bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹
ماجرای تازه دختران فوتبالیست بوشهری؛
بامداد جنوب: چند هفته‌ای است که تیم فوتبال بانوان سینا بوشهر با مشکلات بزرگی روبه‌رو شده است و بدهی‌ها زیادی به‌بار آورده است، بدهی‌ها که تاکنون هیچ کدام از آن پرداخت نشده است. همین مساله باعث شد تا هیات فوتبال استان بوشهر به‌دنبال چاره‌‌ای باشد که امتیاز این باشگاه که در لیگ برتر فوتبال کشورمان حضور دارد حداقل در استان باقی بماند. البته این در حالی است که بازیکنان تیم سینا بوشهر معتقد هستند

بامداد جنوب: چند هفته‌ای است که تیم فوتبال بانوان سینا بوشهر با مشکلات بزرگی روبه‌رو شده است و بدهی‌ها زیادی به‌بار آورده است، بدهی‌ها که تاکنون هیچ کدام از آن پرداخت نشده است. همین مساله باعث شد تا هیات فوتبال استان بوشهر به‌دنبال چاره‌‌ای باشد که امتیاز این باشگاه که در لیگ برتر فوتبال کشورمان حضور دارد حداقل در استان باقی بماند. البته این در حالی است که بازیکنان تیم سینا بوشهر معتقد هستند که هیات فوتبال در حق آنها کم‌لطفی کرده است و به وعده‌های خود عمل نکرده است. حالا خبر رسیده است که هیات فوتبال استان به‌دنبال بردن تیم به کنگان و فروش امتیاز آن به یک اسپانسر در این شهرستان است تا حداقل بوشهر تنها نماینده خود را در لیگ برتر از دست ندهد. مساله‌ای که با واکنش منفی بازیکنان و کادر فنی سینا بوشهر روبه‌رو شده است. آنها معقتد هستند که هیات فوتبال با این کار دست به اشتباه بزرگی زده است.

رئیس هیات فوتبال در حق ما کوتاهی کرد

روز گذشته زهره طاهرنسب یکی از بازیکنان تیم سینا بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا حرف‌های زیادی داشت که در ادامه بخشی از آن را خواهید خواند. وی در ابتدا این گفت‌وگو تاکید کرد: پنج سال است که تیم فوتبال زنان را تشکیل داده‌ایم که دو سال از آن را در لیگ یک بودیم و پس از آن به لیگ برتر صعود کردیم. باشگاه پارس جنوبی در اولین سال حضور در لیگ برتر اسپانسرمان شد و هیات فوتبال هم سال بعد تیم را دست گرفت؛ اما هزینه آنچنانی نمی‌شد. دوره رئیس سابق هیات دی‌ماه سال قبل تمام و انتخابات برگزار شد که آقای محتشم رای آورد. از آنجایی که به‌عنوان نماینده بازیکنان در مجمع انتخاب شده بودم، به اعتبار آقای عبدی‌پور که به ما کمک زیادی کرد، رئیس کمیته نقل‌وانتقالات و بعد از آن هم سرپرست هیات بود، به آقای محتشم رای دادم. آقای محتشم جلوی همه بزرگان تیم بوشهر و روسای شهرستان‌ها به من قول داد که از تیم حمایت می‌کند. هر چند که با رای دادن به او دوستانم فکر کردند رشوه گرفته‌ام و آنها را دور زده‌ام اما من با نیت درست شدن اوضاع تیم و به اعتبارآقای عبدی‌پور رای دادم چون در دوره قبل حمایت‌ها کم بود به‌گونه‌ای که ما ۹ نفره با یک دستگاه ون تا بم رفتیم و خیلی سختی کشیدیم. هر چند این فصل اوضاع بهتر بود؛ اما یا غذا نداشتیم یا خوابگاه و بازیکنان در به‌در خانه یکدیگر بودند. با این حال متاسفانه رئیس هیات سه روز بعد از انتخابات تیم را رها کرد و گفت تیم‌داری نمی‌کند. در نتیجه آقای عبدی‌پور هزینه‌های تیم را برعهده گرفت».

طاهرنسب در ادامه یادآور شد: از آنجایی که مدتی قبل آقای عبدی پور مجبور به استعفا شد ما حامی خود را از دست دادیم با این حال به رئیس هیات گفتم کاری به اختلاف بین شما ندارم اما به ما قول دادید، حداقل پول ما را بدهید که جمع قرارداد بازیکنان و مربیان ۱۵۰ میلیون تومان هم نمی‌شود. او گفت پیگیری می‌کنم و به محض پیدا کردن اسپانسر قراردادها تسویه می‌شود».

بازیکن تیم سینا در بخش پایانی صحبت‌هایش در مورد انتقال این باشگاه خاطرنشان کرد: چند روز قبل از هیات خبر دادند که قصد دارند تیم را به کنگان بفرستند. ما اسپانسر پیدا کرده‌ایم که حمایتمان کند، فقط هیات باید به باشگاه سینا نامه بدهد که می‌تواند تیم‌داری کند؛ اما می‌گویند این تیم برای پارس جنوبی است و اگر می‌خواهید در بوشهر بمانید باید به اسپانسرتان بگویید امتیاز تیم را بخرد. این در حالی است که تیم را بازیکنان و مربیان بومی بوشهر تشکیل داده‌اند و به لیگ برتر آورده‌اند؛ اما اکنون می‌خواهند امتیاز تیم خودمان را به خودمان بفروشند. تخلفات زیادی انجام می‌شود؛ این تیم ابتدا با حمایت پارس جنوبی در لیگ برتر شرکت کرد، بعد از آن هیات حمایت کرد و به‌خاطر انتخابات تیم را به باشگاه سینا دادند تا دو رای داشته باشند. اکنون می‌گویند باشگاه سینا بوشهر تخلف کرده و وقتی می‌پرسیم چه تخلفی، جواب می‌دهند به شما ربطی ندارد و در این کارها دخالت نکنید. دبیر هیات می‌گوید به کنگان بروید و تمرین کند یعنی ما ۱۵ نفر در این اوضاع بیماری ۴ ساعت باید در مسیر رفت و برگشت باشیم. چه تعهدی وجود دارد که سالم برویم و برگردیم؟ با این حال گفته‌ایم با سه شرط به کنگان می‌رویم؛ اول اینکه پول قراردادهای فصل قبل را تسویه کنند، تعهد بدهند که ما را در صحت و سلامت و به موقع به کنگان برسانند و سوم اینکه قراردادهایمان را افزایش دهند.

بهترین راه‌حل را برای تیم سینا پیدا کرده‌ام

در همین رابطه امیرحسین محتشم در گفت‌وگو با رادیو ورزش در مورد این مساله گفت‌وگوی مفصلی انجام در ادامه بخشی از آن را خواهید خواند. محتشم در مورد وضعیت باشگاه سینا بوشهر گفت: من در این مورد باید در ابتدا باید بگویم که قانون به هیچ عنوان به مجموعه هیات فوتبال اجازه تیم‌داری نمی‌دهد. به هر حال من یک وظیفه در قبال فوتبال دارم و آن هم مدیریت این رشته در استان بوشهر است نه تیم‌داری در مسابقات استانی و کشوری. شما ببینید وضعیت این باشگاه یه شکلی بود که من به راحتی می‌توانستم امتیاز آن را به استان‌هایی مانند خوزستان، فارس، اصفهان و ... واگذار کنم ولی به‌خاطر مصلحت فوتبال بوشهر این کار را انجام ندادم. چیزی دیگری که باید در این مورد یادآور شوم این است که در برای گرفتن ماجرا باشگاه تیم سینا بوشهر یک تخلف بزرگ رخ داده است و آن هم این است که برخی رای بیشتر در انتخابات از این تیم مثلا حمایت کردند. من با این شرایط سخت و دشوار این تیم را نگه داشتم و برای آن حتی اسپانسر آوردم. این‌که می‌گویند با فروش امتیاز باید ساعت‌ها در راه باشند تا به محل تمرین برسند، باید گفت می‌توان برای آنها خوابگاه گرفت تا این مشکل به همین راحتی حل شود.

او در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: باور کنید من بهترین راه‌حل را برای این باشگاه انتخاب کرده‌ام و با این راه‌حل بازیکنان این تیم می‌توانند به فعالیت در لیگ برتر ادامه دهند. اگر من امتیاز این باشگاه را به خارج از استان واگذار کرده بودم مطمئنا بسیار از فوتبالدوستان بدون این‌که از واقعیت ماجرا خبر داشته باشند، علیه من نقدهای زیادی می‌کردند. در حال حاضر هیچکس در استان پاسخگو من نیست که چطور بدهی‌های باشگاه سینا پرداخت شود. طبق بند 3 تفاهم‌نامه، قرار بود اسپانسر این باشگاه تمام بدهی‌ها را پرداخت کند ولی حالا تمام آن بدهی‌ها روی دوش خود باشگاه افتاده است. حالا با این وضعیت فکر می‌کنید من باید چه کاری انجام دهم که وضعیت از این بهتر شود.

لازم به ذکر است که در مورد وضعیت تیم بانوان سینا بوشهر طی روزهای آینده یک گزارش مفصل‌تر خواهیم نوشت تا ببینیم حق با کدام طرفین خواهد بود.

حسینی: هر چه بیشتر موفقیت کسب کردیم بیشتر به ما ضربه زدند

بامداد جنوب: کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید که ما به فینال آسیا رفتیم، اما انگار هر چه بیشتر موفقیت کسب کردیم، هجمه‌های بیشتری به ما وارد شده است.

سید جلال حسینی درباره آخرین وضعیت سرخپوشان پیش از آغاز بیستمین دوره لیگ برتر گفت: کار نه فقط برای پرسپولیس بلکه برای همه تیم‌ها سخت است. از طرفی در این چند سال فشار زیادی روی پرسپولیس وارد شد و کمتر کسی فکر می‌کرد که با این همه فشار و هجمه‌های گوناگون، ما بتوانیم چنین عملکرد درخشانی داشته باشیم. پس از این چند سال موفقیت، فشار زیادی از بیرون از مجموعه باشگاه به ما وارد شد. در این چند سال بازیکنان خوب و زیادی از ما جدا شدند که امسال اوج آن بود. امسال بازیکنان زیادی از پرسپولیس جدا شدند و متاسفانه روند سال‌های گذشته تکرار شد؛ هرچند که شرایط این فصل سخت‌تر است چرا که بازیکنان بیشتری از ما جدا شدند و این مسائل کار را مشکل می‌کند. با همه این مسائل و سختی‌هایی که وجود داشت توانستیم کارهای بزرگ انجام دهیم اما امسال با سال‌های گذشته متفاوت است. با وجود همه فشارها و هجمه‌هایی که به ما وارد شده کادرفنی و بازیکنان کار خودشان را کردند. ما به فینال آسیا رفتیم اما انگار هر چه بیشتر موفقیت کسب کردیم هجمه‌های بیشتری به ما وارد شده است که این مسائل کار را سخت می‌کند. متاسفانه مشکلات زیادی داریم.

کاپیتان پرسپولیس در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: بازیکنان خوبی این فصل از ما جدا شدند اما می‌بینیم برخی از تیم‌های دیگر خیلی راحت‌تر مسائل‌شان حل می‌شود. با وجود اینکه بیشترین درآمدزایی را در این دو سه سال اخیر داشتیم اما کمترین دریافتی به بازیکنان پرسپولیس رسیده و هرچه بیشتر تلاش کردیم بیشتر ضربه خوردیم. از طرف دیگر افرادی بوده و هستند که هر چه خواستند صحبت کردند و حرف‌هایی زدند تا به ما هجمه وارد کنند. همه می‌بینند که چه کمک‌هایی به برخی از تیم‌ها شده و چه پول‌هایی به آنها رسیده است. این تیم‌ها بیشتر از همه تیم‌ها بازیکنان می‌گیرند، هر بازیکنی را که می‌خواهند جذب می کنند و خیلی راحت بازیکنان سابق خود را برمی‌گردانند. در این چند سال صحبت از نظارت روی باشگاه‌ها بوده؛ اما این نظارت‌ها فقط روی باشگاه پرسپولیس است و انگار روی کار بقیه باشگاه‌ها نظارتی نیست. نظارت داشتن خیلی هم اتفاق خوبی است و ما از آن استقبال می‌کنیم؛ اما نه اینکه این موارد فقط برای پرسپولیس وجود داشته باشد. این حرفا کاملا قابل اثبات است. امیدوارم مدیران گذشته و فعلی باشگاه بگویند که چه فشارها و نظارتی روی پرسپولیس بوده است تا همه متوجه این موضوع بشوند. در عمل اما روی بقیه باشگاه‌ها چنین نظارتی نیست.


نام:
ایمیل:
* نظر: