bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۰۳ تير ۱۴۰۰
بوشهری‌ها متخصص پیروزی در دقایق پایانی؛
علی پورتنگستانی: پیروزی شیرینی شاهین شهرداری در مقابل خیبر آن هم در خرم‌آباد، یک گام دیگر بوشهری‌ها را به صعود به لیگ برتر نزدیک‌تر کرد. حالا شاگردان مهابادی در رتبه سوم جدول قرار دارند و با صدر جدول فقط چهار امتیاز فاصله دارند، فاصله‌ای که در چهار هفته پایانی قابل جبران است.

علی پورتنگستانی: 

پیروزی شیرینی شاهین شهرداری در مقابل خیبر آن هم در خرم‌آباد، یک گام دیگر بوشهری‌ها را به صعود به لیگ برتر نزدیک‌تر کرد. حالا شاگردان مهابادی در رتبه سوم جدول قرار دارند و با صدر جدول فقط چهار امتیاز فاصله دارند، فاصله‌ای که در چهار هفته پایانی قابل جبران است.

با برگزاری هفته سی‌ام لیگ دسته یک، تقریبا وضعیت تیم‌های مدعی صعود و تیم‌های مدعی سقوط مشخص شده است، البته باید این نکته را افزود که همچنان چهار هفته تا پایان مسابقات مانده است. با این وجود، شاهین شهرداری با هدایت مهابادی در هفته‌های اخیر، عملکرد بسیار درخشانی از خود به نمایش گذاشته است و توانسته خود را از رتبه نهم جدول به رتبه سوم برساند، کار بزرگی که آنها را به صعود به لیگ برتر حسابی امیدوار کرده است. همانطور که هفته پیش هم در مورد شاهین نوشتیم، تاکید کردیم که صعود این تیم فقط و فقط بستگی به نتایجی که در بازی‌های پایانی کسب خواهد کرد، دارد و شاگردان مهابادی اصلا نباید توجهی به نتایج سایر رقبا داشته باشند.

آنها در هفته سی‌ام میهمان دیگر تیم مدعی جدول یعنی خیبر خرم‌آباد بودند. پیروزی در این بازی برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار بود چراکه سه امتیاز این بازی حکم ماندن در میان مدعیان را داشت. نیمه اول بازی هیچ نتیجه‌ای برای دو تیم به‌خصوص تیم میزبان به همراه نداشت و به نوعی می‌توان گفت حملات بدون ثمر بود. شاهین شهرداری بوشهر که خوب می‌دانست برای مدعی ماندن باید سه امتیاز بازی را از آن خود کند روی ضد حملات برنامه داشت تا به گل برسد که در نهایت در دقیقه 85 به این مهم دست پیدا کرد و زننده گل شاهین هم کسی نبود جز میلاد صارمی کاپیتان این تیم بوشهری. البته همان‌طور که اشاره شد در نیمه دوم خیبر برای رسیدن به سه امتیاز این بازی حملاتی را روی دروازه شاهین تدارک دید و حتی معتقد بود در دقیقه 78 بازی، داور باید به سود این تیم پنالتی اعلام می‌کرد که داور چنین نظری نداشت. در نهایت شاهین با همین یک گل بازی را به سود خود به پایان برد تا در کورس صعود باقی بماند، گلی که مثل همیشه در دقایق پایانی بازی به‌‌ثمر رسید. در واقع بوشهری‌ها به بردهای این چنینی حسابی عادت کرده‌اند.

شاهین شهرداری بوشهر با این پیروزی ارزشمند 49 امتیازی شد تا هم‌چنان شانس صعود به لیگ برتر داشته باشد. اما خیبر خرم‌آباد 42 امتیاز باقی ماند و باید گفت دیگر شانسی برای صعود به لیگ برتر ندارد و باید فصل آینده برای صعود برنامه‌ریزی کند.

صادقی و ثبت یک رکورد جالب

ایمان صادقی دروازه‌بان با تجربه شاهینی‌ها در این فصل قطعا یکی از بهترین روزهای فوتبالی خود را در بوشهر سپری می‌کند.

به گزارش پایگاه تخصصی فوتبال بوشهر گلر سابق پرسپولیس در جدال شاهین و خیبر یکی دیگر از روزهای خوبش را به نمایش گذاشت تا هفدهمین کلین‌شیت فصل را در 30 بازی ثبت کرده باشد. پروازها و خروج‌های صادقی در این بازی بارها سوژه دوربین عکاسان ورزشی شد تا بدون‌تردید یک خرید خوب و منطقی در طول یک فصل باشد. گلر چپ‌پایی که بعد از بازی در تیم‌های پرطرفداری مانند ملوان و پرسپولیس حالا محبوب طرفداران شاهین شده است. صادقی یک‌بار درازکش شوت ابدام را قطع کرد و بار دیگر ضربه آرش افشین با انگیزه را مهار کرد تا نشان دهد می‌خواهد یکی از ارکان مهم تیمش برای صعود باشد.

البته نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که شاهین در بخش دفاعی هم عملکرد قابل قبولی داشته اشت و مدافعان این تیم به‌خوبی از عهده وظایف خود بر‌می‌آیند. مدافعانی که خوب می‌دانند در هر لحظه بازی چه کاری را انجام دهند.

مهابادی: اگر خدا بخواهد، شاهین لیگ برتری می‌شود

پس از کسب پیروزی ارزشمند و شش امتیازی شاهین شهرداری بوشهر در خرم‌آباد و در جدال با خیبر که خود یکی از مدعیان صعود به‌شمار می‌آمد، داوود مهابادی در جمع خبرنگاران ابتدا به تمجید از مردمان لرستان پرداخت و خاطره شیرین صعود با گهر دورود به لیگ برتر را بازخوانی کرد و گفت: همیشه برای تیم‌های لرستان بهترین آرزوها را دارم. یک سال خیلی خوب را اینجا داشتیم و از محبت بی‌نظیر مردم بهره‌مند بودیم؛ در بوشهر هم این اتفاق برای ما افتاده و مردم خونگرم بوشهر مثل لرستانی‌ها خیلی به ما محبت دارند.

مهابادی درباره عملکرد خوب تیمش در زمین حریف و مقابل یک حریف قدرتمند این‌طور پاسخ داد: دیدار خیلی سختی بود، خیبر تیم فوق‌العاده خوبی است و یک مربی کاردان دارد؛ در شهر خرم‌آباد بازی کردن فوق‌العاده سخت است و خدا را شکر می‌کنم که توانستیم سه امتیاز بازی را بگیریم.

سرمربی شاهین شهرداری بوشهر با اشاره به عملکرد تیم داوری، ابراز نارضایتی نسبت به عملکرد داور کرد و گفت: شاید اشتباه کنم ولی به‌نظرم در یک صحنه در نیمه نخست داور می‌توانست برای ما پنالتی بگیرد؛ من صحنه‌ای که خیبری‌ها معتقد بودند باید برای این تیم پنالتی گرفته شود را دقیق ندیدم ولی با قوانین جدید خیلی کم برخورد توپ به دست را پنالتی می‌گیرند.

داوود مهابادی درباره سرنوشت شاهین در پایان این فصل از رقابت‌های لیگ یک پاسخ داد: ما تمام تلاش خودمان را به‌کار می‌گیریم و هدف‌مان صعود به لیگ برتر است، حالا هر چه خدا بخواهد.

به هر حال تا پایان مسابقات چهار هفته بیشتر باقی نمانده است و در این هفته‌های پایانی مطمئنا شاهد اتفاق‌های جالبی خواهیم بود؛ اما امیدواریم که بخش خوب آن اتفاق‌ها نصیب نماینده استان بوشهر یعنی شاهین شهرداری بوشهر شود. تیمی که اگرچه مسابقات را خوب شروع نکرد ولی حالا یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر کشورمان می‌باشد. باید دید که مهابادی می‌تواند این ماموریت را به‌خوبی به پایان برساند یا خیر.

خلیفه: وقت آن نیست که تکواندو را تضعیف کنیم

بامداد جنوب: سرمربی تیم تکواندو دانشگاه آزاد می‌گوید که حدود ۴۰ روز تا المپیک مانده و در حال حاضر وقت آن نیست که تیم ملی تکواندو را تضعیف کنیم.

سیدنعمت خلیفه در خصوص عملکرد تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: قهرمانی آسیا مسابقات قاره کهن است و واقعا کره‌جنوبی کشور اول دنیای تکواندو است. تنها تیمی که تا امروز توانسته دو بار کاپ قهرمانی جهان را از چنگ کره‌ای‌ها در بیاورد ایران است. آنها زیربنایی کار می‌کنند و در لبنان نیز تیم جوان و خیلی خوب را آورده بود که به مقام قهرمانی رسید.

وی در خصوص عملکرد ملی‌پوشان یادآور شد: میرهاشم حسینی در اثر یک حادثه مسابقه خود را واگذار کرد. حادثه‌ای که برای بسیاری از قهرمانان دنیا ممکن است اتفاق بیفتد. مطمئن باشید اگر این حادثه برای او نیفتاده بود، قطع به یقین مدال طلا را کسب می‌کرد. او بعد از قهرمانی آسیا در تورنمنت آزاد لبنان در یک وزن بالاتر همه حریفان حاضر در قهرمانی آسیا را شکست داد و رقبا حریفی برای گفتن مقابل حسینی نداشتند. حسینی و هادی‌پور المپین‌های تکواندو ایران هستند و در یک سال و نیم گذشته به‌خاطر کرونا و برگزار نشدن مسابقات در میدان حاضر نشده بودند. طبیعی بود چهار گوشه زمین از دست آنها در برود. در مورد آرمین هادی‌پور، واقعا مسابقه دادن با یک زانوی آسیب‌دیده کار سختی است و او واقعا دو مسابقه اول خود را خیلی خوب بازی کرد. هادی‌پور در مقابل حریف کره‌ای نمی‌توانست و شخصا نگران پای او بودم که خدایی نکرده آسیب نبیند.

خلیفه در پاسخ به این سوال که این تعداد بازیکن کرونایی نشان از رعایت نکردن پروتکل‌ها در اردو نیست، تصریح کرد: پروتکل‌های بهداشتی در اردو 100 درصد رعایت می‌شد؛ اما نمی‌توانیم بازیکن را سه ماه به‌طور مداوم در اردو نگه داریم. طبیعتا بازیکن باید 25 روز در اردو باشد و یک هفته نیز برای جنبه روانی و انگیزشی خانواده‌اش را ببیند. به‌نظر من تنها فدراسیونی که به نحواحسن پروتکل‌ها را رعایت کرد، فدراسیون تکواندو بود. در روزهای گذشته متاسفانه تمام اعضای تیم کشتی جوانان کرونا گرفتند. سجاد مردانی نیز خیلی خوب بود و واقعا عالی بازی کرد. مطمئن باشید اگر حادثه برای میرهاشم حسینی، مشکل زانوی آرمین هادی‌پور و گرفتار شدن امیرمحمد بخشی با کرونا نبود امروز ما قهرمان آسیا بودیم.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که به‌نظر در حال دفاع از نتایج تیم ملی است، در حالی که با تیم اصلی خود در قهرمانی آسیا حاضر شدیم و بدون مبارزات قابل قبول در مقابل نفرات دوم کره‌جنوبی مغلوب شدیم، خاطرنشان کرد: شرایط تیم خاص بود. کره‌جنوبی کشور ایمنی است و آنها مدت‌ها است واکسن زدند و تمرینانت منظم داشتند. مضاف بر اینکه حدود 40 روز تا المپیک مانده است و در حال حاضر زمانی نیست که ما خدایی نکرده تیم را تضعیف کنیم. طبیعتا کادرفنی و مسوولان فدراسیون واقف هستند که باید روی اتفاقات قهرمانی آسیا کار کارشناسی و نگاه دقیق‌تر انجام شود، چراکه تکواندو دنیا رو به‌رشد است.


نام:
ایمیل:
* نظر: