bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
از ادعای رسانه‌های خوزستانی تا ماجرای تراکتورسازی؛
علی پورتنگستانی : طی روزهای اخیر از مسجدسلیمان گرفته تا تبریز، نام فراز کمالوند برای تیم‌های این دو شهر مطرح شده است. این در حالی است که شاهین شهرداری بازی‌های مهمی در لیگ دسته دو در پیش دارد. حالا این سوال به‌وجود می‌آید که خبرهای مربوط به جدایی کمالوند شایعه بودند یا اهرمی برای افزایش فشار روی مدیران شاهین شهرداری؟

علی پورتنگستانی 

طی روزهای اخیر از مسجدسلیمان گرفته تا تبریز، نام فراز کمالوند برای تیم‌های این دو شهر مطرح شده است. این در حالی است که شاهین شهرداری بازی‌های مهمی در لیگ دسته دو در پیش دارد. حالا این سوال به‌وجود می‌آید که خبرهای مربوط به جدایی کمالوند شایعه بودند یا اهرمی برای افزایش فشار روی مدیران شاهین شهرداری؟

شاهین شهرداری پس از هفته‌ها ناکامی، هفته گذشته در یک بازی خارج از خانه توانست از سد تیم صدرنشین مسابقات عبور کند و سه امتیاز شیرین را تصاحب کند. سه امتیازی که بار دیگر شاهین را به تیم‌های بالای جدول نزدیک‌تر کرد. با این برد پیش‌بینی می‌شد که در اردوی شاهین شاهد آرامش بیشتری باشیم؛ ولی ناگهان یک خبر عجیب روی خروجی سایت‌های کشوری قرار گرفت که باعث تعجب هواداران شاهین و فوتبالدوستان بوشهری شد. خبرگزاری تسنیم دو روز پیش در گزارشی تاکید کرد که فراز کمالوند سرمربی نفت مسجدسلیمان شد. خبری که در نوع خود واقعا جالب توجه بود، چراکه کمالوند به‌تازگی با شاهین شهرداری به روند خوب خود برگشته بود و برای نیم‌فصل دوم مسابقات برنامه‌های زیادی برای این تیم داشت. در خبری که تسنیم منتشر کرده بود آمده است: «به نقل ازروابط عمومی باشگاه نفت مسجدسلیمان؛ پس از قطع همکاری مجتبی حسینی با باشگاه نفت مسجدسلیمان، مسوولان باشگاه نفت از عصر امروز اقدام به مذاکره با مربیان مختلف کرده‌اند. مسوولان باشگاه نفت مسجدسلیمان پس از دریافت برنامه از مربیان مختلف و بررسی گزینه‌ها، در نهایت با فراز کمالوند به توافق رسید. هنوز قرارداد همکاری بین کمالوند و باشگاه نفت مسجدسلیمان منعقد نشده است». اما این پایان کار نبود چراکه سرلیدر این باشگاه هم در فضای مجازی آمدن کمالوند به نفت مسجدسلیمان را تایید کرد. اتفاقی که موجی از نگرانی در بین هواداران شاهین شهرداری ایجاد کرد چراکه آنها فکرش را نمی‌کردند که سرمربی تیم‌شان به همین راحتی مسیر خود را تغییر دهد و در این مقطع حساس سکان تیم دیگری را بر عهده گیرد. چند ساعت بعد از این خبر، برخی از خبرگزاری‌ها تایید کردند که کمالوند همه چیز را به باشگاه بوشهری سپرده است و از آنجا که شاهین بوشهر در رقابت‌های لیگ دسته اول برای صعود به لیگ برتر می‌جنگد، مدیران این باشگاه راضی به جدایی کمالوند نبودند.

واکنش مدیرعامل شاهین شهرداری به شایعه جدایی کمالوند

اما در این میان مدیرعامل باشگاه شاهین شهرداری بوشهر نیز در گفت‌وگویی کوتاه تاکید کرد که سرمربی تیم فوتبال این باشگاه کارهای مربوط به تیم خود را پیگیری می‌‌کند. سعید مسیگر درباره خبر توافق فراز کمالوند با مدیران باشگاه نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: اصلا چنین چیزی مطرح نشده است و من کنار کمالوند در تمرین شاهین هستم. پیش از این خبر حضور او در نفت مطرح شده بود که آن هم شایعه بود. ما با بازیکنان موردنظر کمالوند صحبت کردیم و آنها به بوشهر هم آمده‌اند. ما امروز (شنبه) بازی داریم و سرمربی تیم هم در حال تمرین دادن بازیکنان است.

در نهایت هم از خوزستان خبر رسید که حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس، سرمربی باشگاه نفت مسجد سلیمان شد. اتفاقی که باعث شد بار دیگر آرامش به اردو شاهین و هواداران این باشگاه برگردد. با وجود این، یکی از خبرگزاری‌ها کشوری ادعا بزرگ‌تری نسبت فراز کمالوند کرد. طبق ادعا این خبرگزاری، باشگاه تراکتور نیز به‌دنبال جذب کمالوند است. در این خبر آمده است: «در یکی دو روز آینده تکلیف سرمربی تراکتور مشخص خواهد شد و مسوولان تراکتور قصد دارند یک مربی را جایگزین مسعود شجاعی کنند. درحالی که شنیده می‌شد فراز کمالوند یکی از گزینه‌های نفت مسجد سلیمان است در حال حاضر طبق اخبار موثق، وی در راه تبریز و سرمربیگری تراکتور است. البته هنوز این اخبار به درجه قطعیت نرسیده و در نهایت تا پس فردا تکلیف نیمکت تراکتور روشن می‌شود. با اتفاقات و شایعات اخیر پیرامون نیمکت‌ تیم‌ها، به‌نظر می‌رسد در نیم‌فصل برخی از تیم‌ها و کادر فنی‌شان دچار تغییر و تحول شوند».

این خبر حتی از خبر قبلی نگران‌کننده‌تر به‌نظر می‌رسید. به هر حال کمالوند در تبریز کار خود را شروع کرده بود. اما حالا سوال اصلی این است که اخبار مربوط به جدایی کمالوند از شاهین شهرداری دقیقا از کجا آب می‌خورد؟ آیا واقعا تیم‌های نفت مسجد سلیمان و تراکتور با سرمربی شاهینی‌ها از قبل صحبت کرده بودند یا این خبرها برای فشار بیشتر روی مدیریت باشگاه برای جذب بازیکن منتشر شده‌اند؟ قبل از تایید هر کدام از این ادعا بهتر است نگاهی وضعیت این روزهای سرمربیان فوتبال و چالش‌های آنها با باشگاه‌های سابق خود داشته باشیم. به‌طور مثال، حسینی سرمربی نفت مسجدسلیمان در اقدامی عجیب و دور از انتظار راهی ذوب‌آهن شد آن هم بدون اینکه از قبل باشگاه از این انتقال خبر داشته است. چرا راه دور برویم، هومن افاضلی که در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فصل گذشته سرمربی پارس جنوبی جم بود، به بهانه اعلام برگزاری دوباره دیدار استقلال با پارس، از سمت خود استعفا داد ولی همان‌شب استعفا، سر از تبریز درآورد و با ماشین‌سازی به توافق رسید. اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم، در حال حاضر هر خبری که در مورد توافق مربی یک باشگاه با یک باشگاه دیگر به‌گوش برسد نباید به همین راحتی از آن عبور کرد. اتفاقی که این روزها برای شاهین و فراز کمالوند رخ داده است باید جدی گرفته شود تا مبادا شاهد یک اتفاق تلخ باشیم. هر چند باید گفت که سرمربی باتجربه شاهینی‌ها، یکی از حرفه‌ای‌ترین سرمربیان فوتبال ایران است حتی اگر اخلاقیات خاص خود را داشته باشد. با همه این مسائل باید هر چه سریع‌تر این حواشی از اطراف شاهین شهرداری پاک شوند و از طرف دیگر مدیران باشگاه هم برای تقویت تیم، نهایت همکاری با سرمربی باشگاه داشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: