bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۸ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
بامداد جنوب: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به کاهش ذخیره خونی O منفی از دارندگان این گروه خونی برای اهدای خون دعوت کرد.

بامداد جنوب: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به کاهش ذخیره خونی O منفی از دارندگان این گروه خونی برای اهدای خون دعوت کرد.

نرگس عبیدی با اشاره به نیاز بیمارستان‌های استان بوشهر به گروه خون O منفی گفت: انتظار می‌رود افرادی که دارای گروه‌ خونی O منفی هستند و احساس می‌کنند می‌توانند خون اهدا کنند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با تاکید بر اینکه مردم بوشهر همیشه در اهدای خون پیشقدم بوده‌اند، افزود: ازآنجایی‌که روزانه افراد ثابتی وجود دارند که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند، نیاز به اهدای خون همیشگی است و انتظار می‌رود مردم نوع‌دوست استان نسبت به اهدا مداوم خون برای تأمین نیاز بیمارستان‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

عبیدی با بیان اینکه اهدا خون حداقل سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد، خاطرنشان کرد: شهروندان بوشهری در این شرایط برای اهدای خون که یک کار ضروری است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایگاه‌های خون‌گیری این سازمان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون خاطرنشان کرد: پایگاه‌های انتقال خون با توجه به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی محیطی امن برای تک‌تک افراد مراجعه‌کننده به شمار می‌رود.

عبیدی با بیان اینکه در استان بوشهر ۴۰۰ بیمار تالاسمی نیاز مستمر به خون و فرآورده‌های خونی ‌دارند، خاطرنشان کرد: به‌صورت موردی هم روزانه شمار نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی بالا است.


نام:
ایمیل:
* نظر: