bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۹
بامداد جنوب: برج خنک کننده هیبریدی دستگاهی برای خنک کاری سیال آب و مایعات صنعتی با مدار بسته کویل دار میباشد که به آن کولینگ تاور هیبریدی می‌گویند.

برج خنک کننده هیبریدی دستگاهی برای خنک کاری سیال آب و مایعات صنعتی با مدار بسته کویل دار میباشد که به آن کولینگ تاور هیبریدی می‌گویند. عموما برج خنک کن هیبرید با دو متریال یا مصالح تولید میگردد (فایبرگلاس و گالوانیزه). اما با توجه به رشد دانش فنی و علمی تولیدکنندگان این صنعت رفته رفته مواد گالوانیزه جای خود را به برج خنک کننده فایبرگلاس هیبریدی داده است. لیکن قابلیت‌های بیشتر هزینه نگهداری کمتر زیبایی و کارآمدی بالاتر همه باعث این جایگزینی گردیده است. کاهش دمای مناسب و راندمان تبرید بیشتر از جمله امکانات کولینگ تاور هیبریدی میباشد.

چرا برج خنک کننده هیبریدی

در اکثر صنایع و کارخانه جات همچنین سیستم‌های تهویه مطبوع ساختمانی آب‌ها دارای سختی بالا یا نمک بسیار هستند. که این عامل به مرور زمان باعث ایجاد رسوبات و میکروب‌های بیولوژیکی میشود که در نتیجه قطعات برج خنک کننده را خراب مینمایند. حال با رشد تکنولوژی و دانش بومی مهندسین گروه کارخانه‌جات تجهیز صنعت تتا توانسته‌اند دستگاهی با قابلیتهای مقابله بر املاح کلسیم و منیزیم تولید کنند. برج خنک کاری هیبریدی با مدار بسته که ملزوما از مس یا استیل ساخته می‌شود کاملا از رشد این نوع رسوبات جلوگیری می‌نماید.

انواع کولینگ تاور هیبریدی

کولینگ‌های هیبریدی به دو دسته از نظر کارکرد تقسیم میشوند: 1- خنک کاری مایعات غذایی 2- خنک سازی سیالات صنعتی و دستگاههایی مانند کوره القایی .از نظر ظاهری تفاوتی با یکدیگر ندارند اما در عملکرد و نوع سیال متفاوتند. در برج‌هایی که از کویل استیل 304 یا 316 استفاده میشود اغلب در صنایع غذایی و پاستور مورد نصب و راه اندازی قرار میگیرد. درنوع دیگر تنها میتواند مایعات غیر خوراکی مانند آبگرم سیستم کارخانه جات را کاهش دهد. برج خنک کننده هیبریدی به ظور کلی در هر مدل مانع از ایجاد رسوب شده و میتواند تنها با هوا مایعات داغ را خنک کاری نماید.

عملکرد برج خنک کاری هیبریدی

آبگرم از سمت کوره‌های ذوب و القایی به سمت کولینگ تاور هیبریدی با فشاری بالغ بر 10 بار در حال حرکت هستند. با دمایی بالای 80 درجه سانتیگراد وارد کویل برج خنک کن شده و در آنجا فشار افزایش میبابد. زیرا کلکتور در تقسیم بندی آب به چندین لوله 8/5 دهم اینچ تبدیل میشود و این عامل فشار را افزایش میدهد. پس از ورود آب داغ هسگر دستگاه به تابلو برق فرمان استارت فن و پمپ سیرکولاتور را صادر می نماید. پروانه مکش خود را آغاز کرده و هوای تازه از محیط به داخل برج خنک کننده هیبریدی جریان می‌بابد. در این هنگام آب مدار دوم بر روی کویل پاشش میگردد تا اثر خنک کاری بیشتری ایجاد شود.

قطعات برج خنک کننده هیبریدی

هر دستگاهی دارای قطعات و تجهیزاتی مخصوص به خودش است که برخی با تعویض لوازم اشتباه باعث خرابی دستگاه می‌شوند. کولینگ تاور هیبریدی همانند دیگر انواع برج‌ها دارای لوازم یدکی مشابه و یکسانی است. در این ما سعی داریم تا شما مخاطب گرامی را هر چه بیشتر با برج هیبریدی آشنا سازیم. قطعات برج خنک کننده هیبریدی شامل: الکتروموتور،پکینگ مدیا،قطره گیر،نازل و کویل میباشد. هر یک از وسایل نام برده دارای وظیفه و کارکرد مشخصی است که در جایگاه خود اگر نباشد میتواند به کارایی دستگاه هیبریدی تاثیر منفی بگذارد. در ادامه به عملکرد هر یک از قطعات برج خنک کننده هیبریدی اشار می نماییم.

الکتروموتور برج خنک کننده هیبریدی

دینام این نوع برج‌ها با برق سه فاز کار میکند و دارای انواع گوناگونی هستند که بهترین آنها موتور زیمنس آلمان بوده تا کنون . با توجه به ظرفیت کولینگ تاور هیبریدی روش انتقال قدرت متفاوت است که معمولا در تناژ پایین موتور به روش کوپل مستقیم به پروانه متصل میگردد و در تن‌های بالای 100 تن از نحوه تسمه‌ای یا گیریبکسی استفاده می‌شود.

پکینگ کولینگ تاور هیبریدی

سطوحی در مرکز دستگاه و بالای کویل قرار میگیرد که وظیفه ایجاد سطح تبادل حرارتی و کاهش دمای مدار دوم را به عهده دارند. معمولا در برج‌های خنک کاری که برای صنایع فولاد استفاده میشوند از نوع پلی پروپیلن و در دیگر مصارف نوع فیلمی پی وی سی نصب میگردد.

قطره گیر یا المیناتور برج خنک کن هیبریدی

برای جلوگیری از خروج مایعات و بخار اشباع که توسط انتقال حرارت به وجود می‌آید از قطره گیر یا چکه گیر کولینگ تاور استفاده می‌شود. این وسیله در بالای لوله نازل قرار میگیرد تا مانع خروج قطرات آب از قسمت دهانه پروانه برج خنک کننده هیبریدی یا فن استک باشد.

نازل یا افشانک کولینگ تاور هیبریدی

نازل یا افشانک برج خنک کن هیبریدی به طور معمولا و منظم در گروه فنی مهندسی تجهیز صنعت تتا از نوع مربع پاش استفاده میگردد. زیرا این نوع فوگر همپوشانی مناسبی ،شعاع پاشش بالاو تعویض راحتی دارد همچنین میتوانید این نوع افشانده را در بازار به راحتی تهیه فرمایید.

کویل برج خنک کننده هیبریدی

کویل برج خنک کاری هیبریدی از نقاط حساس دستگاه بوده که نیاز به طراحی و محاسبات دقیقی دارد. زیرا اگر در انتخاب این بخش کم توجهی نمایید میتواند برای شما خسارات جدی به بار بیاورد. این نوع کویل ها از آلیاژ مس یا استیل ساخته میشوند البته برخی دیگر از تولید کنندگان برای کاهش قیمت دستگاه از فلز گالوانیزه بی کیفیت استفاده میکنند. اما باید گفت علت استفاده از برج خنک کننده مداربسته عدم ایجاد رسوبات در کولینگ تاور است به همین منظور از آلیاژی همچون مس استفاده میگردد.

قیمت برج خنک کاری هیبریدی

در کمپانی تجهیز صنعت برج‌های خنک کن دارای قیمت مصوب و کارشناسی شده هستند. و برای یک دستگاه برج 10 تن مدار بسته قیمت اعلامی مبلغ 215.000.000 میلیون ریال تعیین گردیده است. برای دریافت الباقی لیست قیمت و مشاهدات دیگر محصولات گروه فنی مهندسی تجهیز صنعت تتا میتوان با مراجعه به سایت یا کلیک بر روی کلمه برج خنک کننده هیبریدی از دیگر تولیدات این واحد صنعتی مطلع شوید.


نام:
ایمیل:
* نظر: