bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹
کار بزرگ و قابل ستایش هافبک بوشهری پیکان؛
بامداد جنوب: لیگ برتر فوتبال ایران چند صباحی است که دیگر از روح واقعی خود فاصله گرفته است، فاصله‌ای که باعث شد طرفداران ایرانی حسابی از این وضعیت ناامید شوند

بامداد جنوب: لیگ برتر فوتبال ایران چند صباحی است که دیگر از روح واقعی خود فاصله گرفته است، فاصله‌ای که باعث شد طرفداران ایرانی حسابی از این وضعیت ناامید شوند ولی با این حال هنوز هم در این فوتبال کسانی هستند روح ورزشی و اخلاق را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند و ترویج‌دهنده فوتبال واقعی هستند، مثل حسین پورامینی، هافبک باهوش و بااخلاق پیکان.

وقتی پنالتی نادرست پیکان در بازی با ذوب‌آهن برگشت هم مهدی تارتار ناراحت شد و هم دستیارانش. هر کادر فنی دیگری هم بود ناراحت می‌شد. به این خاطر که مهدی تارتار و دستیارانش نزدیک به صحنه نبودند و مطمئن نبودند که حسین پورامینی هیچ برخوردی با مدافع حریف نداشته و از همه مهمتر پنالتی گرفته‌شده می‌توانست آنها را به سه امتیاز بازی برساند. اما مهدی تارتار در پایان بازی و در کنفرانس خبری ابراز خوشحالی کرد از اتفاقی که رخ داده؛ یعنی برگشت پنالتی ذوب‌آهن که این رفتار جای تحسین دارد. همین‌طور ادعای حسین پورامینی هافبک دفاعی تیم پیکان که گفته بازیکن ذوب‌آهن روی او خطا نکرده است. اتفاقی کم‌سابقه که در شاید در هر فصل یک یا دو بار بیشتر رخ ندهد. اما اصل ماجرا چه بود؟

در شرایطی که این دیدار با تساوی یک‌یک تا دقیقه 82 دنبال می‌شد، اعلام یک ضربه به سود پیکان تشنج بزرگی در زمین و حتی منطقه فنی دو تیم شکل داد. سیدرضا مهدوی، داور این بازی که سوتی جنجالی به صدا در آورده بود، باعث خشم بازیکنان ذوبی و کادر فنی ذوب‌آهن شد. در ادامه تنش شکل گرفته به منطقه فنی روی نیمکت ذوب‌آهن رفت و رحمان رضایی که پیش از این اعتراض تندی را متوجه داوری بعد از پشت‌سر گذاشتن دو هفته و اشتباهات داوری دنبال کرده بود، این‌بار هم اعتراض خود را به این موضوع و اعلام پنالتی علیه تیمش نشان داد. او از داور چهارم و ناظر بازی درخواست داشت که با حضور در کنار دوربین تلویزیونی کنار زمین، صحنه مربوطه را مورد بازبینی قرار داده و اشتباه خود را جبران کند! اما نقطه عطف ماجرا دقیقا در همین زمان رخ داد. در اتفاقی جالب و غیرقابل پیش‌بینی. پورامینی، هافبک بوشهری پیکان که نقش اصلی این پنالتی را داشت و داور به زعم خطا روی این بازیکن توسط مدافع ذوب‌آهن، خطای پنالتی را اعلام کرده بود، در گفت‌وگویی که با داور داشت به موضوع عدم خطای حریف اعتراف کرد تا یک فیرپلی فوق‌العاده آن هم در لیگ برتر ایران را از خود به‌جا بگذارد. هافبک جنوبی پیکان که در دوران حضور در پارس جنوبی و زیر نظر مهدی تارتار ستاره شده بود و راهی تیم پیکان شد، در دومین فصل همکاری با تارتار یک اقدام شایسته و اخلاقی از خود به‌جا گذاشت. او در گفت‌وگو با داور بازی با اشاره به اینکه مدافع حریف برخوردی با او نداشته، باعث شد تا مهدوی بار دیگر به سمت محوطه جریمه بازگردد و اینبار توپ را در اختیار ذوب‌آهن قرار داده و خطای پنالتی را تغییر دهد.

اقدام پورامینی اما در شرایطی که بازی با تساوی یک‌یک دنبال می‌شد و این پنالتی در لحظات پایانی بازی می‌توانست دو امتیاز بیشتر به حساب پیکان وارد کرده و آنها را به دومین برد پیاپی خود برساند، قابل قدردانی و ستایش به‌نظر می‌رسد. رفتاری که همواره فدراسیون جهانی فوتبال به آن تاکید دارد و در دیدارهای بین‌المللی شاهد این هستیم که پرچم Fair Play پیشاپیش بازیکنان وارد زمین می‌شود و هرساله تقدیر ویژه‌ای از بازیکنان و تیم‌هایی که این اقدام را سرلوحه خود قرار می‌دهند، صورت می‌دهد.

پورامینی: واقعیت ماجرا را به داور گفتم

حسین پورامینی اما درباره صحنه بحث برانگیز دیدار ذوب‌آهن و پیکان گفت: وقتی توپ برای من فرستاده شد آن را مهار کردم. یک لحظه مدافع ذوب آهن پای خود را سمت من پرتاب کرد اما قبل از اینکه پایش به من بخورد، آن را جمع کرد و خدا را شاهد می‌گیرم هیچ برخوردی با هم نداشتیم. حتی عبدالله حسینی مرا لمس هم نکرد. در نهایت وقتی سیدرضا مهدوی پس از مشورت با کمک‌داور از من پرسید چه اتفاقی رخ داده واقعیت را گفتم. مهدوی از داوران خوب و صادق فوتبال ایران است که خوب هم قضاوت می‌کند. من هم باید حقیقت را به چنین فردی می‌گفتم.

بازیکن بوشهری تیم پیکان در ادامه سخنانش تاکید کرد: پس از پایان بازی هم به تارتار و کادرفنی ذوب‌آهن گفتم که البته حسینی با من برخوردی نداشت. خدا را شکر می‌کنم تصمیم داور برای اعلام آن پنالتی تغییر کرد. اگر حق ذوب‌آهن ضایع می‌شد شاید فردا حق تیم پیکان تضییع می‌شد. تیم حریف هم در دو بازی قبلی از داوری ضربه دیده بود و خوشبختانه مقابل تیم ما از این نظر آسیب ندید.

در پایان باید گفت شاید اگر بازیکنی مدعی شود خطایی که به سود تیمشان گرفته‌شده نادرست بوده از سوی هم تیمی‌هایش و مربی‌اش شماتت شود؛ اما باز هم ارزش این کار را دارد چراکه یک سوت اشتباه و یک تصمیم اشتباه می‌تواند سرنوشت یک مربی را تغییر دهد و شریک جرم بودن بدون شک حالت خوشی ندارد و عذاب وجدانش همیشه همراه آنهایی که در اتخاذ تصمیم اشتباه دخیل بودند هست و به همین دلیل از اتفاقی که در استادیوم فولادشهر رخ داد همه فوتبالدوستان به‌خصوص بوشهری‌ها خوشحال هستند چراکه آنها حالا می‌دانند حسین پورامینی چه بازیکن بزرگی است.


نام:
ایمیل:
* نظر: