bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۹
درخشش ادامه‌دار امیدوارکننده‌ترین بازیکن فعلی فوتبال ایران در لیگ پرتغال؛
علی پورتنگستانی: با عبور از سخت‌ترین لحظاتی که ممکن است برای هر مهاجمی پیش بیاید حالا مهاجم بوشهری پورتور امیدوارکننده‌ترین بازیکن فعلی فوتبال ایران است. ستاره بی‌‌چون‌وچرای این روزهای باشگاه پورتو و فوتبال پرتغال هر چند مقابل بنفیکا توانست روی گل تساوی تیمش تاثیر مستقیم داشته باشد

علی پورتنگستانی: 

با عبور از سخت‌ترین لحظاتی که ممکن است برای هر مهاجمی پیش بیاید حالا مهاجم بوشهری پورتور امیدوارکننده‌ترین بازیکن فعلی فوتبال ایران است. ستاره بی‌‌چون‌وچرای این روزهای باشگاه پورتو و فوتبال پرتغال هر چند مقابل بنفیکا توانست روی گل تساوی تیمش تاثیر مستقیم داشته باشد ولی یک تکل بی‌محابا و اخراج از زمین مسابقه، شب خوب طارمی را خراب کرد. با این حالا حتی این اتفاق هم باعث نشد تا طارمی عنوان بهترین بازیکن لژیونر آسیایی هفته را از دست بدهد.

دیدار حساس پورتو مقابل تیم سرسخت بنفیکا هر چند مهم‌ترین بازی هفته لیگ پرتغال بود ولی برای ایرانی‌ها به‌خصوص بوشهری‌ها حساسیت این بازی دو چندان بود، به‌خاطر حضور مهدی طارمی در ترکیب تیم پورتو. دیداری که برای مهدی حکم تثبیت جایگاه خود در ترکیب پورتو را داشت. مهدی طارمی پس از گلزنی در دیدار جام حذفی سال قبل و همچنین بازی برگشت فصل گذشته لیگ برتر پرتغال با پیراهن ریوآوه مقابل بنفیکا، ۴۰ روز قبل هم در دیدار سوپرکاپ برابر همین تیم با گرفتن یک پنالتی خوش درخشید که این روند را در پورتو هم ادامه داد. بازی شروع شد و برخلاف انتظار این تیم بنفیکا بود که با گل از پورتو جلو افتاد. همین مساله کافی بود تا بار دیگر بازیکن بوشهری پورتو برای گل تساوی تلاش زیادی به خرج دهد، تلاشی که مثمرثمر نیز بود. در دقیقه ۲۵ این مسابقه خسوس کرونا نفوذ تند‌وتیزی از سمت چپ زمین انجام داد که پاس کات‌بک و شوت مهدی طارمی از داخل محوطه جریمه در راه ورود به دروازه بنفیکا به پای موسی مارگا برخورد کرد و تبدیل به گل شد. پس از گل طارمی، تعدادی از کانال‌ها و صفحات مجازی عنوان کردند که این گل به نام طارمی ثبت نشده یا نباید بشود چراکه توپ به پای مارگا هم اصابت کرده ولی در نهایت صفحه رسمی لیگ برتر پرتغال نیز نام طارمی را مقابل تک گل پورتو مقابل بنفیکا درج کرده است. مهاجم ایرانی پورتو که در چهار بازی رسمی اخیرشان موفق به زدن پنج گل شده بود، این روند را مقابل بنفیکا هم ادامه داد و توانست همانند سه جدالی که تا پیش از این دیدار با این تیم داشت، این‌بار هم فوق‌العاده ظاهر شود.

البته این گل پایان ماجراجویی جنجالی طارمی در این بازی حساس نبود. در دقیقه 72 بازی اتفاقی برای این بازیکن رخ داد که هیچکس حتی به رخ دادن احتمالی آن فکر هم نمی‌کرد. در حالی که توپ و میدان در اختیار بنفیکا بود، مهدی طارمی در میانه زمین با تکل بلند و کف روی پا، روی مچ پای نیکولاس اوتامندی آمد تا داور پس از بازبینی صحنه به کمک VAR خطای ستاره ایرانی پورتو را بگیرد و به او کارت قرمز مستقیم نشان دهد. اخراجی که شوک بدی به ستاره بوشهری باشگاه پرتغالی وارد کرد تا آنجا که او در پایان بازی از همه هواداران باشگاه به‌خاطر دریافت کارت قرمز عذرخواهی کرد. بازیکن بوشهری پورتو نوشت:‌« از بازیکنان، کادر فنی، طرفداران و تیم داوری به‌خاطر کارت قرمزم شدیدا عذرخواهی می‌کنم. هدفم زدن توپ بود و نمی‌خواستم به بازیکن بنفیکا آسیب برسانم. من شدیدا احساس ناراحتی می‌کنم». این پیام طارمی بازتاب بسیار گسترده و مثبتی میان هواداران پورتو داشت و نشان داد مهاجم ایرانی تا چه حد در این تیم به محبوبیت رسیده است. اکثر پیام‌هایی که در زیر متن عذرخواهی طارمی ثبت شده، به حمایت از وی اختصاص دارد و اینکه او باید این مساله را فراموش کند. نکته جالب اینجاست که بعضی از کاربران پرتغالی در فضای مجازی حتی با زبان فارسی به حمایت از مهاجم ایرانی خود پرداخته‌اند.

شادیِ گل خطرناک طارمی

پس از اینکه شماره 9 پورتو که یکی از مهم‌ترین گل‌های خود را در نبرد حساس و کلاسیک برابر بنفیکا به‌ثمر رسانده بود برای برپایی جشن شادی گل به سمت نقطه کرنر رفت و خواست با سُر خوردن روی زانوهایش سوژه خوبی برای عکاسان فراهم کند ولی زانوهای او برخورد شدیدی با چمن ورزشگاه داشت و موجب سرنگونی مهدی طارمی شد؛ صحنه‌ای که البته می‌توانست برای مهاجم ملی پوش پورتو گران‌ تمام شود ولی آمادگی بدنی بالای طارمی مانع شد و او پس از اینکه تعادل خود را به‌دست آورد، اینبار با سایر بازیکنان تیم خوشحالی پس از گل را برگزار کرد. البته این شادی گل همیشگی مهدی طارمی است و هیجانی که پس از گلزنی برابر بنفیکا داشت، سبب نشد تا انجام حرکت همیشگی خود که بوسیدن مچ دستش است را فراموش کند.

عنوان بهترین لژیونر آسیایی هفته در دستان مهدی!

فوتبال آسیا چند روز پیش یک نظرسنجی به راه انداخت تا بهترین لژیونر هفته اخیر قاره کهن را انتخاب کند. با پایان نظرسنجی مهدی طارمی مهاجم ملی‌پوش کشورمان و عضو باشگاه پورتو با کسب ۸۰ درصد آرا با قاطعیت به‌عنوان بهترین لژیونر هفته آسیا انتخاب شد.

شاید یک روز باورش سخت بود ولی حالا مهدی طارمی آنقد در پرتغال درخشیده است که هواداران این بازیکن در ایران در هر بازی مطمئن هستند که طارمی پایش به گل باز خواهد شد. هر چند چنین انتظاری از بازیکن بوشهری تا حدودی بالا باشد ولی او تا همینجا هم ثابت کرده است که در هر دقیقه از بازی هم می‌تواند گل بزند، هم پاس گل دهد و هم با زیرکی و استعدادی که دارد از حریفان پنالتی بگیرد. اگر بخواهیم زمان حال را در نظر بگیریم، در حال حاضر مهدی طارمی بهترین بازیکن آسیایی شاغل در لیگ‌های اروپایی هست. البته او نشان داده است که هیچ محدودیتی برایش وجود ندارد پس قطعا کم لطفی به او و خودمان خواهد بود اگر بخواهیم با مقایسه‌های بی‌جا توانایی‌هایش را زیر سوال ببریم یا به خاطر این همه درخشش در فوتبال اروپا به خودمان افتخار نکنیم. در عین حال کسی چه می داند شاید فصل آینده یک تیم بزرگ‌تر، دستاوردهای بالاتر و حتی جنون‌آمیزتر همتاهای آسیایی.


نام:
ایمیل:
* نظر: