bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹
مدارک جدید حق را به هیات فوتبال استان می‌دهد؛
علی پورتنگستانی: ماجرا هیات‌فوتبال استان و باشگاه سینا بوشهر وارد فاز جدیدی شده است ولی مدارک و شواهد موجود به ما ثابت می‌کند که در این ماجرا حق با رئیس هیات فوتبال استان است و مدیران باشگاه سینا بیشتر به‌دنبال عوام‌فریبی هستند.

ماجرا هیات‌فوتبال استان و باشگاه سینا بوشهر وارد فاز جدیدی شده است ولی مدارک و شواهد موجود به ما ثابت می‌کند که در این ماجرا حق با رئیس هیات فوتبال استان است و مدیران باشگاه سینا بیشتر به‌دنبال عوام‌فریبی هستند.

چند روزی است که بحث واگذاری امتیاز تیم فوتبال بانوان بوشهر که در لیگ برتر حضور دارند به کنگان حواشی زیادی را به‌وجود آورده است. این تیم سال گذشته با حمایت هیات فوتبال و با نام باشگاه سینا در لیگ‌برتر حضور داشت. برای فصل جدید رقابت‌ها مدیرعامل باشگاه سینا با نامه‌ای به هیات فوتبال استان بوشهر آمادگی خود را جهت حضور در مسابقات اعلام می‌کند و امیرحسین محتشم، رئیس هیات فوتبال استان با درخواست آنها مخالفت کرد. مدارکی که روز گذشته به بامداد جنوب داده شده به‌خوبی نشان می‌دهد که اقای صیادی و همکارانش در حق تیم فوتبال بانوان بوشهر کم‌لطفی بزرگی کرده‌اند. نکته قابل توجه این است که آنها هنوز هم معتقد هستند که در این ماجرا رئیس هیات فوتبال استان مقصر است ولی به‌نظر می‌رسد بازیگردان این ماجرا شخص دیگری باشد.

قبل از این‌که به بررسی مدارک بپردازیم، نگاهی خواهیم داشت به بخشی از مصاحبه مدیر عامل باشگاه سینا با ایسنا که در این گفت‌وگو معتقد بود که هیات فوتبال به عمد امتیاز این تیم را از آنها گرفته است.اصغر صیادی، مدیرعامل باشگاه سینا در گفت‌وگو با ایسنا، مسائل مربوط به انتخابات هیات را دلیل اصلی واگذاری امتیاز تیم زنان به کنگان دانست و گفت: آقای محتشم شفاف‌سازی کند که آیادلیل و سندی برای این اتهام دارد؟ تمام این موضوعات به انتخابات برمی‌گردد؛ یک هفته قبل از انتخابات مجمع من جزو کسانی بودم که نامه استیضاح آقای محتشم را امضا کردم چون معتقد بودم او صلاحیت کاندیداتوری و ریاست هیات را ندارد، امابه من زنگ زد و تهدید کرد.دلیل اینکه اوحاضر به حفظ تیم زنان در بوشهر نیست، اختلافاتش با من است و بحث دلالی و مسائل انضباطی را بهانه کرده است.

صیادی با بیان اینکه هفته قبل نامه آمادگی تیم‌داری را به هیات زدم تاکید کرد:چند روز پیش هم تماس گرفتماما آقای محتشم گفتبه شما ربطی ندارد و تلفن را روی من قطع کرد. من اعلام کرده‌ام حاضرم با هزینه‌های شخصی تیم زنان را در بوشهر حفظ کنم. همچنین باید بگویم که مدارک لازم برای تمدید پروانه باشگاه را از اداره ورزش و جوانان استان دریافت کرده‌ام و در حال انجام دادن کارهای آن هستم. ضمن اینکه درخواست ما برای تیم‌داری قبل از اتمام پروانه باشگاه بوده است. در پرداخت هزینه هم باید بگویم که در تفاهم نامه نوشته شده که باشگاه هیچ‌گونه هزینه مالی برعهده نمی‌گیرد چون تیم زیر نظر و حمایت هیات بود و از آنجایی که هیات حق تیم‌داری نداشت با نام باشگاه ما در لیگ شرکت کرد اما برای امسال اعلام کرده‌ام که حاضرم با هزینه شخصی تیم را حمایت کنم.

حالا به بررسی مدارکی دریافت کرده‌ایم، خواهیم پرداخت. در ابتدا باید گفت که اینطور که پیداست، تفاهم‌نامه میان هیات فوتبال و باشگاه فرهنگی-ورزشی سینا در دوره ریاست قبلی هیات فوتبال استان منعقد شده است و بندهایی در آن وجود دارد که در نوع خود جالب است. مدیران این باشگاه فقط یک فصل فوتبالی تیم را در اختیار خواهند داشت، بدون این‌که از جیب خود چیزی هزینه کنند. در واقع طبق قرارداد میان طرفین، قرار بود یک شرکت ساختمانی، هزینه‌های این تیم را بر عهده گیرد آن هم نه به‌صورت مستقیم بلکه آنها پول را به حساب هیات فوتبال استان می‌ریختند و از طریق هیات پول به این باشگاه طزریق می‌‌شد. همچنین قرار بود که مدیران قبلی هیات فوتبال از مدیران باشگاه تضمینی بگیرند که این باشگاه در وسط فصل یک مرتبه تیم را تنها نگذارند و راه خود را جدا نکنند. حالا چرا این اتفاق آن زمان رخ نداده است در نوع خود جالب توجه است. اما نکته قابل تامل این قرارداد زمان شروع اعتبار آن قرارداد بود، 26/9/98 این یعنی 10 روز قبل از شروع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان اعتبار این قرارداد شروع شده است. حالا این مساله این شاعبه را به‌وجود می‌آورد که مدیران سابق هیات فوتبال استان برای اینکه از طریق این باشگاه دو رای اضافه در انتخابات هیات فوتبال استان داشته باشند، تصمیم گرفته‌اند که این تیم را به باشگاه سینا بدون گرفتن هیچگونه تضمینی واگذار کنند.

اما این پایان ماجر نیست. دقیقا 12 روز بعد از انتخابات هیات فوتبال استان و انتخاب امیرحسین محتشم به‌عنوان رئیس جدید هیات فوتبال، مدیران باشگاه سینا در اقدامی عجیب و غیرقابل پیشبینی با ارسال نامه‌ای به هیات فوتبال، از تیم‌داری در لیگ برتر انصراف داده و تیم فوتبال بانوان بوشهر را به حال خود رها می‌کند. با نگاهی ساده به این ماجرا می‌توان حدس زد که آنها به‌دلیل اینکه گزینه مدنظرشان در انتخابات هیات فوتبال رای نیاورده است، تصمیم به این درخواست گرفتند. در‌خواستی که کاملا عجیب و غریب بود.

اما حالا می‌رسیم به ادعا بعدی مدیرعامل باشگاه سینا مبنی بر اینکه برای تیم‌داری در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر اعلام آمادگی کرده است. طبق مدارکی که به‌دست ما رسیده است، اصغر صیادی در تاریخ 11/8/99 ساعت هشت و بیست و پنج دقیقه صبح با ارسال نامه‌ای در اتوماسیون هیات‌فوتبال، برای تیم‌داری در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان اعلام آمادگی می‌کند، آن هم دقیقا صبح روز قرعه‌کشی رقابت‌ها. اما نکته جالب‌تر ماجرا این است که تاریخی که در نامه ثبت شده، پنجم آبان‌ماه بوده است. صیادی معتقد است که نامه را در همان تاریخی که در بالای نامه آمده است ارسال کرده است ولی به‌نظر می‌رسد که او به این نکته توجه نکرده که اتوماسیون هیات‌فوتبال کاملا به‌روز است و تاریخ و ساعت دقیق ارسال نامه مشخص است. اگر او نامه را پنجم آبان‌ماه فرستاده بود، همه همان پنجم آبان ماه در اتوماسیون نامه را مشاهده می‌کردند نه دهم آبان‌ماه. اما عجیب‌تر از این است که اعتبار پروانه کسب این باشگاه در پایان برج شش به پایان رسیده بود و آنها عملا اجازه تیم‌داری در مسابقات را نداشتند. البته در این مورد باید افزود که مدیران باشگاه سینا برای تمدید پروانه کسب خود حتی اساسنامه‌ای هم نداشتند که این با قانون لیگ برتر فوتبال کشورمان مغایرت دارد.

با نگاهی کلی می‌توان فهمید که این باشگاه در هیچ حالتی حق تیم‌داری در مسابقات لیگ برتر را نداشته است و علاوه بر این، از آنجا که مدیران باشگاه سینا فصل گذشته به‌خاطر زدوبندهای انتخاباتی از ادامه تیم‌داری در لیگ برتر منصرف شدند، در حقیقت آنها بودند که تیشه به ریشه فوتبال بانوان استان زده‌اند نه هیات فوتبال استان بوشهر. به‌نظر می‌رسد که حرف مدیران این باشگاه در مورد شرایط موجود، بیشتر برای ایجاد حاشیه باشد نه چیز دیگری! اگر واقعا آنها به‌فکر فوتبال بانوان بودند فصل گذشته از تیم‌داری منصرف نمی‌شدند و تیشه به‌ریشه دختران بوشهری نمی‌زدند. اما در پایان بار دیگر تاکید خواهم کرد که بازیگردان این ماجرا احتمال شخص دیگری که احتمالا سابقه کار در هیات فوتبال استان را داشته است.

هادی: حرف‌های جدیدی در سفر به دهلی را سرلوحه کارم قرار داده‌ام

بامداد جنوب: دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان می‌گوید که در تمام سال‌های گذشته به مسابقات انتخابی احترام گذاشتم و هر موقع به من تکلیف شده است مانند یک سرباز اطاعت کردم.

پرویز هادی در مورد اردوی اول تیم ملی که پشت سر گذاشته شد، گفت: 15 روز از خانه کشتی بیرون نیامدیم. خدا را شکر اردوی خوبی بود و همه منتظر همین بودیم. بعد از اینکه مسابقات به تعویق افتاد، من مدتی در تبریز استراحت کردم، اما بعد به تهران آمدم و بدون وقفه زیر نظر اسماعیل پلویی تمرین کردم. رفته رفته بدنم بهتر شد. نمی‌شود گفت کاملاً آماده‌ام، چون پیک نهایی آمادگی‌ام برای مسابقه اصلی بود. دو هفته اردوی خیلی خوبی در خانه کشتی شهید هادی داشتیم. ضمن تشکر از کادر فنی تیم ملی از مسئولان فدراسیون هم ممنونم که خانه کشتی را مرمت کردند. واقعاً این تعمیرات و تغییرات نیاز بود. آن اتاق‌ها و محوطه در شأن کشتی‌گیران نبود.

هادی در مورد کشتی انتخابی وزن 125 کیلوگرم که روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اردوی اول که تمام شد دوباره تمریناتم را زیر نظر آقای پلویی ادامه دادم. روز پنجشنبه هم هر چه خدا بخواهد، اتفاق خواهد افتاد. من از اولین روزی که به اردوی تیم ملی آمدم در تمام این سال‌ها به انتخابی احترام گذاشتم و هر موقع به من تکلیف شده است، مثل یک سرباز اطاعت کردم. من در سالیان گذشته همیشه در انتخابی شرکت کردم و حتی یک بار هم بدون مسابقه، اعزام نشدم. معتقدم انتخابی بهترین راه برای انتخاب ملی‌پوشان است. بالاخره کشتی ورزش رو در رویی هست و به این شکل مشخص می‌شود چه کسی بهتر است.

نفر سوم سنگین وزن کشتی آزاد جهان در سال 2018 یادآور شد: از مسئولان فدراسیون تشکر می‌کنم که با این شرایط کرونا و محدودیت‌هایی که هست، انتخابی را می‌خواهند برگزار کنند. این یک مسابقه رسمی است. اسماعیل پلویی به گردن من خیلی حق دارد. او سالیان سال بدون چشمداشت زحمت کشیده است و چیزی جز موفقیت من و مصطفی حسین‌خانی نمی‌خواهد. امیدوارم جواب زحمات او را بدهم. من تلاش می‌کنم نتیجه‌ای بگیرم که او خوشحال شود. خودش هم همین را می‌گوید که فقط می‌خواهد ما نتیجه‌ای در خور این همه تلاش و تمرین بگیریم. همچنین در این سال‌ها، زمان بسیار کمی کنار خانواده‌ام بودم و همه بار زندگی به گردن آنها افتاده است. امیدوارم بتوانم جواب همه این سختی‌ها و تلاشی که کرده‌ام را بگیریم.


نام:
ایمیل:
* نظر: