bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹
صادق راستگو: روز گذشته ویدئویی را یکی از دوستان برایم فرستاد که شامل اظهارنظر یکی از کارشناسان برجسته صهیونیست بود. او که موسس مرکز مطالعات ایران در دانشگاه تل‌آویو است، در این چند دقیقه نکات بسیار مهمی را در مورد جایگاه ایران در تعاملات فکری صهیونیست‌ها بر زبان راند. صحبت‌هایی که در درون خود یک دنیا حرف دارد

صادق راستگو

روز گذشته ویدئویی را یکی از دوستان برایم فرستاد که شامل اظهارنظر یکی از کارشناسان برجسته صهیونیست بود. او که موسس مرکز مطالعات ایران در دانشگاه تل‌آویو است، در این چند دقیقه نکات بسیار مهمی را در مورد جایگاه ایران در تعاملات فکری صهیونیست‌ها بر زبان راند. صحبت‌هایی که در درون خود یک دنیا حرف دارد و نکات و مسائلی در آن مطرح شده که نشان می‌دهد آنچه در طول سال‌های گذشته مقامات رژیم صهیونیستی در مورد حمله نظامی به کشورمان بر زبان رانده، فقط یک بلوف سخیف بوده است. نکته‌ای که ما در طول همه سال‌های گذشته بارها بر آن تاکید کرده و گفته بودیم که رژیم صهیونیستی عددی نیست که بتواند به ایران حمله نظامی کند، تنها راه این رژیم این است که با اطمینان از همراهی اروپا و امریکا، جنگی را شروع کند که ادامه دهنده‌اش خودش نیست.

متاسفانه ما ایرانی‌ها عادت بدی داریم، اگر حرفی را مثلا منِ روزنامه‌نگارِ داخل کشور بزنم، نه تنها مورد قبول عده‌ای واقع نمی‌شود، بلکه سَرسَری از کنار آن هم می‌گذرند، اما همان مطلب را مثلا روزنامه‌ای اروپایی یا امریکایی برداشته و منتشر کند، به سرعت در کشور مورد توجه قرار می‌گیرد! از همین‌رو، حرف‌های این کارشناس مسائل ایران در سرزمین‌های اشغالی را اگر من می‌گفتم کسی نمی‌پذیرفت (کما اینکه در طول سال‌های گذشته بارها این موارد گفته و مورد تاکید قرار داده‌ام) اما چون این صهیونیست گفته، بلاشک مورد قبول همه واقع می‌شود!! به همین دلیل باید عرض کنم که طرف هیچ نکته تازه‌ای را نگفته، اما چون دارد اعترافی سخت و بی‌سابقه می‌کند باید به آن پرداخت.

در طول سال‌های گذشته همواره تلاش ما بر این بوده تا به سراغ مسائلی در جهان برویم که به‌نوعی شامل اعتراف بخش نخبه و اثرگذار غربی در مورد کشورمان است و تلاش‌شده تا نگاه اعترافی به قدرت و توانایی کشورمان را به اطلاع مردم برسانیم. نکات جالبی این کارشناس صهیونیست می‌گوید که نشان‌دهنده تحلیل نهایی او در مورد مسائل مختلف است. نخست آنکه می‌گوید آنچه او «ایرانِ ضعیف» می‌خواند در واقع «ایرانِ قوی» است، به این معنا که ایران در تبلیغات آن‌ها ضعیف شده، چون آرزو دارند ایران را ضعیف‌شده ببینند آن را ضعیف می‌خوانند اما همین به‌زعم آن‌ها ایرانِ ضعیف در برابر ابرقدرت دنیا که بزرگ‌ترین حامی این رژیم هم به‌شمار می‌رود در تقابل فیزیکی اصلا کم نمی‌آورد و محکم ایستاده و پاسخ هم می‌دهد.

نکته بعد، به سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک اشاره می‌کند، جایی که به باور اشتباه او، ارتش امریکا برای پاسخ دادن به این اقدام آمد، اما رئیس‌جمهور امریکا جلوی آن را گرفت! او اینجا یک اشتباه می‌کند و شاید هم یادش نیست کسی که ترامپ را از چنین فکر احمقانه‌ای بر حذر داشت، شخص نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود. بنیامین نتانیاهو به ترامپ گفت که اگر در هر حمله‌ای خون از دماغ یک ایرانی بیاید، آن‌ها تلافی خواهند کرد و به کمتر از کشته گرفتن راضی نخواهند شد. ترامپ هم که نمی‌خواست نظامیان امریکایی را به کشتن بدهد، تصمیم گرفت بی‌خیال شود! البته در ارتش امریکا نیز آدم‌های عاقل مخالف چنین حمله‌ای بودند و شارلاتان‌های سیاسی مانند بولتون و پمپئو و یکی دو نفر دیگر مدام بر طبل حمله می‌کوبیدند.

او همچنین می‌گوید: «البته کار خوبی کرد که حمله نکرد و دلیل خوبی داشت» و البته به این دلیل اصلا اشاره نمی‌کند. این دلیل چیزی نبود جز پیغام ایران که در هر اقدام تلافی‌جویانه اولین جایی که هدف قرار خواهد گرفت، سرزمین‌های اشغالی خواهد بود. نکته‌ای که منشاری در کلمات بعدی آن را اینگونه توجیه می‌کند: «اسرائیل کشور خیلی خیلی کوچکی است» و عجیب است که این به قول او «کشور» خیلی خیلی کوچک چرا باید با بزرگ‌ترها در بیفتد وقتی توانایی اقدام ملی در حوزه نظامی را ندارد؟ پاسخ این موضوع نیز کاملا مشخص است، نتانیاهو در طول سال‌های گذشته با درک این مساله که امریکا هیچ وقت هوس حمله نظامی به ایران را نخواهد کرد و کشورهای عربی عملا از اقدام امریکا ناامید هستند، می‌خواهد دل عرب‌های حاشیه خیلج ‌فارس را به‌دست بیاورد.

اینکه ژنرال‌های صهیونیست و فرماندهان سازمان‌های امنیتی این رژیم در کنفرانسی اعتراف می‌کنند که توانایی حمله به ایران را ندارند، دست‌کم برای ما عجیب نیست اما برای آن دسته از افرادی که انفجار سیلندر گاز در بیابان را به حضور جنگنده‌ها و موشک‌های رژیم صهیونیستی نسبت می‌دهند باید قابل توجه باشد. آن‌ها باید برای همیشه یاد بگیرند که رژیم صهیونیستی و حتی امریکا، جز خرابکاری، انحراف افکار عمومی مردم، جنگ اقتصادی، قومی و مذهبی هیچ راهکاری علیه ایران نداشته و نخواهند داشت. صهیونیست‌ها در بهترین حالت، دست به ترور می‌زنند چون قدرت جنگ ندارند، سراغ حذف فیزیکی می‌روند که دلیل این مساله هم به قول منشاری، «بسیار بسیار کوچک بودن اسرائیل» است که به باور غلط آن‌ها باعث شده تا کسی نتواند عملیات انتقامی بگیرد. اما خودشان بهتر می‌دانند چند نفر وسط تل‌آویو و منطقه «گوش‌دان» گوش‌شان بریده شد!!


نام:
ایمیل:
* نظر: