bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
بامداد جنوب: برای آشنایی با سازنده کویل سرمایشی در ایران باید تولیدکنندگان، نحوه طراحی و ساخت انواع کویل سرمایشی در ایران آشنا شوید. بیشتر تجهیزاتی که تازگی برای سرمایش و رطوبت گیری از جریان‌های اجباری هوا استفاده میشوند از یک بخش کویل شکل گرفته‌اند.

آشنایی با سازنده کویل سرمایشی در ایران


آشنایی با سازنده کویل سرمایشی در ایران



برای آشنایی با سازنده کویل سرمایشی در ایران باید تولیدکنندگان، نحوه طراحی و ساخت انواع کویل سرمایشی در ایران آشنا شوید. بیشتر تجهیزاتی که تازگی برای سرمایش و رطوبت گیری از جریان‌های اجباری هوا استفاده میشوند از یک بخش کویل شکل گرفته‌اند. و در آن‌ها یک یا چند مبدل سرمایش به طور مجموعه‌ای قرار گرفته است. از این کوئل‌ها در تجهیزات بزرگ مونتاژ شده در کارخانه، دستگاهای تهویه مطبوع، هوارسان ها و واحدهای پایانه اتاقی استفاده می‌گردند. کویل از سیستم‌های تهویه مطبوع به شمار می‌رود و توانایی تامین سرمایش در فصول سرد را دارد. فن کویل از اجزای مهم آن است و کاربردهای متفاوتی دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

آشنایی با کاربرد کویل سرمایشی

کاربرد کویل سرمایشی گرمایشی در شرایطی است که در آن ظرفیت کوئل معین شده است. به چند مورد از کاربرد آن اشاره شده است:

کویل‌های پیش سردکن که در آن از آب‌های با درجه حرارت تقریبا بالا و از آب چاه استفاده میشود، تا بار تجهیزات تبرید کم شود.

مبدل های سرد کننده آب که حرارت محسوس را از سیستم‌های جذب شیمیایی رطوبت دفع می‌کند. در سرمایش محسوس، از لوله حرارتی برای مبدل‌های ی کمکی جهت تهویه مقدماتی هوا استفاده می‌شود.

در بیشتر کویل‌های سرمایشی محسوس و رطوبت گیری با هم انجام می‌شود. و در بیشتر مجموعه¬ها وسایلی برای تمیز کردن هوا وجود دارد. تا از جمع شدن گردوغبار جلوگیری شود.

کویل سرمایشی را می‌توان به نحوه تبخیری سرد کرد تا راندمان و ظرفیت بهبود بخشد. برای تامین شرایط آسایش استفاده از مبدل های سرمایش با سطوح گسترده، عملی تر است.

آشنایی با ساختار و آرایش کویل سرمایشی

سطح خارجی لوله‌ها در کوئل پره دار به عنوان سطح اولیه و سطح پره‌ها به عنوان سطح ثانویه در نظر گرفته می‌شود.سطح اولیه عمدتا از ردیف های لوله گرد شکل گرفته است و با ساختار لوزی با آرایش مربعی نسبت به روند هوا مرتب و چیده شده‌اند. اغلب اوقات از لوله‌هایی که مقطع گرد ندارند در کویل‌ها بهره می‌برند. توجه کنید که سطح داخلی لوله‌ها عمدتا صاف و ساده می‌باشنداما در بعضی از مدل‌ها برای ترقی و پیشرفت عملکرد، لوله‌ها دارای پره‌های داخلی که زائده دارند و در روند مشکل بوجود می‌آورند. عمدتا هر لوله‌ای که از داخل مبدل می‌گذرد بوسیله‌ی خم برگشت به یکدیگر وصل می‌شوند. و مداری شبیه مارپیچ چند گذره را تشکیل می‌دهد. و کویل‌ها مداربندی و آرایش مختلفی هستند.

آشنایی با فن کویل سرمایشی

فن کویل سرما زا عبارت است از سیستمی مرکزی و واحد یکپارچه که عملیات خنک کاری فضا را در ساختمان به عهده دارد. و گاهی برای آپارتمانهای کوچک توصیه می‌شوند. فن کوئل به انواع طرح های سقفی، زمینی و دیواری گروه بندی می‌گردد. تجهیزات فن کویل به صورت یک محفظه واحد هستند که گروهی از مبدل های گرمایشی و سرمایشی همچنین فیلتر هوا، شیر فلکه و لوله‌های انتقال دهنده مایع را در خود جای می‌دهد. بنابراین میتوان سیستم فن کوئل را یک سیستم تهویه در نظر گرفت، که فضای آن چنان زیادی برای نصب اشغال نمی‌کند. و در طول مدت زیاد با بازده بالا عملیات تهویه هوا را انجام می‌دهد. ویژگی دیگر فن کویل سرمایشی اسحکام و دوام بخشهای مختلف آن است. و این تجهیزات از کیفیت عالی مواد اولیه تولید شده‌اند.

نحوه کار فن کویل سرمایشی

طرز کار فن کویل‌های سرمایشی ساده می‌باشند. تجهیزات مکنده و دمنده درون فن کوئل قرار دارند. لوله‌های آب سرد به مبدل وصل شده است و از طرفی به مجرای اصلی آب ساختمان وصل می‌شوند. تجهیزات مکنده هوا را به درون فن کوئل هدایت می‌کنند. و بعد از عملیات تهویه هوای خروجی به تجهیزات دمنده انتقال داده می‌شود. شرکت کویل DX مجتمع صنعتی کارخانجات CTR سازنده و تولید کننده انواع کویل سرمایی در ایران می‌باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: