bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۹
اصلاح ساختار بودجه و بی‌توجهی به استان‌های مرزی و کم‌جمعیت؛
بامداد جنوب: در طول روزهای گذشته گزارش‌های متعددی در مورد موضوع بودجه 1400 کشور و سهم استان بوشهر در این بودجه منتشر کردیم و تاکید شد که سهم استان بوشهر نسبت به درآمدی که برای کشور دارد نه تنها اندک، که اجحافی در حق مردم این استان است.


بامداد جنوب: در طول روزهای گذشته گزارش‌های متعددی در مورد موضوع بودجه 1400 کشور و سهم استان بوشهر در این بودجه منتشر کردیم و تاکید شد که سهم استان بوشهر نسبت به درآمدی که برای کشور دارد نه تنها اندک، که اجحافی در حق مردم این استان است.

ناهماهنگی میان مدیران دولتی در استان، ضعف مفرط این مدیران و ناتوانی آن‌ها در تماس با مدیران ارشد کشوری و همچنین کم بودن تعداد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی باعث‌شده تا اصولا بوشهری‌ها زور چندانی در پایتخت نداشته باشند و کسی هم حرف آن‌ها را نخواند.

گفتن و نوشتن در مورد استان بوشهر و ثروت بی‌کران آن آسان و تکرار مکررات است، اما باید دید چرا این استان هیچ‌وقت موفق‌نشده که حق خودش را بگیرد و چرا کسی نیست که توجهی به این مساله کند؟ با این حال، در طول چند سال گذشته با حضور مدیران بسیار ضعیف و ناکارآمد و همچنین نمایندگانی که در دوره پیش بیش از آنکه به فکر مردم استان باشند در فکر مسائل دیگر بودند، در این دوره هم ادامه دارد.

نماینده دولت در استان بوشهر که عملا کسی او را در تهران نمی‌شناسد و در این روزهای کرونایی هم حضورش در پایتخت مانند استان بسیار کمرنگ شده خودش بیش از همه ترسیده و می‌خواهد به هر شکل ممکن خود را از این مساله مبری کند. او روز پنجشنبه در مورد بودجه گفت: تصویب اصلاح ساختار لایحه بودجه تیرخلاص به اعتبارات این استان محسوب می‌شود.

عبدالکریم گراوند در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی استان بوشهر اعلام کرد: ادبیات اصلاح ساختار بودجه سال آینده نادیده گرفتن جایگاه برخی استان‌ها از جمله بوشهر در تامین درآمد و تولید ناخالص ملی است.

وی با بیان اینکه در اصلاح ساختار بودجه، جایگاه استان بوشهر در حوزه اعتبارات از دوم به رتبه آخر تنزل پیدا می‌کند، افزود: در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرائی نباید سکوت کنند و پیگیری‌های لازم را مورد توجه قرار دهند.

گراوند، با اشاره به اینکه استان بوشهر بالاترین درآمد را برای کشور دارد، گفت: در اصلاح ساختار بودجه ۱۸ استان به‌ویژه استان‌های مرزی از جمله بوشهر اعتبارات آنها به‌شدت کاهش می‌یابد و نیازمند کمک و توجه ویژه به این استان‌ها است.

استاندار بوشهر تصویب اصلاح ساختار بودجه را سبب آسیب جدی به اعتبارات استان بوشهر دانست و تاکید کرد: با قدردانی از پیگیری نمایندگان استان بوشهر در مجلس، با ادبیات به‌کار رفته در شاخص‌های تعیین‌شده اصلاح ساختار بودجه، بیشتر استان‌ها از نظر بودجه‌ای آسیب می‌بینند. در این راستا ۱۳ استان که برخوردار هستند به‌صورت ویژه از نظر منابع مالی تقویت می‌شوند و استان‌های تاثیرگذار بیش از حد مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند. در اصلاح ساختار لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزون بر ۵۵ درصد اعتبارات عمرانی استان بوشهر کاهش می‌یابد.

هر چند او نگفت که چگونه باید مساله را پیگیری کرد، اما نماینده دو شهرستان دشتی و تنگستان ادعا کرده که نباید نگران مساله بودجه بود!!


نام:
ایمیل:
* نظر: