bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹
در گفت‌وگو با کارشناس فوتبال استان مطرح شد؛
علی پورتنگستانی: کارشناس فوتبال بوشهر معتقد است با وجود اینکه برای تشخیص خوب یا بد بودن دو نماینده استان در لیگ یک باید تا هفته هفتم مسابقات صبر کرد ولی از آنجا که بدنه هر دو باشگاه از نو ساخته شده، نمی‌تواند اتفاق خوبی برای فوتبال بوشهر محسوب شود.

علی پورتنگستانی: کارشناس فوتبال بوشهر معتقد است با وجود اینکه برای تشخیص خوب یا بد بودن دو نماینده استان در لیگ یک باید تا هفته هفتم مسابقات صبر کرد ولی از آنجا که بدنه هر دو باشگاه از نو ساخته شده، نمی‌تواند اتفاق خوبی برای فوتبال بوشهر محسوب شود.

دو هفته از لیگ دسته یک کشور سپری شده است و هر دو نماینده استان در این دو هفته نتایج کاملا متفاوتی کسب کرده‌اند. پارس جنوبی که با نصرتی روزهای خوبی را سپری می‌کند، در حالی که با دو پیروزی در صدر جدول قرار دارد و از آن طرف شاهین شهرداری با مربیگری کمالوند فعلا وضعیت خوبی ندارد و از دو بازی اول فقط یک امتیاز کسب کرده است و این در حالی است که این تیم تاکنون موفق به گلزنی نیز نشده است. به همین دلیل در گزارش امروز به سراغ فاضل قنرپور، یکی از کارشناسان فوتبال بوشهر رفتیم تا به‌صورت تخصصی وضعیت هر دو نماینده استان در دو هفته اول مسابقات لیگ را مورد ارزیابی قرار دهیم.

شاهین و پارس از نو ساخته شده‌اند

همانطور که می‌دانید، شاهین شهرداری و پارس جنوبی با یک ترکیب و کادر فنی جدید وارد مسابقات شده‌اند. این تغییرات به شکلی است که حتی روی نیمکت دو تیم هم هیچ‌کدام از بازیکنان فصل گذشته حضور ندارند. آنقدر شیوه مدیریت در باشگاه‌های فوتبال عجیب و غریب است که هر دو نماینده استان ما انگار از نو ساخته شده‌اند و وارد مسابقات شده‌اند. با توجه به این اتفاق، کار برای هر مربی که به بوشهر بیاید، سخت و دشوار است، حالا چه آن مربی باتجربه باشد چه کم‌تجربه. این وضعیت هرساله فوتبال بوشهر است و مشخص نیست که چه تا زمانی این شیوه ادامه خواهد داشت. با همه مسائل خیلی زود است که در مورد هر دو تیم قضاوت کنیم. تا بعد از پنج تا هفته از مسابقات می‌توان گفت که آیا شاهین و پارس تیم‌های خوبی هستند یا خیر!

پارس جنوبی یک تیم 90 دقیقه‌ای است

مسوولان پارس جنوبی امسال به یک مربی با تجربه اندک ولی جوان و با اخلاق یعنی محمد نصرتی اعتماد کرده‌اند. مربی که فصل گذشته در لیگ یک با تیم گل ریحان حدود 14 هفته رویایی داشت ولی نمی‌توان گفت که این یک محک جدی برای نصرتی محسوب می‌شود چراکه مربیگیری در لیگ یک کار بسیار دشواری است. دو برد در دو هفته اول آن هم در دقایق پایانی یک چیز به ما ثابت کرد که بازی برای تیم نصرتی 90 دقیقه است. کسب دو پیروزی در دو هفته اول لیگ دسته یک که یکی از خاص‌ترین لیگ‌های دنیا محسوب می‌شود، هر تیمی را در شرایط روحی خوبی قرار خواهد داد، بدین معنی که پارس جنوبی با روحیه‌‌‌ای بالا وارد هفته سوم مسابقات خواهد شد. البته خیلی زود است که در مورد تیم نصرتی قضاوت کنیم ولی همین‌که این تیم با دو برد دقیقه نودی مسابقات را شروع کرده است نشان می‌دهد که آنها برای هدف خود تا آخرین لحظات خواهند جنگید.

شاهین بازیکنان باتجربه‌ای دارد ولی ...

شاهین شهرداری مثل پارس جنوبی با یک تیم کاملا جدید وارد مسابقات شده است اما مسال اصلی این است که این تیم تمرینات پیش‌فصل خود را دیرتر از همه تیم‌ها شروع کرده بود. از آنجا که سال گذشته مشخص نشد هیات مدیره باشگاه دقیقا چه نقشی در تعیین وضعیت شاهین داشت، امسال هم وضعیت به همین شکل پیش رفت و تصمیمات لازم در دورترین زمان ممکن گرفته شد. اما سرمربی این تیم در فصل جدید لیگ1، یک مرد باتجربه و کارکشته به‌نام فراز کمالوند است که چند سال است از لیگ یک دور بوده و در لیگ برتر مربیگری می‌کرد. مسال اصلی این است که کمالوند در لیگ یک سابقه دو صعود به لیگ برتر داشته است و همین مساله نشان می‌دهد که او تجربه خوبی در این لیگ دارد. به هر حال تیم شاهین تمرینات خود را شروع کرد و بدون برگزاری بازی دوستانه خاصی وارد مسابقات شد. نکته دیگر که باید گفت این است که بازیکنانی که به این باشگاه پیوستند، فوتبالیست‌های باتجربه‌ای بودند. با این تفاسیر در هفته اول مسابقات و در جدال با تیم شهرداری آستارا، شاید کسب یک تساوی هم برای شاهین بد نبود. در هفته دوم با اضافه شدن علی حمودی و شهرام گودرزی به ترکیب تیم، شاهین تیم از پیش باخته‌ای در مقابل مس کرمان نبود و بازی خوبی نیز به نمایش گذاشت ولی در نهایت شکست خورد. با وجود این، برای رسیدن به گل به‌نظر می‌رسد آقای کمالوند باید برای خط حمله تیمش تدبیری بیاندیشد. به هر حال شاهین دو بازی است که هیچ گلی نزده است و مربیان باشگاه باید هرچه سریع‌تر برای این مساله راه‌حلی پیدا کنند.

مدیران ما نگاهی از بالا به پایین به بومی‌های استان دارند

در مورد مسائل مربوط به استفاده کم از بازیکنان بومی و آمدن بیش از حد بازیکنان غیربومی به فوتبال بوشهر باید بگویم که وقتی این بحث مطرح می‌شود باید پذیرفت مربیانی که از شهرهای دیگر برای مربیگری به بوشهر می‌آیند در این ماجرا مقصر نیستند. مقصر اصلی کسانی هستند که به لحاظ مدیریتی نگاهشان به بومی‌ها از بالا به پایین است. آنها فکر می‌کنند که حضور بازیکنان بوشهری در باشگاه‌شان می‌تواند حاشیه‌ساز باشد. به همین دلیل مربیانی که به بوشهر می‌آید بیشتر به‌دنبال کار کردن با بازیکنان مورد علاقه خود هستند. اما شما وقتی به تیم‌هایی مثل فولاد، سپاهان، ذوب‌آهن و حتی ملوان انزلی نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که مسوولان آن باشگاه‌ها انرژی بیشتری برای بازیکنان بومی خود می‌گذارند ولی متاسفانه در استان ما وضعیت کاملا برعکس است. نمی‌دانم این چه فرهنگی است که در فوتبال بوشهر جا خوش کرده است آن هم در حالی که در سال‌های اخیر نماینده‌های این استان شکست‌های پیاپی در همه میادین تجربه کرده‌اند. تا زمانی که نوع نگاه مدیران با بازیکنان بومی تغییر نکند، ما نمی‌توانیم در این مورد مربی را مقصر بدانیم. همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که فوتبال بوشهر هر سال دو تا سه پدیده به فوتبال کشور معرفی می‌کند.

امیدوارم هر دو تیم آبروداری کنند

به‌عنوان یک هم‌استانی امیدوارم که هر دو تیم در لیگ یک آبروداری کنند. چراکه تجربه می‌گوید ما بوشهری‌ها پتاسیل لیگ برتری شدنمان خیلی پایین است، بدین معنی است که هر وقت یکی نماینده از بوشهر به لیگ برتر فوتبال کشور رفته است با شرایط بدی سقوط می‌کند. مسوولان هر دو باشگاه باید شرایطی را برای این دو تیم ایجاد کنند که اگر هردو آنها فصل آینده در لیگ برتر یا لیگ یک بودند، پشتوانه خوبی داشته باشند.

شکست غیرمنتظره بسکتبال ایران مقابل سوریه

بامداد جنوب: تیم ملی بسکتبال ایران مقابل سوریه شکست خورد تا کار صعود به کاپ آسیا به پنجره سوم کشیده شود.

تیم ملی بسکتبال ایران مقابل سوریه با حساب ۷۰ بر ۷۷ شکست خورد تا برای صعود به کاپ آسیا به پنجره سوم امیدوار باشد. در کواتر اول بهنام یخچالی با یک پرتاب سه امتیازی اولین امتیازایران را در این مسابقه به‌دست آورد.دیدار این تیم‌ها پایاپای پیش رفت و در امتیاز ۱۱ برابر شدند. در حالی که ایران درامتیاز ۱۶ بر ۱۳ جلو بود، سعید داورپناه به‌جای جمشیدی به زمین آمد. جورج اری‌کل، ستاره سوریه در این کوارتر بود که حساب کار را به ۱۸ بر ۱۸ رساند. با خطا روی سجاد مشایخیسه پرتاب برای ایران به‌دست آمد که اینبازیکن هر سه پرتاب خود را تبدیل به گل کرد؛ اما در ثانیه‌های پایانی،سوریه با پرتابی سه امتیازی حساب کار را به تساوی ۲۱ بر ۲۱ کشاند.

در کواتر دوم، سعیدداورپناه و مایک رستم‌پور با دو پرتاب سه امتیازی حساب کار را۲۷ بر ۲۴ به سود ایران تغییر دادند. ملی‌پوشان ایران به تدریج۳۴ بر ۲۴ برتری خود را حفظ کردند اما در ادامه ضعف عملکرددفاعی آنهاباعث شد تا حریف اختلاف امتیاز خود را کم کند و بازی در امتیاز ۳۷ بر ۳۵ به سود ایران دنبال شود.در ۴۰ ثانیه پایانی این کوارتر خطای بازیکن سوریه روی مشایخی باعث عصبانیت این بازیکن شد که داور بازی را آرام کرد. مهران شاهین‌طبع دو بار در این کوارتر درخواست وقت استراحت کرد و در نهایت نیمه اول با حساب۴۲ بر ۴۰ به سود ایران تمام شد.

دفاع ضعیف ایران در آغاز کوارتر سوم حساب کار را ۴۷ بر ۴۳ به سود سوریه تغییر داد. چندین پرتاب سه امتیازی ایران برای جبران اختلاف امتیاز وارد سبد نشد و سوریه ۵۶ بر ۵۰ پیش افتاد. در ادامه فشار دفاعی ایران باعث شد تا حساب کار دقایقی ۵۶ بر ۵۴ به سود سوریه دنبال شود. حرکت دفاعی رستم‌پور باعث شد تا داور خطای غیرورزشی این بازیکن را اعلام کند و دو پرتاب آزاد برای سوریه در نظر بگیردکه هر دوی آنها وارد سبد شد. در نهایت این کوارتر با برتری ۵۸ بر ۵۵ سوریه به پایان رسید.

در کواتر نهایی، ایران در امتیاز ۵۸ بازی را به تساوی کشاند. در حالی که ایران برای کسب امتیاز به سوریه فشار می‌آورد، سرمربی سوریه در حالی که تیمش ۶۷ بر ۶۵ جلو بود، درخواست وقت استراحت کرد. در یک دقیقه پایانی سوریه ۷۱ بر ۶۸ تیم برتر میدان بود. در ثانیه‌های پایانی مهران شاهین طبع درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف امتیاز را کاهش دهد، در ادامه هم سرمربی سوریه درخواست وقت استراحت کرد. شاهین طبع بار دیگر در ۱۱ ثانیه پایانی و در حالی که سوریه ۷۵ بر ۷۰ پیش بود، بار دیگر درخواست وقت استراحت کرد که تاثیری نداشت. جورج اری‌کل ستاره سوریه در این دیدار دو پرتاب آزاد خود را گل کرد و در نهایت سوریه بانتیجه ۷۷ بر ۷۰ و برای نخستین بار مقابل ایرانبه پیروزی رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر: