bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹
وقتی غیربومی‌ها باز هم بر بومی‌ها ارجحیت دارند؛
علی پوتنگستانی: حاشیه‌های به‌وجود آمده در اولین تمرین پارس جنوبی در جم باعث شد تا بازیکنان جوان این شهر تا حد زیادی از آینده فوتبالی خود ناامید شوند. موضوع وقتی ناراحت‌کننده‌تر می‌شود که باز هم شاهد تبعیض میان بومی‌ها و غیربومی‌ها در یک تیم استان بوشهر هستیم.

علی پوتنگستانی: حاشیه‌های به‌وجود آمده در اولین تمرین پارس جنوبی در جم باعث شد تا بازیکنان جوان این شهر تا حد زیادی از آینده فوتبالی خود ناامید شوند. موضوع وقتی ناراحت‌کننده‌تر می‌شود که باز هم شاهد تبعیض میان بومی‌ها و غیربومی‌ها در یک تیم استان بوشهر هستیم.

همانطور که انتظار می‌رفت، اواخر هفته گذشته، اولین تمرین گروهی بازیکنان پارس جنوبی جم زیرنظر محمد نصرتی و کادر فنی‌اش در شهر جم برگزار شد. تمرینی که البته حواشی مختلفی هم به همراه داشت. به هر حال با توجه به مسائلی که هفته پیش گفتیم، به‌نظر می‌رود محمد نصرتی پارس جنوبی را در همان مسیری قرار داده است که در فصول گذشته در آن قرار داشت. در واقع باید گفت که نصرتی تغییر و تحول بزرگی در جمی‌ها ایجاد نکرده است. اگرچه هنوز زود است که به این نتیجه برسیم ولی نوع رفتار مربی پایتخت‌نشین در پارس جنوبی نشان می‌دهد که باز هم باید شاهد سوختن استعداد‌های ناب استان بوشهر باشیم. اولین تمرین پارس جنوبی در حالی در جم برگزار شد که 15 بازیکن در این تیم حضور داشتند، دریغ از یک بازیکن بومی. اینطور که قبلا گفته شده بود، قرار بود دو بازیکنان بومی در صورت حضور در تست و تشخیص کادر فنی نصرتی به تیم اضافه شوند ولی به‌نظر می‌رسد که این تست‌گیری بیشتر حالت فرمالیته داشته است. در ادامه به یکی از اتفاق‌های تلخی که در تمرینات پارس جنوبی رخ داده است، می‌پردازیم.

به گزارش فوتبال بوشهر، یکی از شاهدان عینی می‌گوید محسن خاکسار بازیکن جمی و بومی سابق پارس جنوبی جم که فصل گذشته یکی از عناصر تاثیرگذار صعود شاهین عامری به لیگ دسته دوم کشور لقب گرفته بود کنار زمین ایستاده بوده و نسبت به نحوه انتخاب بازیکنان و عدم حضور یک بازیکن جمی در لیست بزرگسالان باشگاه اعتراض داشته است. در همین هنگام که خاکسار در کنار زمین حاضر بوده، شیخ‌موسی احمدی نماینده مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامیکه برای شکل‌گیری تیم در فصل جدید دوندگی زیادی هم داشته از کنار وی رد می‌شود و صدای اعتراض این بازیکن را می‌شنود! در این لحظه دوراهکی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جم نیز حاضر بوده و از این بازیکن سوال می‌کند «تو چرا اینجایی و در تیم نیستی». بازیکن سابق پارس می‌گوید که «به ما گفته‌اند باید تست بدهی‌، من هم یک جلسه آمدم و تست دادم اما گویا مورد پسند آقایان نبوده‌ام». نماینده مجلس محمد نصرتی را صدا می‌زند و می‌گوید «این بچه نسبت به عدم انتخابش اعتراض دارد» که سرپرست تیم با نشان دادن یک کاغذ و اسامی بازیکنان امید می‌گوید ما این چند بازیکن بومی را جذب کرده‌ایم.

در این لحظه خاکسار با صدای بلند می‌گوید که «لیست بازیکنان بزرگسال بومی را که جذب کرده‌اید را هم به شیخ نشان بدهید. آقا جان ما بازیکن بزرگسالیم جوانی ما در این شهر و این تیم بوده اما حمید زیدآبادی 28ساله و من 24ساله را نمی‌خواهند یعنی یک بازیکن بزرگسال از جم یا استان نباید در تیم پارس جنوبی جم باشد».

اتفاقی که روز پنجشنبه در پارس جنوبی رخ داد، ما سه روز قبل از آن در طی یک گزارش پیش‌بینی کرده بودیم. حالا پیش‌بینی ما درست از آب درآمده است و روسیاهی‌اش ماند برای کسانی که می‌گفتند امسال پارس جنوبی متفاوتی خواهید دید. اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. محمد نصرتی در گفت‌وگویی در مورد جذب بازیکنان بومی پاسخی عجیبی داد. محمد نصرتی سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم در خصوص شرایط این تیم گفت: نزدیک به چهار روز است که به استان بوشهر و شهر جم آمده‌ایم. با ۱۶ بازیکن قرارداد داریم و یک‌سری از آنهاسهمیه امید و زیر ۲۳ سال هستند. باید باز هم بازیکن جذب کنیم و برای این قضیه فراخوان داده‌ایم که بازیکنان بومی و مستعد شهر جم بیایند و تست بدهند تا ببینیم می‌توانیم از آن‌هااستفاده کنیم یا خیر. فعلا آمادگی جسمانی را پشت سر می‌گذاریم تا به هماهنگی برسیم و بعد سراغ بحث‌های تاکتیکی می‌رویم. ما نسبت به چند تیم دیگر دیرتر شروع کردیم. زیرا آقای رضائیان باید مجوز می‌گرفتند. جا دارد از کسانی که از ما حمایت کردن یعنیآقای پریشان، رئیس شورای شهر، امام جمعه و در راس آنها آقای خرمدل، نماینده مجلس که باعث شدند این تیم دوباره شکل بگیرد تشکر کنم. زیرا آنقدر شرایط بد بود که قرار بود این تیم وجود خارجی نداشته باشد اما با همت این عزیزان مشکلات رفع شد طبق جلساتی که گذاشتیم و حمایت‌هایی که قرار است انجام شود تیم را روانه مسابقات می‌کنیم.

به هر حال این سرنوشت فوتبال بوشهر است که بیشتر بازیکنان جوان و با استعداد آن به‌خاطر انتخاب‌های عجیب مدیران باشگاه‌ها، فوتبال را ترک کنند. نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد که محمد نصرتی مربی جوان و خوبی است ولی اینکه او از همین حالا غیربومی‌ها را به بومی‌های استان ترجیح داده است، اتفاق بسیار بدی برای فوتبال بوشهر است. بیایید فرض کنیم که این تیم به لیگ برتر صعود کند، مطمئنا بار دیگر شاهد استفاده از بازیکنان غیربومی خواهیم بود و جایی برای بومی‌ها خالی نخواهد ماند. حالا این دستاورد چطور می‌تواند بزرگ باشد وقتی که هیچ کدام از بازیکنان بومی منطقه نتوانسته‌اند خود را به فوتبال کشور معرفی کنند؟!

ختم کلام، مدیران پارس جنوبی برخلاف تمام ادعاهای قبل باز هم مسیر قبلی را در پیش گرفته‌اند و نمی‌خواهند از اشتباهات گذشته درس بگیرند. آنها احساس می‌کنند که تغیرات بزرگی در پارس جنوبی جم ایجاد کرده‌اند ولی واقعیت چیز دیگری می‌گوید. حضور 15 بازیکن غیربومی و حضور نداشتن حتی یک بازیکن بومی در اولین تمرین پارس جنوبی در جم به ما نشان می‌دهد که این تیم نماینده استان بوشهر و شهر جم در لیگ یک نیست. ناراحت‌کننده است که این جمله را بگویم ولی واقعیت این است که این تیم پارس جنوبی پایتخت است نه جم. فکر می‌کنم همین حالا هم بسیاری از هواداران فوتبال در جم موافق این مساله باشند. اندک انتظار فوتبال بوشهر از مدیران پارس جنوبی این است که برای بومی‌های استان ارزش و احترام قائل باشند.

موافقت فدراسیون پزشکی ورزشی با درخواست فدراسیون فوتبال

بامداد جنوب: سرپرست فدراسیون پزشکی اعلام کرد که بر اساس توافق دوطرفه، اجرای پروتکل سلامت لیگ‌های فوتبال ایران در فصل جدید، همانند فصل گذشته بر عهده فدراسیون فوتبال خواهد بود.

محمد اسد مسجدی با اشاره به اینکه دو جلسه با مسوولان فدراسیون فوتبال در مورد اجرا و نظارت بر پروتکل سلامت لیگ فوتبال تحت عنوان «راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹(کرونا ویروس) فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط لیگ فوتبال» در فصل آینده برگزار شد و قرار است جلسات دیگری نیز تا پیش از شروع فصل جدید لیگ‌های فوتبال ایران برگزار شود، گفت: فدراسیون فوتبال در دوره گذشته از فدراسیون پزشکی ورزشی درخواست کرد تا مقوله اجرای پروتکل سلامت لیگ فوتبال به آن‌ها واگذار شود و فدراسیون پزشکی ورزشی نیز با این درخواست موافقت کرد. هم‌اکنون نیز فدراسیون پزشکی ورزشی دخل و تصرفی در مورد انجام تست‌های پی‌سی‌آر و سایر مسائل مرتبط با اجرای پروتکل سلامت در رشته فوتبال ندارد و هر فدراسیون دیگری نیز که علاقه‌مند باشد می‌تواند انجام تست‌های پی‌سی‌آر و سایر موارد مرتبط با پروتکل‌های ابلاغ‌شده را بر عهده گیرد چراکه تاکنون هزینه هنگفتی در مورد مباحث درمانی مرتبط با کرونا از سوی فدراسیون‌های ورزشی مختلف به فدراسیون پزشکی ورزشی تحمیل شده است.

مسجدی با اشاره به این‌که پاسخگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقوله کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده فدراسیون پزشکی ورزشی است، یادآور شد: اگر اجرای پروتکل سلامت بر عهده فدراسیونی گذاشته شود، همکاری و نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی در عین حال وجود دارد و فوتبال نیز از این قضیه مستثنی نیست.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه پروتکل سلامت لیگ فوتبال در فصل جدید همان پروتکل تدوینی و ابلاغ شده فصل قبل است، تصریح کرد: قرار بر همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون فوتبال است؛ اما باید سخت‌گیری بیشتری از سوی فدراسیون فوتبال به منظور اجرای دقیق‌تر پروتکل مدنظر قرار گیرد. فدراسیون پزشکی ورزشی در رابطه با همکاری افسران سلامت این فدراسیون با فدراسیون فوتبال در رابطه با اجرای پروتکل سلامت لیگ فوتبال اعلام آمادگی کرده است.

به گفته وی، به‌جز رشته فوتبال، اجرا و نظارت بر پروتکل های سلامت رشته‌های مختلف ورزشیدر سطح تهران بر عهده فدراسیون پزشکی ورزشی است و در استان‌ها بر عهده هیات‌های پزشکی ورزشی خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: