bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹
با توجه به این که در سال های اخیر موکت ها در طرح ها و مدل های مختلفی تولید می شوند انتخاب موکت برای اغلب افراد با دشواری همراه است. با توجه به همین موضوع بر آن شدیم تا در این مطلب به معرفی انواع موکت، مزایا و معایب آن ها بپردازیم. در ادامه با زت کارپت همراه باشید.

معرفی انواع موکت


معرفی انواع موکت

موکت ها، کفپوش هایی هستند که برای پوشش سطح زمین در اتاق ها، ادارات، دفتر کار خانگی، پلکان و ... مورد استفاده قرار می گیرند. بیشتر مردم فکر می کنند موکت ها تنها برای استفاده در منزل مناسب هستند، در صورتی که در بیشتر ادارات و هتل ها از انواع موکت برای پوشش کف زمین استفاده می شود.

با توجه به این که در سال های اخیر موکت ها در طرح ها و مدل های مختلفی تولید می شوند انتخاب موکت برای اغلب افراد با دشواری همراه است. با توجه به همین موضوع بر آن شدیم تا در این مطلب به معرفی انواع موکت، مزایا و معایب آن ها بپردازیم. در ادامه با زت کارپت همراه باشید.


موکت تایل

موکت های تایل به شکل مربع هستند و در ابعاد متنوع طراحی و تولید می شوند. این موکت ها در رنگ های مختلف کنار هم چیده می شوند و زیبایی خاصی را به محیط می بخشند. این موکت ها به دلیل مقاومت و پایداری که دارند برای محیط های پر رفت وآمد مانند: محیط های اداری بسیار مناسب هستند. مزایای موکت تایل عبارتند از:

· دارای رنگ بندی متنوع هستند.

· نصب آسانی دارند .

· در برابر رطوبت و آسیب دیدگی مقاوم هستند.

· قیمت نسبتا پایینی دارند.

· به دلیل مربعی و تکه تکه بودن، در هنگام نصب، موکت کمتری هدر می رود.

موکت کبریتی

موکت های کبریتی یکی از انواع موکت هستند که بیشتر در گذشته برای پوشاندن کف اتاق ها از آن استفاده می شد. موکت های کبریتی طرح ساده ای دارند و قیمت آن نسبت به موکت های دیگر پایین تر است. این موکت ها از بافت های گره ای و سخت تشکیل شده اند، به همین دلیل نسبت به موکت های دیگر زبر تر هستند و لطافت خاصی ندارند. برخی از مزایای موکت کبریتی عبارتند از:

· در برابر اشیاء سنگین مقاوم هستند.

· به آسانی تمیز می شوند.

· برای محیط های پرتردد مناسب هستند.

· قیمت ارزانی دارند.

موکت نایلونی

این دسته از موکت ها از نایلون ساخته می شوند. نایلون ها یکی از جنس های پرکارد در تولید و بافت موکت هستند که آلودگی را به خود جذب نمی کنند و نرم و یکپارچه هستند. تقریبا بیشتر موکت هایی که در منزل و هتل استفاده می شود، از جنس نایلون است. مزایای موکت نایلونی عبارتند از:

· در برابر کپک زدگی مقاوم هستند.

· نسبت به موکت های پشمی قیمت پایین تری دارند و مقرون به صرفه هستند.

· نایلون ها به خوبی رنگ را به خود جذب می کنند، به همین دلیل ماندگاری رنگ در موکت نایلونی بالا است.

· ماندگاری بالایی دارند و حدودا ۱۲ تا ۱۵ سال عمر می کنند.

· در برابر پارگی و لکه مقاوم هستند.

معرفی انواع موکت


موکت اولفین

موکت اولفین یکی دیگر از انواع موکت است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این موکت ها از پلی پروبین تهیه می شوند. موکت اولفین به دلیل مقاومتی که در برابر تردد دارد، از آن برای محیط های اداری، راهروی هتل و محیط های باز استفاده می کنند. به همین دلیل بیشتر به عنوان موکت اداری شناخته می شود، اما امروزه به دلیل تنوع و زیبایی از این محصول در محیط منزل هم استفاده می شود. موکت اولفین، جنسی مشابه با پشم طبیعی دارد و از مقاومت بالایی برخوردار است. مزایای موکت اولفین عبارتند از:

· به راحتی تمیز می شود.

· آلودگی را به خود جذب نمی کند .

· از تنوع و رنگ بالایی برخوردار است.

· قیمت مناسبی دارد.

· نصب راحتی دارند.

موکت پلی استر

به موکت هایی گفته می شود که از مواد بازیافتی تهیه شده و با محیط زیست سازگار هستند. این موکت ها برای افرادی که آلرژی دارند، مناسب است و به عنوان موکت های ضدآلرژی در بازار شناخته می شوند. موکت های پلی استر در برابر رنگ پریدگی مقاوم هستند، اما موکت مناسبی برای محیط های پر تردد نیستند، زیرا در برابر وزن حساس هستند و به راحتی حالت خود را از دست می دهند.

موکت پلی استر یکی از انواع موکت است برای پوشش خانه مناسب است و اگر به درستی مراقب شود، تا 15 سال عمر می کند. مزایای موکت پلی استر عبارتند از:

· در برابر رنگ پریدگی مقاوم هستند.

· نسبت به فرش های پشمی و نایلونی قیمت پایین تری دارند.

· از تنوع طرح و رنگ بالایی برخوردار هستند.

· بافت نرم و لطیفی دارند.

· در برابر لکه ها مقاوم هستند.

موکت پشمی

موکت های پشمی، از الیاف طبیعی تهیه شده اند و ظاهری بسیار لوکس و مجلل دارند. موکت پشمی به دلیل استفاده از پشم طبیعی، قیمت بالایی دارد اما از ماندگاری بالایی برخوردار است. باتوجه به اینکه در هنگام ساخت موکت پشمی از مواد مصنوعی و شیمیایی استفاده نمی شود، این دسته از موکت ها برای افرادی که آلرژی دارند و یا به مواد شیمیایی حساس هستند، بسیار مناسب است. موکت های پشمی برای محیط های مرطوب و شرچی مناسب نیستند چرا که موجب رشد کپک ها و سفیدک بر روی پشم می شوند. مزایای انواع موکت پشمی عبارتند از:

· مقاومت بالایی دارند.

· در برابر سوختگی و آتش سوزی مقاوم هستند.

· لکه ها به راحتی از بین می روند و باقی نمی مانند.

· به دلیل استفاده از مواد طبیعی، با محیط زیست سازگار هستند.

· لطافت و نرمی بالایی دارند.

معرفی انواع موکت

موکت تافتینگ

موکت تافتینگ به موکت هایی گفته می شود که پرز های بلند وپشمی دارند. امروزه این موکت ها به دلیل زیبایی که به محیط می بخشند، مورد استقبال بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته اند. این دسته از موکت ها صد درصد از پشم تهیه شده اند، اما ممکن است در برخی مواقع مقداری مواد مصنوعی مانند نایلون نیز به آن اضافه شود. در موکت های تافینگ پرزها ابتدا به یک لایه بافته می شوند و سپس به لایه دیگر چسبانده می شوند. به دلیل ساختار موکت های تافتینگ، بهتر است از آن برای محیط های پر رفت وآمد استفاده نشود. مزایای انواع موکت تافتینگ عبارتند از:

· پرزهای لطیفی دارند.

· این دسته از موکت ها تنوع و رنگ بندی بالایی دارند.

· به دلیل چند لایه بودن موکت، ضخامت بالایی دارند و برای زمستان بسیار مناسب هستند.

· موکت تافتینگ را می توان به دلیلی شباهتی که به فرش دارد، به عنوان فرش استفاده کرد.

· تاثیر زیادی در زیبایی و دکوراسیون منزل دارد.


خرید انواع موکت

یکی از چالش های اغلب افرادی که موکت را به عنوان کفپوش انتخاب کرده اند، پیدا کردن فروشگاه مناسب برای خرید انواع موکت است. زت کارپت تامین کننده انواع موکت از برترین برندهای دنیا با گستره ای متنوع با بیش از ۵۰۰۰ طرح و رنگ است. در صورت نیاز به راهنمایی قبل از خرید موکت، می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید. کارشناسان زت کارپت به دلیل شناخت کامل از تنوع محصولات و نحوه تامین کالا آماده پاسخگویی به سوالات تمام مشتریان هستند.


نتیجه گیری

طبق توضیحاتی که در مطالب بالا گفته شده است، موکت ها انواعی دارند و هرکدام مناسب محیط خاصی هستند . بنابراین دانستن مزایا و معایب موکت و شناخت آن ها، کمک می کند که هر کسی موکتی متناسب با محیط مورد نظر خود تهیه کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: