bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹
از درخشش‌ در لباس پورتو تا رویارویی با یاران رونالدو؛
علی پورتنگستانی: گلزنی دوباره طارمی برای پورتو باز هم به همه ثابت کرد که این بازیکن می‌تواند در تیم بزرگی مثل پورتو هم به درخشش خود ادامه دهد.

علی پورتنگستانی: گلزنی دوباره طارمی برای پورتو باز هم به همه ثابت کرد که این بازیکن می‌تواند در تیم بزرگی مثل پورتو هم به درخشش خود ادامه دهد؛ اما چیزی که می‌تواند فصل اول حضور او در پورتو را درخشان کند، درخشش در مقابل یوونتوس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

نمایش درخشان مهدی طارمی در پورتو پس از حضور ثابت در ترکیب این تیم طی هفته‌های اخیر در بازی حذفی مقابل توندلا هم ادامه پیدا کرد و او توانست نقش موثری در برتری تیمش داشته باشد. در یکی از دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال پرتغال، تیم پورتو که مهدی طارمی را به همراه موسی مارگا در خط حمله داشت، در ساعت ۲۲ یکشنبه‌شب در ورزشگاه دو دراگائو به مصاف توندلا رفت. پورتو که از شروع مسابقه توپ و میدان را در اختیار گرفته بود، خیلی زود توسط ستاره ایرانی خود به گل رسید و از توندلا پیش افتاد تا طارمی هم برای دومین بازی متوالی در جام حذفی پرتغال گلزنی کند. در دقیقه چهار این مسابقه پاس در عمق از میانه زمین به محوطه جریمه توندلا را مهدی طارمی در رقابت تنه به تنه با مدافع حریف با تکل بلند زد که توپ پس از دفع ناقص دروازه‌بان و برخورد دوباره با ستاره ایرانی پورتو تبدیل به گل شد. مهدی طارمی در حالی توانست مقابل توندلا گلزنی کند که در دیدار اخیرشان در مرحله سوم جام حذفی پرتغال هم توانسته بود برابر تیم دسته سومی فابریل دو باریرو موفق به گلزنی شود و حالا برای دومین بازی متوالی این روند را در حضور ۷۳ دقیقه‌ای در زمین دنبال کند.

گلی که شبیه به گل فان باستن بود

این گل طارمی شباهت عجیبی به گل مارکو فان باستن اسطوره فوتبال هلند داشت. در رقابت‌های یورو 1988 و در مرحله نیمه نهایی، در حالی که آلمانی‌ها با گل لوتار ماتئوس از روی نقطه پنالتی پیش افتاده بودند، این گل را رونالدو کومان با یک پنالتی دیگر پاسخ داد و بازی یکیک مساوی شد. سپس مارکو فان باستن اسطوره فوتبال هلند روی یک پاس فوق‌العاده صاحب موقعیت گلزنی شد و در شرایطی کاملا شبیه به مهدی طارمی، خودش را برای زدن توپ پرتاب کرد و با ضربه‌ای دقیق به گوشه مخالف دروازه، گل پیروزی بخش هلند را به‌ثمر رساند. گلی که طارمی شب گذشته به‌ثمر رساند، شباهت جالبی به این گل فان باستن داشت.

طارمی‌-مارگا، ویرانگر و قاتل

روزنامه رکورد پرتغال بعد از پایان مسابقه شب گذشته با تمجید از زوج طارمی-مارگا، این دو بازیکن را قاتل و ویران‌کننده توصیف کرد. در بخشی از گزارش روزنامه رکورد آمده است: «یک زوج جدید قاتل در خط حمله پورتو وجود دارد که قوانین را دیکته می‌کند. طارمی و مارگا، زوجی که هماهنگی آنها در هفته‌های گذشته مورد سوال قرار گرفته بود، ویران‌کننده ظاهر شدند».

کونسیسائو سرمربی پورتو هم که برای بازی دادن همزمان طارمی و مارگا تحت فشار بود، بعد از برد شب گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا از هماهنگی طارمی و مارگا رضایت داشته است، گفت: من از تیمم راضی هستم. می‌خواهم همچنین درباره تونی و اوانیلسون که با هم هماهنگ هستند، صحبت کنم. آنها هم بازیکنان بزرگ و در سطح کسانی هستند که امروز بازی کردند».

مهدی طارمی: بازی در پورتو عالی و لذت‌بخش است

لژیونر فوتبال کشورمان پس از این دیدار گفت: بازی بسیار سختی داشتیم. تیم حریف بسیار خوب بود و جمع بازی می‌کرد. ما موقعیت‌های بسیار زیادی به‌دست آوردیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم اما مهم‌ترین موضوع این است که ما پیروز شدیم. پورتو یک باشگاه بزرگ و عالی است. خوشحالم که در اینجا حضور دارم. تمرکز من کمک به تیم است و من می‌خواهم به پورتو بهتر و بیشتر کمک کنم.


طارمی در مورد سیستم بازی پورتو در ادامه خاطرنشان کرد: این انتخاب مربی است. من به زمان بیشتری نیاز دارم تا به این سیستم عادت کنم و فکر می‌کنم با گذر زمان می‌توانم از چیزی که تاکنون بوده‌ام، بهتر باشم. گلزنی شغل من است. من گل زدم؛ اما پیروزی تیم مهم‌تر است. برد تیم از گلزنی بهتر است.

با همه این مسائل، حضور طارمی در ترکیب تیمش زیاد نبوده و سرجیو کونسیسائو سرمربی آبی و سفید‌های پورتو در بیشتر بازی‌ها، طارمی را به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان فرستاده ولی او به‌خوبی از این فرصت‌های اندک استفاده کرده است. اتفاقی که با واکنش هواداران پورتو در فضای مجازی نیز همراه بوده است و آنها معتقدند که طارمی باید در ترکیب اصلی تیمش به میدان برود.

ستاره ایرانی پورتو که علاوه بر زدن دو گل در جام حذفی، در رقابت‌های لیگ برتر پرتغال هم دو گل به‌ثمر رسانده، حالا امیدوار است مثل بازی‌های داخلی که جایگاه ثابتی به‌دست آورده، در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به درخشش خود ادامه دهد. در جایی که پورتو باید در یک دیدار حساس به‌مصاف تیم پرستاره یوونتوس ایتالیا برد. این دیدار از همه جهات برای مهدی طارمی یک جهش بزرگ باشد. از یک طرف درخشش در حضور بازیکنانی نظیر کریستیانو رونالدو و بوفون و سرمربی مثل پیرلو می‌تواند طارمی را چندین رده در فوتبال اروپا بالا ببرد و از طرف دیگر این بازیکن بوشهری با درخشش احتمالی در این بازی به مهره فیکس سرمربی پورتو در این تیم تبدیل شود. به هر حال این دیدار حساس می‌تواند نقطه عطف دیگری در کارنامه طارمی باشد و آینده فوتبالی او را در اروپا دچار تغییر و تحولات بسیاری کند. باید دید که مهاجم بوشهری پورتو می‌تواند از این فرصت رویایی به بهترین شکل ممکن استفاده کند یا خیر؟!




نام:
ایمیل:
* نظر: