bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹
در نقد رفتار یک بام و دو هوا مسوولان در قبال تیم‌های استان؛
بامداد جنوب: قهرمانی پارس جنوبی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور دستاوردی بزرگ برای ورزش استانمان بود ولی نکته‌ای که این قهرمانی را با ارزش کرده است، حضور پرتعداد بومی‌ها در این تیم بود که هر کدام سهم بزرگی در این کار بزرگ داشتند. اما چیزی که نگران‌کننده است این است که آیا به همان اندازه که بومی‌های استان برای سرافرازی بوشهر زحمت می‌کشند، به آنها توجه می‌شود یا خیر؟!

بامداد جنوب: قهرمانی پارس جنوبی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور دستاوردی بزرگ برای ورزش استانمان بود ولی نکته‌ای که این قهرمانی را با ارزش کرده است، حضور پرتعداد بومی‌ها در این تیم بود که هر کدام سهم بزرگی در این کار بزرگ داشتند. اما چیزی که نگران‌کننده است این است که آیا به همان اندازه که بومی‌های استان برای سرافرازی بوشهر زحمت می‌کشند، به آنها توجه می‌شود یا خیر؟!

سال‌هاست که استان بوشهر یکی از قطب‌های مهم ورزش کشور به‌حساب می‌آید و ورزشکاران زیادی از این استان در تیم‌های ورزشی کشورمان افتخارآفرینی کرده‌اند. ورزشکارانی که بسیاری از آنها حتی در مسابقات جهانی و المپیک هم توانسته‌اند برای کشورمان مدال‌های رنگارنگی به‌دست آورند. ورزشکارانی که در این استان با حداقل‌ترین امکانات موردنیاز توانسته‌اند کارهای بزرگی انجام دهند بدون اینکه اعتراض خاصی داشته باشند. اما تنها خواسته آنها در تمام این سال‌ها حمایت مسوولان حتی اگر اندک باشد. اتفاقی که شاید هر چند سال یکبار در استانمان رخ دهد. گزارش امروزی ما در مورد افتخارآفرینان و ورزشکارانی است که بدون حمایت مسوولان توانسته‌اند یک قهرمانی کشوری دیگر برای استان بوشهر بدست آورند. ساحلی‌بازانی که تا آخرین روز مسابقات در مورد مشکلات مالی این تیم صحبت نکردند تا تیم‌شان وارد حاشیه نشود.

همانطور که می‌دانید، تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی بوشهر برای هفتمین‌بار توانست قهرمان لیگ برتر فوتبال ساحلی کشورمان شود. افتخاری که باعث شد یک رکورد تاریخی برای ساحلی‌بازان بوشهر ثبت شود. شاگردان میهن‌دوست در تمامی مسابقات عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و نشان دادند که لیاقت قهرمانی در مسابقات را داشتند. اما از همه این مسائل که بگذریم، می‌رسیم که به مشکلی که امسال پارس جنوبی را درگیر خود کرده بود. همانطور که می‌دانید در سال‌های گذشته پارس جنوبی به تیمی معروف بود که بدون دغدغه مالی در لیگ برتر فوتبال ساحلی شرکت می‌کند و البته برای استان بوشهر یک اتفاق خوب به‌حساب می‌آمد. در فصل جدید هم به‌نظر می‌رسید که همه‌چیز در این باشگاه خوب است و بازیکنان در بهترین شرایط روحی و روانی در حال پیشروی هستند؛ اما واقعیت چیز دیگری بود. قبل از شروع مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ برتر، خبرهایی در مورد مشکلات مالی پارس جنوبی بوشهر مطرح شد و اینکه بازیکنان این تیم هیچ دریافتی نداشته‌اند. خبری که البته خیلی زود تائید شد و تعجب فوتبال ساحلی‌دوستان را به‌همراه داشت چراکه کسی انتظار این را نداشت که پارس جنوبی بوشهر که تیم منطقه ویژه اتقصادی پارس به‌حساب می‌آید، با مشکل مالی روبه‌رو شود؛ اما بازیکنان و کادر فنی این تیم با وجود همه این مسائل به‌کار خود ادامه داند چراکه قهرمانی و شاد کردن دل هواداران این تیم برای آنها اهمیتی به‌مراتب مهم‌تر نسبت به مسائل مالی داشت. به هر حال آنها به آن چیزی که می‌‌خواستند رسیدند و پارس جنوبی را قهرمان لیگ برتر فوتبال ساحلی کشورمان کردند. بازیکنان تیم بدون بر زبان آوردن مشکلات مالی با به بهترین شکل ممکن جشن قهرمانی را برگزار کردند و طوری خود را در جشن قهرمانی نشان دادند که انگار مشکل مالی ندارند.

اما واقعیت این بود که آنها بعد از قهرمانی حداقل این انتظار را داشتند که مسوولان استان به بهترین شکل ممکن مشکلات آنها را بررسی کنند و راه‌حلی برای این مسائل پیدا کنند. اتفاقی که به‌نظر می‌رسد که تا الان رخ نداده است. نکته ناراحت‌کننده‌تر این است که به‌نظر می‌رسد قرارداد بازیکنان پارس کم‌تر از چیزی است که تصور می‌کنیم. تا آنجا که مسلم مسیگر هم به این مساله واکنش نشان داده است. کاپیتان تیم فوتبال پارس جنوبی درباره وضعیت مالی بازیکنان فوتبال ساحلی هم گفته است: من خجالت می‌کشم مبلغ قرارداد خودم یا ملی‌پوشان را بگویم. شرایط اقتصادی طوری است که حتی تیم پارس جنوبی هم به مشکل خورده بود. ما تا قبل از مسابقات حتی هزار تومان هم از مبلغ قرارداد این فصل را دریافت نکرده بودیم. امید ما به آینده است تا مبلغ قراردادها تکانی بخورند.

البته در این مساله شکی نیست که رضاییان، مدیر عامل باشگاه پارس جنوبی در سال‌های اخیر زحمات زیادی برای تیم فوتبال ساحلی پارس کشیده است و تا آنجا که در توان داشته کمک‌های خوبی هم برای این باشگاه رسانده است ولی باید پذیرفت که ارتش یک‌نفره نمی‌تواند معجزه کند. این وظیفه مسوولان استانی بود که حداقل از نظر مالی از این تیم و همه تیم‌ها فوتبال ساحلی استان حمایت می‌کردند چراکه این تیم‌ها، نماینده استان در لیگ برتر به حساب می‌آمدند و افتخارآفرینی آنها به‌نام بوشهر به ثبت می‌رسید. متاسفانه باید پذیرفت که در این سال‌ها کم‌لطفی بزرگی به تیم‌ها و ورزشکاران بومی شده است و اینطور که به‌نظر می‌رسد این مساله همچنان ادامه خواهد داشت. این مساله فقط مربوط به رشته فوتبال ساحلی نیست بلکه در تمامی رشته‌های مدال‌آور ورزش استان شاهد چنین اتفاق‌هایی هستیم. حالا سوال من از مسوولان استان این است که چرا همیشه در لحظه آخر پیدایشان می‌شود؟ چرا مثل کسانی رفتار می‌کنند که گویی در یک فصل ورزشی برای تیم‌های استان زحمات زیادی کشیده‌اند و در هر لحظه به‌دنبال این هستند که با شرکت در مراسم‌های جشن قهرمانی، قهرمانی را به اسم خود بزنند. از همین حالا می‌توان حدس زد که از تیم پارس جنوبی بوشهر حداقل پنج بازیکن بومی به تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان دعوت خواهد شد که این یک افتخار بزرگ برای استان بوشهر به‌حساب می‌آید. درست که این بازیکنان بومی رفتار حرفه‌ای دارند و در مورد مشکلات مالی کم‌تر صحبت می‌کنند ولی این بدین معنی نیست که مسوولان استانی همینطور آنها را به حال خود رها کنند و فقط در جشن قهرمانی به‌صورت نمادین نشان دهند که از بومی‌های استان حمایت می‌کنند. آنها باید این مساله را بدانند که رفتار نمادین آنها برای ورزشکاران پول که نمی‌شود هیچ، حتی باعث ناامیدی آنها نیز خواهد شد.

نمی‌خواهم حرف‌ها گذشته را باز هم تکرار کنم ولی نتیجه اصلی این است که مسوولان ما بیشتر به‌دنبال نشان دادن خود هستند و این حقیقتی است که هرگز از بین نخواهد رفت. ورزشکاران استان بوشهر حداقل تا چند سال آینده نباید انتظار بزرگی از آقایان مسوول داشته باشند چراکه آنها پیشرفت در جای دیگری می‌بینند.


نام:
ایمیل:
* نظر: