bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹
هم‌زمان با سراسر کشور؛
بامداد جنوب:سرپرست اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر گفت: طرح پایش و غربالگری زندانیان در زندان‌های کشور با بخشنامه رئیس قوه قضاییه در حال انجام است.
بامداد جنوب:سرپرست اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر گفت: طرح پایش و غربالگری زندانیان در زندان‌های کشور با بخشنامه رئیس قوه قضاییه در حال انجام است.

رضا مقبلی در زندان مرکزی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: طرح پایش و غربالگری زندانیان در زندان‌های کشور با بخشنامه رئیس قوه قضائیه آغاز شده که هدف آن رصد و پایش وضعیت زندانیان است.
 
او در ادامه افزود: بر پایه بخشنامه پایش وضعیت زندانیان، به زندانیان بیماری که توانایی تحمل حبس ندارند، افرادی که در طول یک سال گذشته هیچ ملاقات‌کننده‌ای نداشته‌اند، افرادی که در زمان قانونی درباره ادامه بازداشت‌شان تصمیم‌گیری نشده و یا کسانی که مستحق برخورداری از گذشت و آسان‌گیری قانونی هم‌چون آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و دیگر موارد هستند، بیش از گذشته توجه می‌شود.
 
سرپرست اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر با اشاره به این‌که در آغاز، این طرح باید در ۱۵ روز در زندان‌ها انجام شود، افزود: این کار با همکاری کارکنان اجرای احکام، مددکاران، مسئولان زندان‌ها و قاضیان به‌صورت چهره‌به‌چهره در حال انجام است و تا ۲۷ آبان ادامه دارد.
 
مقبلی با بیان این‌که این طرح بیش از ۳۵ درصد زندانیان را دربرمی‌گیرد، اضافه کرد: زندانیان جرایم غیرعمد مانند مهریه، تصادفات و محکومیت‌های غیرکلاهبرداری، مستحق نیمه‌آزادی و آزادی مشروط، مشمول استفاده از پابند الکترونیک، زندانیانی که در سه سال گذشته محکومیت کیفری و شاکی خصوصی نداشته باشند و یا رضایت آنان را گرفته باشند و توبه کرده و نادم باشند در این طرح پرونده آنان بررسی و رسیدگی می‌شود.
 
او تأکید کرد که این طرح برای زندانیانی خواهند بود که هیچ نگرانی برای حضور آنان در جامعه نباشد.
 
سرپرست اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر با اشاره به این‌که این طرح در ۴۵ باید به سرانجام برسد، گفت: پس از رسیدگی ابتدایی در زندان، پرونده به مراجع قضایی فرستاده می‌شود و پس از یک ماه فرصت بررسی، زندانیانی که استحقاق داشته باشند، رأفت اسلامی شامل آنان خواهد شد.
منبع:
صدا و سیما
نام:
ایمیل:
* نظر: