bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اعتراض بی‌مورد هواداران پارس نسبت به عملکرد این تیم در بازی‌های دوستانه؛
علی پورتنگستانی: کسب نتایج ضعیف در بازی‌های دوستانه برای هواداران پارس جنوبی قابل هضم نیست ولی این دلیل بر این نیست که پارس جنوبی مورد دلخواه محمد نصرتی تیم ضعیفی باشد. در واقع باید گفت که از الان نباید در مورد این تیم قضاوت کرد.

کسب نتایج ضعیف در بازی‌های دوستانه برای هواداران پارس جنوبی قابل هضم نیست ولی این دلیل بر این نیست که پارس جنوبی مورد دلخواه محمد نصرتی تیم ضعیفی باشد. در واقع باید گفت که از الان نباید در مورد این تیم قضاوت کرد.

از روزی که محمد نصرتی سرمربی پارس جنوبی شد تا به امروز، انتقادها به او و مدیریت باشگاه از سوی هوداران و رسانه‌ها رو به افزایش است، انتقادهایی که برخی از آنها درست و برخی دیگر از روی عصبانیت بوده است. از همان روز اول رسانه‌های استان نقدهای مختلفی به تیمی که محمد نصرتی آن را بار دیگر ساخته است، وارد کردند که مهم‌ترین آن استفاده نکردن از بازیکنان بومی بوده است که البته نقد کاملا به‌جایی بود. به هر حال در این سال‌ها، پارس جنوبی به هیچ عنوان از بازیکنان بومی استان به غیر از سه تا چهار بازیکن، بهره نبرده است و انتظار می‌رفت با آمدن محمد نصرتی به بازیکنان بومی بیشتر بها داده شود که متاسفانه این‌طور نشد. مساله دیگر که برای رسانه‌ها استان تا حدودی غیرقابل قبول بود، غیرفعال بودن تیم رسانه‌ای پارس جنوبی است، به این صورت که تا به امروز این باشگاه به هیچ عنوان از خرید‌های جدید خود رونمایی نکرده است، مساله‌ای که باعث شد تا اخبار این تیم کم‌تر منعکس شود. اما این روزها پارس جنوبی وارد گودال جدیدی شده است که بیرون آمدن از آن شاید خیلی سخت نباشد ولی آنقدر خبرهای بد پیرامون باشگاه در این مدت زیاد بوده که فعلا تا شروع مسابقات، محمد نصرتی و بازیکنانش باید با این مسائل کنار بیایند.

همانطور که می‌دانید تیم محمد نصرتی در چند بازی دوستانه‌ای که برگزار کرده است، نتوانسته نتایج خوبی کسب کند. حتی در یکی از دیدارها هم که با نتیجه 3 بر صفر از حریف خود پیش بود، به یک‌باره در دقایق پایانی، نتیجه بازی مساوی شد. همین مسائل باعث‌شده تا هواداران پارس جنوبی قبل از شروع رسمی مسابقات لیگ برتر، نسبت به عملکرد باشگاه در جذب بازیکنان و کسب نتایج ضعیف در دیدارهای دوستانه ابراز نارضایتی کنند. هر چند همانطور که ایوب چراغی، سرپرست باشگاه می‌گوید این تیم در حال شکل‌گیری است و به‌زودی پارس جنوبی متفاوتی هواداران خواهند دید. در گفت‌وگویی که محمد نصرتی با یکی از رسانه‌های استان داشت، بر همین موضوع تاکیده کرده بود.

به گزارش پایگاه تخصصی فوتبال بوشهر ملی‌پوش سابق فوتبال ایران در این‌باره گفت: وضعیت تیم خوب است و با توجه به اینکه از فصل گذشته حتی یک بازیکن هم در تیم ماندگار نشده؛ اما روند تیم بسیار خوب پیش رفته است. سعی کردیم با تیمهای قوی و آماده بازی کنیم تا نواقص تیم مشخص شود و من اعتقاد دارم اگر این ایرادات حالا نمایان شود بهتر است. تیم در حال شکل‌گیری است ولی در یکی دو پست همچنان به‌دنبال بازیکن با کیفیت هستیم. درون دروازه به‌دنبال یک گلر با تجربه هستیم. بازی مقابل تیم هوادار تهران خیلی خوب بود‌، این تیم سال گذشته و در نیم‌فصل دوم بهترین تیم لیگ یک بود و حالا با کم‌ترین تغییر وارد بازی‌های امسال شده ولی در بازی مقابل این تیم مالکیت توپ با ما بود. بازی دوستانه محک بسیار خوبی برای ما بود و ترسی از شکست در بازی‌های اینچنینی نداشتم. مقابل فولاد آماده یا نود ارومیه و حتی مس کرمان بدون ترس وارد شدیم و خوشحالم تیمم محک خوبی خورد. در بازی مقابل تیم لیگ سه‌ای هم از بازیکنان امید و زیر 23 استفاده کردم که در نیمه اول با سه گل پیروز شدیم ولی در نیمه دوم بازیکنان تستی را استفاده کردیم. طبیعی است در این بازی دوستانه بازیکنان جوان را استفاده کنیم.

نصرتی در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: سال گذشته با گل ریحال 21 هفته بدون شکست را پشت سر گذاشتیم و شاید تاکنون در لیگ برتر و لیگ یک چنین رکوردی ثبت نشده باشد. هیچ ایرادی ندارد در بازی‌های دوستانه شکست بخوریم مگر امتیازی از ما کسر می‌شود‌؟ این نکته را در نظر بگیرید که از تیم پارس سال گذشته، فقط سینا حاجی‌وند باقی مانده که بازی نکرده است به همین دلیل ما یک تیم نوپا را آماده کرده‌ایم. همین حالا سه بازیکن امید و بومی را کم‌کم بازی می‌دهم تا به جو تیم آشنا شوند و یقین بدانید آینده این تیم خواهند بود.

سرمربی پارس با اشاره به اینکه تیمش مدعی صعود خواهد شد تصریح کرد: اگر دو یا سه تیم مدعی اصلی صعود باشند یکی از آنها پارس جنوبی جم خواهد بود. در این بازی‌های دوستانه مقابل تیمهای مدعی بالاخره رقیبان را از نزدیک دیدیم و عیار همه مشخص شد. این را باید اضافه کنم که تماشاگر یک موهبت است و امیدوارم کرونا زودتر برود تا در حضور هوادارنمان بازی کنیم. به‌خصوص که تیم ما روی زمین بازی می‌کند و البته زمین چمن جم هم شکر خدا کیفیت خوبی دارد.

اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد حق با سرمربی پارس جنوبی است. به هر حال در بازی‌های پیش‌فصل در همه تیم‌ها شاهد نتایج عجیب‌وغریب زیادی بوده‌ایم. نکته اصلی این است که برگزاری چنین بازی‌هایی بیشتر برای تست کردن بازیکنان و سیستم جدید است و علاوه بر این سرمربی از نواقص ترکیب خود بیشتر آگاه می‌شود. پس می‌توان گفت که شکست در بازی‌های دوستانه نمی‌تواند ثابت کند که تیم نصرتی یک تیم ناقص است یا قدرتمند. البته از جهتی دیگر باید به هواداران پارس جنوبی هم حق داد چراکه آنها حداقل در دو سال گذشته سختی‌های زیادی بابت تیم محبوب خود کشیده‌اند و به همین دلیل نگران وضعیت فعلی پارس جنوبی هستند. اما آنها در حال حاضر باید صبور باشند و از تیم پارس جنوبی و سرمربی‌اش محمد نصرتی حمایت کنند تا این تیم بتواند به بهترین شکل ممکن وارد مسابقات شود. با توجه به اینکه از تیم پارس جنوبی پالس‌های مثبتی هم دریافت شده است می‌توان امیدوار بود که این تیم با هدایت محمد نصرتی می‌تواند اتفاق‌های بزرگی در لیگ دسته یک رقم بزند.

فنونی‌زاده: پرسپولیس نیاز به بازیکن جدید ندارد، به‌ویژه مهاجم

بامداد جنوب: پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد، اگر این باشگاه به‌دنبال جذب مهاجم جدید باشد، مهر‌ه‌سوزی خواهد کرد.

مرتضی فنونی‌زاده درباره اینکه گفته می‌شود در حساب باشگاه پرسپولیس هفت میلیون تومان موجودی وجود دارد، گفت: اینکه باشگاه صداقت دارد و این حرف را می‌زند نکته خوبی است. البته شاید این اعلام رقم برای این باشد که فعلا طلبکاران سمت باشگاه نروند! به هر حال در این باشگاه ممکن است یک روز 50 میلیارد و روز دیگر هفت میلیون تومان پول باشد. باشگاه اسپانسر دارد و مطمئنا دوباره خزانه پر خواهد شد، علاوه بر این وزارت ورزش متولی این باشگاه است و باید در آستانه فینال آسیا جیب پرسپولیس را پر کند تا تیم با شرایط بهتر و بدون دغدغه برای قهرمانی تلاش کند. تا بوده وضعیت پرسپولیس همین بوده است. زمانی ما با گشنگی و جیب خالی قهرمان جام در جام آسیا شدیم و زمانی مثل الان تیم باید با هفت میلیون تومان موجودی حساب برای قهرمانی در لیگ قهرمانان تلاش کند. وزارت ورزش باید به تیم کمک کند تا بچه‌ها با خیال راحت برای فینال آماده شوند. الان 90 دقیقه یا نهایتا 120 دقیقه با قهرمانی در آسیا فاصله داریم. بنابراین امیدوارم مشکلات برطرف شود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه این تیم هنوز به‌دنبال نفرات جدید برای اضافه کردن است، تصریح کرد: پرسپولیس اصلا احتیاجی به بازیکن جدید ندارد. الان دو گلر خوب داریم و با وجود جدایی شجاع در خط دفاع هم نفرات کاملی داریم. در سمت راست نعمتی و شیری حضور دارند و در سمت چپ نیز آقایی و احتمالا انصاری. همچنین در خط هافبک وضعیت خوب است و در حمله نیز عبدی در 10 بازی که انجام داده سه گل سرنوشت‌ساز زده است. بنابراین او باید بیشتر میدان ببیند. گفته می‌‌شود پرسپولیس به‌دنبال مهاجم است، اگر قرار باشد باز هم مهاجم جذب شود، برای عبدی مهره‌سوزی می‌شود. ما الان نیاز به مهاجم نداریم. وقتی آرمان رمضانی توسط یحیی جذب شده حتما به او اعتقاد داشته است و باید حالا از این بازیکن استفاده کرد. علاوه بر عبدی و رمضانی، محرومیت آل‌کثیر هم تا چند ماه دیگر تمام می‌شود و روستایی و امیری نیز در این پست حضور دارند. با این وضعیت نمی‌توان همه را بیرون گذاشت و به فکر جذب بازیکنی جدید باشیم. اخیرا از پرسپولیس نفراتی مثل علیپور و ترابی رفتند، چه اتفاقی رخ داد؟! نام پرسپولیس آنقدر بزرگ است که هرکسی با انگیزه‌ای که می‌گیرد می‌تواند در سطح خیلی بالایی بازی کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: