bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹
در آستانه شوکی دیگر به فوتبال ساحلی استان؛
علی پورتنگستانی: جمله «شاید دیگر تکرار نشود» در وصف تیمی است که در این سال‌ها، بهترین باشگاه فوتبال ساحلی کشورمان بوده است ولی حالا وضعیت به شکلی پیش‌رفته است که شاید در فصل آینده اثری از این تیم در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی کشورمان نباشد.

علی پورتنگستانی: 

جمله «شاید دیگر تکرار نشود» در وصف تیمی است که در این سال‌ها، بهترین باشگاه فوتبال ساحلی کشورمان بوده است ولی حالا وضعیت به شکلی پیش‌رفته است که شاید در فصل آینده اثری از این تیم در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی کشورمان نباشد.

چند ماه از قهرمانی پارس جنوبی در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور می‌گذرد ولی آنچه این روزها در این باشگاه در حال رخ دادن است، اصلا امیدوارکننده نیست. تیمی که متشکل از ستاره‌ها و استعدادهای بوشهری بوده، حال این روزها در وضعیتی قرار دارد که همه را نگران کرده است. به‌نظر می‌رسد ماجرای بی‌پولی تیم قهرمان لیگ برتر همچنان ادامه دارد و بازیکنانش تاکنون ریالی را بابت فصل جدید دریافت نکرده‌اند. اما به‌راستی چرا پرافتخارترین باشگاه فوتبال ساحلی ایران، این روزها به‌خاطر مشکلات مالی در بدترین وضعیت ممکن قرار گرفته است؟

همانطور که می‌دانید، استان بوشهر یکی از ثروتمندترین استان‌های کشورمان به‌حساب می‌آید ولی نکته‌ای که باید در همین ابتدا بگویم این است که از این ثروت، حتی به اندازه پنج درصد از آن به ورزش استان نمی‌رسد. مساله‌ای که در این سال‌ها به یک مطالبه از سوی ورزشکاران استان بوشهر تبدیل شده است و از هر طریقی این مساله را به گوش نمایندگان استان می‌رسانند. نکته تاسف‌بار این ماجرا این است که نمایندگان استان در مجلس فقط در حد حرف قول بررسی این مساله را می‌دهند و وقتی موقع عمل می‌رسد همه‌چیز را فراموش می‌کنند. در این سال‌ها ما در این مورد گزارش‌های مختلفی نوشتیم ولی گوش شنوایی در استانمان نیست. ثروتی که استان بوشهر در این سال‌ها برای کشورمان به‌دست آورده است، طبق هر قانونی باید بخشی از آن در ورزش این استان سرمایه‌گذاری می‌شد، تا تیم‌هایی مثل شاهین بوشهر، موج گناوه و ... به‌خاطر مشکلات مالی از صحنه روزگار حذف نشوند. حتی تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی هم با توجه به اینکه زیر نظر منطقه ویژه جنوب استان در مسابقات لیگ برتر شرکت می‌‌کرد شامل این مورد می‌شد. به هر حال در سال‌های اخیر منطقه ویژه حمایت‌های خوبی از پارسی‌ها کرده بود ولی در فصلی که گذشت همه‌چیز به یک‌باره تغییر کرده و تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی شامل قانون وزارت نفت برای حمایت نکردن ارگان‌های نفتی کشور از تیم‌های ورزشی شد. حالا چرا امسال این اتفاق رخ داده است برای هیچکس مشخص نیست. این در حالی است که تیم‌های ورزشی حاضر در خوزستان که زیر نظر ارگان‌های نفتی فعالیت می‌کنند، با کسب مجوز از وزارت کشور می‌توانند از سرمایه‌های نفتی استان خود استفاده کنند. حالا سوال اصلی این است که نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی چرا نتوانسته‌اند چنین موضوع مهمی را حل‌وفصل کنند؟ چرا نمایندگان خوزستان در مجلس می‌توانند نظر وزیر را تغییر دهند ولی نمایندگان ما نه؟!

موضوع دیگر که باید گفت این است که پارس جنوبی در همان ابتدا با وجود مشکلات مالی که داشت حاضر شد در مسابقات شرکت کند. وقتی تیم از گروه خود بالا آمد، بازیکنان به‌خاطر مسائل مالی هیچ حرفی نزدند تا نماینده بوشهر بدون حاشیه به‌کار خود ادامه دهد. ولی زمانی که دیگر هیچ حامی برای این تیم پیدا نشد، وضعیت به‌گونه‌ای پیش رفت که حتی تمرینات این تیم برای چند روز تعطیل شد تا شاید مسوولان استان راه‌حلی برای مشکلات این باشگاه پیدا کنند. البته که این مدیران استان برای این مشکلات راه‌حل‌هایی پیدا کرده بودند ولی همه آنها موقت بودند. در نهایت بازیکنان پارس جنوبی تصمیم گرفتند تا پایان مسابقات، بدون حاشیه خاصی به‌کار خود ادامه دهند و در نهایت هم با قهرمانی در لیگ برتر به هدف اصلی خود رسیدند. آنها انتظار داشتند با قهرمانی در این مسابقات، مسوولان مشکلات مالی باشگاه را حل‌وفصل کنند ولی نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه باز هم همه‌چیز به فراموشی سپرده شد. این مساله با انتقاد صریح بازیکنان پارس جنوبی نیز همراه بود چراکه آنها معتقد بودند که به‌خاطر این قهرمانی هم که شده، باید مشکلات مالی این باشگاه حل شود.

با پستی که سرپرست باشگاه شنبه‌شب در اینستاگرام خود گذاشت، به‌نظر می‌رسد وضعیت باشگاه پارس جنوبی بدتر از آن چیزی که به‌نظر می‌رسد. وی شب گذشته در پستی در اینستاگرام خود که همراه با عکس تیمی بازیکنان بود، نوشته بود «شاید دیگر تکرار نشود». سرپرست تیم ساحلی پارس با این اقدام اعتراض خود را نسبت به بی‌توجهی مسوولان نشان داد و به پایان فعالیت تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی قوت بخشید. بحث اصلی این است که پارس جنوبی در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی دقیقی که انجام داده بود، توانسته بود تیمی متشکل از استعدادهای بومی این استان تشکیل دهد و در نهایت با همین جوانان هم‌استانی هم توانست در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر عنوان قهرمانی را کسب کند. حالا شما فرض کنید این تیم منحل شود آنوقت چه کسی باید پاسخ زحماتی که مربیان این باشگاه در سال‌های اخیر برای رشد فوتبال ساحلی در استان بوشهر کشیده‌اند را بدهد؟ این برای اولین‌بار نیست که یک تیم در استان بوشهر تا آستانه منحل‌شدن می‌رود و مطمئنا آخرین‌بار هم نخواهد بود. مشکل اصلی ورزش استان ما این است که متاسفانه‌ کسانی در این استان مدیر شده‌اند که نمی‌توانند حق ورزش استان را از آن همه ثروتی که از نفت و گاز بدست می‌آید، جدا کنند. واقعا چرا پرافتخارترین تیم فوتبال ساحلی کشور این روزها باید در چنین وضعیت قرار داشته باشد؟ آیا مسوولان خواب هستند که به همین راحتی بهترین تیم فوتبال ساحلی ایران در بوشهر در آستانه منحل شدن قرار دارد؟ و صدها سوال دیگر که متاسفانه مدیران ما به آنها جوابی نخواهند داد، همانگونه که در گذشته و پس از منحل‌شدن تیمی مثل شاهین بوشهر به این سوالات جوابی ندادند. با این مسائل امیدواریم تیمی مثل پارس جنوبی بار دیگر به مسابقات لیگ برتر برگردد چراکه حیف است تیمی با این همه افتخار منحل شود.

فکری: از قایدی ناراحتی ندیدم، نیاز بود او استراحت کند

بامداد جنوب: سرمربی تیم فوتبال استقلال به تمجید از عملکرد شاگردانش در مصاف با شهر خودرو پرداخت و به این نکته هم اذعان کرد که آبی‌پوشان در مصاف با شاگردان رحمتی خوش‌شانس هم بوده‌اند.

محمود فکری پس از برتری دو بر صفر تیمش مقابل شهر خودروی مشهد در پایان هفته ششم لیگ برتر فوتبال، گفت: جا دارد از تک‌تک بازیکنانم تشکر کنم و به مجموعه تیم و همه کسانی برای استقلال زحمت می‌کشند تا تیم سر و شکل بگیرد، تبریک می‌گویم. بازی قشنگ و جوانمردانه‌ای از سوی هر دو تیم انجام شد. نیمه اول و دوم صحنه‌های خوبی داشت و هر بیننده‌ای از بازی تیمش لذت می‌برد و شاید هم هر طرفداری یک جاهایی به‌خاطر فشار روی دروازه‌ تیمش اذیت شد. خدا را شکر که توانستیم برنده از زمین بیرون بیاییم. باید به تیم حریف هم خسته نباشید بگویم و امیدوارم در بازی بعدی موفق باشند. دو تیم بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و حریف چه زمانی که 10 نفره نبود و چه زمانی که 10 نفره شد، بازی خوبی را انجام داد و ما را آزار داد. ما می‌توانستیم روی یکی دو موقعیت دیگر به گل برسیم که نشد، از طرفی، شاید خوش‌شانس بودیم که تیر دروازه ما را نجات داد. شهر خودرو تیم یکدست و خوبی دارد. مربی حریف جوان است، اما مربیان باتجربه‌ای کنار او حضور دارند. شهر خودرو می‌تواند بازی‌های خوبی ارائه کند و جزء تیم‌های بالای جدول باشد.

وی در واکنش به اینکه به‌نظر می‌رسید مهدی قایدی از تعویضش ناراحت بود، خاطرنشان کرد: من چیز خاصی ندیدم که ناراحت یا دلخور باشد. بازیکن دوست دارد 90 دقیقه بازی کند. قایدی در بازی‌های قبلی 90 دقیقه بازی کرده بود و نیاز بود استراحت کند تا آسیب نبیند.

وی در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا این‌بار داوری مشکلی نداشت، تصریح کرد: آیا بازی‌های دیگر مشکلی نداشت؟ امروز فکر نمی‌کنم داوری به ضرر شهر خودرو بوده یا این تیم ضرری کرده باشد. در مجموع داوری اشتباه آنچنانی نداشت که دو طرف ضرر کرده باشند. داوری خوب بود و مشکلی نداشت.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به اینکه گفته می‌شود امیدرضا روانخواه قرار است به کادر فنی او اضافه شود، یادآور شد: در حال حاضر تصمیم خاصی گرفته نشده و با فرد خاصی صحبت نشده است. فعلا این کار لازم نیست و اگر نیاز ببینیم در بخشی فردی را اضافه کنیم، درباره آن تصمیم خواهیم گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: