bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
کریم جعفری: در طول روزهای گذشته خبری فضای مجازی کشور را در خود فروبرده است، خبری که مبنای آن ضرب‌وشتم یک سرباز پلیس راهنمایی و رانندگی توسط یک نماینده مجلس، آن هم در روز روشن و در برابر چشم کلی انسان. حقیقت را بخواهید، نمی‌خواستم در این مورد چیزی بنویسم و دوست هم نداشتم در این ماجرا وارد شوم،

کریم جعفری

در طول روزهای گذشته خبری فضای مجازی کشور را در خود فروبرده است، خبری که مبنای آن ضرب‌وشتم یک سرباز پلیس راهنمایی و رانندگی توسط یک نماینده مجلس، آن هم در روز روشن و در برابر چشم کلی انسان. حقیقت را بخواهید، نمی‌خواستم در این مورد چیزی بنویسم و دوست هم نداشتم در این ماجرا وارد شوم، چراکه بر اساس گفته‌های یکی از اعضای هیات رسیدگی به تخلف نمایندگان، اصل بر چیز دیگری قرار گرفته است! اگر آن روزی که آن آقا در فلان دادگاه به سرباز وظیفه‌شناس در شمال کشور سیلی زد و با او برخوردی جدی می‌شد، اگر آن روزی که آن نماینده سابق در محوطه گمرک آن رفتار زشت را کرد، با او برخوردی شدید می‌شد، امروز این نماینده مجلس انقلابی جرات نمی‌کرد به‌صورت فرزند مردم در وسط شهر سیلی بزند!

متاسفانه سرباز هیچ ارزشی در این کشور ندارد، سرباز می‌آید خدمت مفتی می‌کند، کار مفتی می‌کند و بعد می‌رود. بروید تحقیق کنید این نماینده کجا سربازی رفته، فرزندش کجا سربازی بوده و چرا در میان این همه شاهد می‌آید و در تلویزیون تکذیب می‌کند! متاسفانه وقتی نماینده مجلس!! به‌ صورت سرباز مملکت سیلی می‌زند، انتظار دارید فرداروز برای اینکه امثال این آقا همچنان در قدرت باشند، سلاح به‌دست گرفته و از کشور دفاع کند!!

من برادرم در یکی از جزایر سرباز بود، وقتی آمد تا دستش کامل سوخته در تمرین تیراندازی با توپ 23 هنگام عوض کردن لوله توپ، دستش سوخته بود و بعد از 20 سال هنوز فکر کنم آثارش هست... از شب‌هایی می‌گفت که از شدت گرما چشمشان پر از عرق شده بود، اما پست‌ را ترک نمی‌کردند... حالا این برادر من است، شما هر کدامتان در خانواده یا خودتان تجربه‌های عجیبی از سربازی دارید. می‌دانید چند ده هزار سرباز در جبهه به شهادت رسیده‌اند؟ می‌دانید همین الان 70 درصد سازمان رزم نیروهای مسلح ما را سربازان تشکیل می‌دهند؟

کسانی که در پادگان‌ها بوده‌اند، می‌دانند که تک‌تک ساختمان بسیاری از پادگان‌ها با کار مفتی سربازها ساخته شده و سرباز هر کاری می‌کند تا کشورش در امنیت باشد، دستشویی می‌شوید، زمین تمیز می‌کند، دیوار می‌کشد، رانندگی می‌کند، تعمییر می‌کند، در سرما و گرما در برجک نگهبان می‌دهد، در درگیری با اشرار و تروریست‌ها در خط مقدم است، در شهرها روزی چند ساعت سرپا در سرما و گرما، در باران و برف می‌ایستد تا نظم شهر به‌هم نخورد، خلاصه هر کاری که در این کره خاکی وجود داشته باشد از سرباز انتظار دارند و بعد هم می‌آیند و صاف صاف به صورتش سیلی می‌زنند!!

وقتی گفته عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان را خواندم که گفته یا با نماینده برخورد می‌شود (که زهی خیال باطل) یا با مسببان فضاسازی، فهمیدم که اصل بر شق دوم است! در مباحث حقوقی برای مسائل اخلاقی چهار شاهد لازم است چراکه اسلام در این حوزه بسیار سختگیر است و آبروی مومن مهم است، اما در وسط شهر که کلی آدم حضور داشته و در آن ویدئو هم همه ملت دیده‌اند، کلی شاهد وجود داشت، آیا این‌ها حجت را تمام نمی‌کنند یا شهادت این همه شهروند ایرانی در برابر حرف آن نماینده هیچ ارزشی ندارد؟

خیر سرشان نماینده مجلس انقلابی هستند، خیر سرشان ادعای مسلمانی‌شان گوش فلک را کر کرده... انقلابی و مسلمان که علی‌القاعده نباید دروغ بگوید که می‌آید و در تلویزیون می‌گوید من به صورت سرباز این کشور، فرزند مردم که در وسطه چله زمستان در وسط پایتخت ایستاده تا نظم را برقرار کند، سیلی نزدم!! یعنی این همه آدم دروغ می‌گویند؟ اصلا تو سیلی نزدی، راست می‌گویی چرا در خط ویژه بدون مجوز تردد می‌کنی؟ شما که عضو قوه قانونگذاری این کشور هستید، چرا خودتان قانون را زیر پا می‌گذارید و رفتار خلاف قانون دارید؟

خنده‌ام از آن بنده خدایی می‌گیرد که در شهر این آقای نماینده، هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر قسم می‌خورد که نماینده به سرباز کشور توهین نکرده است!! از لباست خجالت نمی‌کشی؟ از جایگاهت خجالت نمی‌کشی؟ فرمانده ارتش اسپانیا خارج از نوبت واکسن کرونا زد، استعفا کرد و رفت، شماها با این همه رفتارهای زننده چرا یک عذرخواهی نمی‌کنید؟ مردم شهری که این نماینده از آنجا آمده نباید در شهر راهش بدهند، حیف نام آن شهر نیست که نماینده‌اش این رفتار را کرده است؟ چرا این نماینده باید با آبروی مردم یک شهر اینگونه بازی کند؟

فرمانده مستقیم این سرباز وظیفه‌شناس، فرمانده پلیس راهور تهران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، فرمانده پلیس راهور کشور، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان نظام وظیفه کشور، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح باید محکم و با قاطعیت از حقوق معنوی این سرباز حمایت کرده و از این نماینده شکایت کنند. امروز اگر این کار را کردند و صدها هزار سربازی که در گوشه کنار کشور در حال خدمت مفت و مجانی هستند دیدند که از آن‌ها حمایت می‌شود دل به‌کار خواهند داد و امیدوار خواهند شد، در غیر این‌صورت اوضاع نابسامان می‌شود!!

آقای سرلشکر باقری به‌عنوان رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح باید از سرتیپ اشتری بخواهد که واحد حقوقی نیروی انتظامی که به‌حمدالله مستندات کافی هم در اختیار دارد از حقوق حقه سربازان کشور دفاع کنند. سربازانی که در نیروی انتظامی (پلیس راهور و مرزبانی و دریابانی کشور) خدمت می‌کنند بیشترین تماس را با مردم دارند، ضرورت حفظ شان و جایگاه سرباز بسیار مهم است. شاید مسوولان در کشور فرزندانشان را امریه بفرستند و مانند برخی دیگر که فرزندشان به جای سربازی محافظ پدرجان می‌شود، شب را در آغوش مامان بگذراند اما روستایی‌ها، شهرستانی‌ها و افراد کم‌بضاعت چنین شانسی ندارند...

فرماندهان ارشد نیروهای مسلح هوای سربازان بی‌پناه را داشته باشند، حواسشان باشد که سربازان هستند که موتور محرکه نیروهای نظامی و انتظامی کشور هستند. از حریم خود دفاع کنند، از حرمت خانه خود دفاع کنند. رئیس مجلس هم که خودش نظامی بوده و هنوز هم با نظامی‌ها حشر و نشر دارد در کنار نمایندگان مجلس که بسیاری از آن‌ها سابقه پوشیدن لباس نظامی را دارند، باید در این مهم ورود کنند و چنان برخوردی شود که دیگر هیچ فردی در هیچ جایگاهی جرات دست دراز کردن بر فرزندان مردم را نداشته باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: