bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹
در گفت‌وگو با رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر مطرح شد؛
علی پورتنگستانی: با اعلام رئیس هیات قایقرانی استان قرار است پروژه بزرگ‌ترین پیست قایقرانی خاورمیانه نه در بوشهر، بلکه در خراسان شمالی ساخته شود. پروژه‌ای که یکی از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان بوشهر بود ولی حالا با سنگ‌اندازی برخی از مدیران استان سر از خراسان شمالی درآورده است.

علی پورتنگستانی:

با اعلام رئیس هیات قایقرانی استان قرار است پروژه بزرگ‌ترین پیست قایقرانی خاورمیانه نه در بوشهر، بلکه در خراسان شمالی ساخته شود. پروژه‌ای که یکی از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان بوشهر بود ولی حالا با سنگ‌اندازی برخی از مدیران استان سر از خراسان شمالی درآورده است.با اعلام رئیس هیات قایقرانی استان قرار است پروژه بزرگ‌ترین پیست قایقرانی خاورمیانه نه در بوشهر، بلکه در خراسان شمالی ساخته شود. پروژه‌ای که یکی از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان بوشهر بود ولی حالا با سنگ‌اندازی برخی از مدیران استان سر از خراسان شمالی درآورده است.

حدود دو سال پیش بود که با حضور وزیر ورزش کلنگ بزرگ‌ترین پیست قایقرانی خاورمیانه در شهر بوشهر زده شد. پروژه‌ای که نه تنها باعث پیشرفت قایقرانان بوشهری و تبدیل بوشهر به قطب قایقرانی کشور می‌شد، بلکه از نظر اقتصادی سود زیادی برای این استان داشت. به هر حال با افتتاح این پروژه در بوشهر، بسیاری از کشورهای خارجی برای برگزاری مسابقات و تمرینات به این استان سفر می‌کردند و این باعث ارزآوری خوبی می‌شد. در حالی که قایقرانان نوجوان و جوان استان منتظر شروع این پروژه بودند، ولی حدود دو ماه پیش خبر رسید که سازمان محیط زیست استان با ساخت این پروژه به‌دلیل ایجاد مشکلات جدی برای آبزیان مخالفت کرده است. در همان زمان رئیس هیات قایقرانی با رئیس محیط زیست استان چند جلسه برگزار کردند تا مشکلات به‌وجود آمده حل‌وفصل شود ولی همه‌چیز آنطور که انتظار می‌رفت پیش نرفت. در نهایت روز گذشته خبری در فضای مجازی پخش شد که باعث ناراحتی و نگرانی هیات قایقرانی و قایقرانان این استان شد. اینطور که پیداست مسوولان خراسان شمال از وقت تلف کردن بوشهری‌ها نهایت استفاده را کرده‌اند و با توجه به توافقاتی که صورت گرفته، قرار است پروژه‌ ملی استان بوشهر، در خراسان شمالی افتتاح شود. در همین رابطه با مهدی زارعی، رئیس هیات قایقرانی استان گفت‌وگو کردیم تا از جزئیات ماجرا باخبر شویم.

این پروژه از همه جهات، به‌نفع استان بوشهر بود

پروژه پیست قایقرانی استان بوشهر که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان به حساب می‌آید، یکی از پروژ‌ه‌هایی که است که با حضور وزیر ورزش کار روی آن شروع شده بود. از همان ابتدا قرار بر این شد که این پیست بین‌المللی طولی به اندازه 2200 متر داشته باشد که بزرگ‌ترین پیست خاورمیانه به حساب می‌آید. علاوه بر این تمام هدف مسوولان قایقرانی استان بوشهر در این سال‌ها این بود که با افتتاح این پیست، بوشهر به قطب قایقرانی خاورمیانه تبدیل شود. این مساله از آن جهت برای استانمان ارزش داشت که تیم‌های خارجی به‌خاطر چنین پیست قایقرانی به کشورمان سفر می‌کردند. علاوه بر این با حضور این تیم‌های خارجی، ارزآوری خوبی هم برای استان بوشهر انجام می‌شد. اما نکته دیگری که در این رابطه باید بگویم این است که بچه‌های این استان هم با راه‌اندازی چنین پیستی می‌توانستند با رفاه و امکانات به تمرینات خود بپردازند و آمادگی بیشتری کسب کنند.

برخی مدیران با سنگ‌اندازی، جلوی کار را گرفتند

با همه این مسائل، برخی از مدیران استان با چنین پروژه‌ای مخالفت کردند و با سنگ‌اندازی در تلاش بودند که جلوی ما را بگیرند. البته باید از مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر تشکر و قدردانی کنم چراکه در این مدت او در کنار ما بود و سعی و تلاش زیادی کرد که این مشکلات را حل کند؛ اما با وجود این برخی از مدیران با ایشان همکاری لازم را نداشتند و تمام سعی خود را کردند تا این پروژه عظیم انجام نشود. البته آنها تا حدودی هم به هدف خود رسیدند و در حال حاضر پروژه ساخت بزرگ‌ترین پیست قایقرانی خاورمیانه در استان بوشهر متوقف شده است. از آنجا که این پروژه یکی از طرح‌هایی است که به‌دستور ریاست‌جمهوری در بوشهر در حال انجام بود، دولت بودجه‌‌ای هم برای آن اختصاص داده بود که به‌نظر می‌رسد با توجه به توقف کار، این بودجه به همین راحتی برگشت بخورد و به شهر دیگری اختصاص داده شود.

سازمان محیط زیست استان می‌خواهد این پروژه متوقف شود

بحث اصلی در مورد چگونگی انجام این پروژه است. به هر حال یک شرکت، در مناقصه‌ای که ما برگزار کرده بودیم شرکت کرده بود و مشاوران آن شرکت کارهای مربوطه را نیز انجام داده‌اند. علاوه بر این طراحی پیست آماده شده است؛ اما متاسفانه محیط زیست فعلا مجوز ادامه کار را به ما نمی‌دهد. در حقیقت آنها در ماه‌های اخیر سنگ‌اندازی‌های زیادی کرده بودند تا این پروژه متوقف شود. در همین رابطه ما بارها اعلام کردیم که حاضریم در این رابطه با بچه‌های محیط زیست استان جلسه‌ای برگزار کنیم تا تمام مشکلات مربوطه حل‌وفصل شود. به هر حال همانطور که می‌دانید، هیات قایقرانی استان همواره یکی از حامیان اصلی محیط زیست بوده و در سال‌های گذشته چندین هزار نهال حرا در کنار کمپ قایقرانی کاشته‌ایم. می‌توان گفت که ما به دوستانمان در محیط زیست همراه هستم ولی در حال حاضر به‌خاطر اشکالاتی که دوستان به این پروژه وارد کرده‌اند، باعث‌شده این پروژه به‌طور کامل متوقف شود.

این پروژه قرار است در خراسان شمالی افتتاح شود!

نکته‌ای که این روزها حسابی ما را نگران کرده این است که قرار است در خراسان شمالی پروژه‌ای مثل پروژه پیست قایقرانی ما ساخته شود با همان ابعادی که گفتم. طبق خبرهایی که در این مورد دریافت کرده‌اند، هیات قایقرانی آنجا توانسته با تمام مسوولان استانی به توافق برسد و در همین روزها کار خود را به‌صورت رسمی آغاز خواهند کرد. اگر پیست قایقرانی آنها زودتر از پیست ما ساخته شود، فدراسیون تمامی امکانات و قایق‌هایی را که قرار بود به بوشهر آورد، به خراسانی‌ها تقدیم خواهد کرد و این مساله ضربه بزرگی به قایقرانی استان بوشهر وارد خواهد کرد. ما در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی بزرگی برای ورزش قایقرانی کرده بودیم و تا حدودی هم به اهداف خود رسیده‌ایم ولی حالا با از دست رفتن این پروژه باید گفت که قایقرانی در بوشهر با مشکلات مهمی روبه‌رو خواهد شد. در واقع باید گفت که شاید تا امروز فدراسیون قایقرانی نگاه ویژه‌ای به استان بوشهر داشته است، ولی با از دست دادن این پروژه در بوشهر و پیگیری آن در خراسان شمالی، این نگاه ویژه هم به آن سمت خواهد رفت. این بدین معنی است که ما به همین راحتی قطب قایقرانی کشور را از دست خواهیم داد.


نام:
ایمیل:
* نظر: