرقت از بانکی در میدان نورمالمستوری استکهلمِ سوئد، توسط بیل بیِروت روانشناسی که از ابتدا تا انتها به پلیس مشاوره روانشناسی می‌داد و به بانک رفت‌‌وآمد داشت، هم‌زمان با پوشش خبری مورد استفاده قرار گرفت. در طی این گروگان‌گیری چهار کارمند به مدت شش روز به گروگان گرفته شدند. طی این شش روز قربانیان وابستگی عاطفی به گروگان‌گیرها پیدا کردند تا حدی که از همکاری با پلیس سرباز می‌زدند و حتی پس از آزادیشان در دفاع از گروگان‌گیران خود برآمدند).

گاتزتا در این خصوص می‌نویسد: اکنون هیات‌مدیره‌ای جدید در باشگاه استقلال روی کار آمده‌اند، استراماچونی ممکن است به ایران برگردد تا به تیمی ملحق شود که در ماه دسامبر قراردادش را با آن فسخ کرد چون که حقوقش را پرداخت نمی‌کرد. اگر این ماجرا را نتوانیم سندروم استراماچونی در استکهلم بنامیم، مطمئنا به رخ دادن آن نزدیک هستیم. بعد از عشق طوفانی و داستان نفرتی که دو طرف را به دادگاه کشاند، حالا استقلال، تیمی دولتی مستقر در تهران به آندره‌آ استراماچونی یک قرارداد دو ساله بسیار پرزق‌وبرق پیشنهاد داده تا او به ایران برگردد و کارش را در تیمی که آن را پس از سال‌ها دوباره صدرنشین کرد، به قهرمانی بزرگ برای هوادارانش تبدیل و با مدیران قبلی آن وارد جنگ شده بود را کامل کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: