bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
برگزاری آیین تجلیل از نوازندگان برگزیده بوشهر در جشنواره ملی موسیقی جوان؛
الهام بهروزی: جشنواره ملي موسيقي جوان يكي از معتبرترين و سازنده‌ترين جشنواره موسيقايي ايران است كه نقش شگرفي را در كشف و شناسايي استعدادهاي نوجوان و جوان در ژانرهای مختلف موسیقایی دارد. این رویداد در طول ۱۴ دوره‌ای که برگزار شده است توانسته چهره‌های موفقی را به موسیقی کشور معرفی کند؛

الهام بهروزی

جشنواره ملي موسيقي جوان يكي از معتبرترين و سازنده‌ترين جشنواره موسيقايي ايران است كه نقش شگرفي را در كشف و شناسايي استعدادهاي نوجوان و جوان در ژانرهای مختلف موسیقایی دارد. این رویداد در طول ۱۴ دوره‌ای که برگزار شده است توانسته چهره‌های موفقی را به موسیقی کشور معرفی کند؛ چهره‌ای که با درخشش در این رویداد معتبر، مصمم و مطمئن به مسیرشان ادامه داده و تلاش کردند تا راه خود را در موسیقی با دانش‌اندوزی و مهارت‌آموزی بهتر و جامع‌تری ادامه دهند.

بدیهی است در این رویداد بزرگ موسیقایی، هنرمندان نوجوان و جوان بوشهری هر ساله حضور پررنگی دارند و توانسته‌اند در هر دوره عناوین برتر و شایسته تقدیر این رویداد را از آن خود کنند که این مساله بیانگر زایایی و پویایی هنر موسیقی در بوشهر است. خوشبختانه در چهاردهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان، موسیقی بوشهر به‌دلیل حضور چشمگیر نوازندگان نوجوان و جوان بوشهری در بخش نهایی این رویداد کارنامه قابل قبولی از خود ارا‌ئه کرد. موفقیت این نوازندگان در رقابت‌های نهایی این رویداد نه تنها موجب درخشش نام بوشهر شد بلکه غنای موسیقایی این استان را به همگان یادآوری کرد.

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و انجمن موسیقی استان بوشهر روز گذشته در آیینی به‌منظور پاسداشت هنر و درخشش این استعدادهای درخشان در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان که اساتید و موسیقدانان برجسته‌ای چون حسین علیزاده، حیدر کاکی، آرش شهریاری، مجید سینکی، آذین موحد و... داوری آن را برعهده دارند، از نوازندگان نوجوان و جوان بوشهری تجلیل به‌عمل آوردند. همچنین در این آیین از حسین پورمحمد تنگستانی و حیدر احمدی، برگزیدگان سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران تقدیر به‌عمل آمد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بوشهر برگزار شد، گفت: هنرمندان حوزه موسیقی استان بوشهر با استفاده از ظرفیت غنی بومی و محلی استان بوشهر جهت تقویت آواها و نواحی بومی محلی و معرفی آن به جامعه، در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان خوش درخشیدند.

فاطمه کرمپور در ادامه با بیان اینکه هنرمندان استان بوشهر با اجرای فرهنگ آواها و نواها به‌ویژه آواها و نواهای بومی محلی استان بوشهر، اقوام و همخوانی و هم‌نوازی همراه با اجرای آیین‌های مخصوص استان بوشهر مورد توجه هیات داوران این جشنواره قرار گرفتند، افزود: این موفقیت نمایانگر غنای موسیقی بوشهر و استعداد نوجوانان و جوانان این خطه در هنر موسیقی است که در تار و پود زندگی اهالی جنوب رسوخ و نفوذ کرده است.

وی در ادامه با معرفی هنرمندان برگزیده استان بوشهر در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، تصریح کرد: علیرضا بهرامپور در بخش نی‌انبان، ایلیا بازیاری و ماهان فولادی در بخش سه‌تار موفق به کسب مقام اول جشنواره، عرفان سعیدی و بردیا بهرام‌پور در بخش نی‌انبان موفق به کسب مقام دوم جشنواره، علی حسین‌زاده در بخش آواز دستگاهی و عرفان سعیدی در بخش نی‌انبان موفق به کسب مقام سوم جشنواره شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص معرفی هنرمندان بوشهری شایسته تقدیر چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی، گفت: حسین عاشوری، میلاد مقاتلی‌مطلق، مهدی بنیاد، مبین مظلوم‌زاده، سید سینا هاشمی، پارسا پالیزدان، آرش نکیسا و حسین واجب‌فرد از هنرمندان هم‌استانی هستند که موفق به کسب مقام شایسته تقدیر از داوران این جشنواره شدند.

کرمپور به هنرمندان راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره ملی موسیقی جوان اشاره و تصریح کرد: همچنین سیدحامد فاطمی، توفیق مقدم، یاسین شریفیان، سجاد ابراهیم‌زاده و ابوالفضل محمدی‌نژاد از هنرمندان راه یافته به مرحله نهایی چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان هستند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان با تقدیر و تشکر از همت بلند این عزیزان افتخار‌آفرین برای استان بوشهر خاطرنشان کرد: از تمامی کسانی که در این مسیر تلاش کرده، زمینه را برای رشد و پیشرفت این هنرمندان موفق استان بوشهر فراهم کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم و این افتخارآفرینی را به این عزیزان، خانواده محترم آن‌ها، اصحاب فرهنگ و هنر استان بوشهر، کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و اساتید محترم این هنرمندان فرهیخته تبریک گفته و برای ادامه مسیر حرفه‌ای و هنری این عزیزان آرزوی موفقیت و سربلندی می‌کنم.

رئيس انجمن موسیقی استان بوشهر در حاشیه این آیین به بامداد جنوب گفت: در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با توجه به رایزنی‌های انجمن موسیقی استان بوشهر با دبیرخانه این رویداد، مقرر شد که برخی از سازهای مقاومی و بومی شامل دایره، بوق شاخی، ضرب و تمپو به سازهای بوشهر در این جشنواره اضافه شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد و این خواسته صرفا به‌منظور افزودن حضور و امکان رقابتی بیشتر نوازندگان نوجوان و جوان بوشهری در این جشنواره بود.

حماسه حق‌پرست در ادامه با تاکید بر اینکه شمار نوازنده راه‌یافته به بخش پایانی چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در مقایسه با سال‌های گذشته با رشد چشمگیری همراه بود، افزود: با اعلام آرای هیات انتخاب این دوره، ۱۹ نوازنده نوجوان و جوان از استان بوشهر در بخش‌ها و ژانرهای مختلف موسیقی به بخش رقابتی این رویداد راه یافتند که در نهایت ۱۶ نفر از آن‌ها در این مرحله به عناوین برتر و شایسته تقدیر چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان دست یافتند که این افتخار بزرگی برای موسیقی بوشهر است. در نتیجه لازم بود که از این هنرمندان مستعد و توانمند در آیینی باشکوه به پاس هنر و افتخارآفرینی‌شان تجلیل به‌عمل آید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قطعا همین نوازندگان خردسال، نوجوان و جوان مستعد و علاقه‌مند به موسیقی هستند که آینده موسیقی بوشهر را خواهند ساخت، تصریح کرد: از این‌رو، ما در انجمن موسیقی استان بوشهر به سهم خود موظف هستیم که از این استعدادهای درخشان موسیقی در تمامی بخش‌ها و ژانرهای موسیقایی حمایت و پشتیبانی کنیم؛ چراکه با درک، شناخت و پرورش استعدادهای جوان در حوزه موسیقی می‌توان دریچه‌ای نو و امیدوارکننده بر روی موسیقی استان گشود.

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر با اشاره به اهمیت جشنواره ملی موسیقی جوان در شناساندن استعدادهای جوان تاکید کرد: همان‌طور که از نام این جشنواره مشخص است، تمرکز آن بر شناخت، کشف و شناساندن استعدادهای جوان و بسترسازی مناسب برای پرورش و شکوفایی این استعدادها در نقاط مختلف کشور است. با توجه به اینکه ساختار و شاکله هیات داوری جشنواره ملی موسیقی جوان متشکل از بزرگان و اساتید برجسته موسیقی ایران در رشته‌های مختلف است، بی‌شک انتخاب و گزینش برگزیدگان این رویداد کاملا بر اساس فاکتورهای تخصصی، فنی و استاندارد موسیقایی صورت می‌گیرد، پس برگزیدگان جشنواره برای رسیدن به عناوین برتر راه بس دشواری را طی می‌کنند و در این مسیر تمام توان و دانش و تخصص خود را به نمایش می‌گذارند.

حق‌پرست در پایان یادآور شد: امیدوارم که در آینده نه چندان دور شاهد حضور بیش از پیش این نوجوانان و جوانان در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی موسیقی باشیم و همواره در این هنر بدرخشند. جا دارد از انجمن موسیقی ایران و همچنین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بابت برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان سیزدهمین و چهاردهمین جشنواره ملي موسیقی جوان تشك كنم. بي‌شك تجليل و تشويق اين استعدادهاي نوجوان و جوان نقش زيادي در انگيزه‌بخشي اين هنرمندان براي ادامه مسيرشان دارد.

در پایان یادآوری می‌شود، چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و مشارکت استادان موسیقی کشور به همت انجمن موسیقی ایران و با حمایت دفتر موسیقی، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: