bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۰۶ تير ۱۴۰۰
پیش بازی حساس‌ترین دیدار لیگ دسته یک کشور؛
بامداد جنوب: جدال شاهین شهرداری و هوادار تهران را باید مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی هفته سی‌ویکم لیگ دسته یک نامید، دیداری که برد و باخت در آن می‌تواند سرنوشت هر کدام از دو تیم را تغییر دهد. با این وجود مهابادی و شاگردانش برای پیروزی وارد این دیدار خواهند شد چراکه هیچ نتیجه‌ای جز پیروزی شانس آن را برای صعود به لیگ برتر افزایش نمی‌دهد.

جدال شاهین شهرداری و هوادار تهران را باید مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی هفته سی‌ویکم لیگ دسته یک نامید، دیداری که برد و باخت در آن می‌تواند سرنوشت هر کدام از دو تیم را تغییر دهد. با این وجود مهابادی و شاگردانش برای پیروزی وارد این دیدار خواهند شد چراکه هیچ نتیجه‌ای جز پیروزی شانس آن را برای صعود به لیگ برتر افزایش نمی‌دهد.

هفته پایانی مسابقات لیگ دسته اول فوتبال به‌صورت همزمان برگزار می‌شود تا شائبه‌ها در مورد برخی نتایج به حداقل برسد. البته هیجان بازی‌ها در صدر و قعر جدول به اوج خود رسیده است. تیم هوادار 53 امتیازی یکشنبه‌شب میهمان تیم شاهین شهرداری بوشهر 49 امتیازی است که در رده سوم جدول قرار دارد. این مسابقه یکی از فینال‌های حساس هفته‌های پایانی است. مهابادی و همکارانش به‌خوبی می‌دانند وقتی شهردار یزد پشت سر آنهاست پس باید با سه امتیاز شیرین کام بوشهری‌ها را شیرین کنند. شاگردان رضا عنایتی در ماه‌های اخیر یک‌بار دیگر هم به بوشهر سفر کرده بودند و در مقابل پارس جنوبی جم به میدان رفته بودند. آنها برای تکمیل شگفتی خود به امتیاز این بازی نیاز مبرم دارند.

تیم فوتبال شاهین بوشهر که این فصل پس از سقوط از لیگ برتر به لیگ دسته یک آمد در آستانه چند هفته به آغاز مسابقات مجوز تیمداری این تیم قدیمی صادر شد تا فراز کمالوند هدایت این تیم را عهده‌دار شود، در آن مقطع برخلاف فرصت کم این تیم برای یارگیری اما بازیکنان لیگ برتری و باتجربه و باکیفیتی جذب این تیم شدند تا از همان ابتدای یکی از شانس‌های صعود باشد.

شاهین در نیم‌فصل نخست موفق شد در بیشتر بازی‌ها دروازه خود را بسته نگه دارد و تساوی بگیرد و با چند برد در پایان نیم‌فصل خود را به نیمه جدول رساند، در نیم‌فصل دوم فراز کمالوند از این تیم جدا شد تا داوود مهابادی سکاندار هدایت این تیم شود، پس از روی کار آمدن مهابادی چند بازیکن به این تیم اضافه شدند تا دیگر یک تیم کاملا مدعی در نیم‌فصل دوم روانه مسابقات شود. شاهین بوشهر که در این فصل هم کم شکست خورد و هم کم گل خورد موفق شد آهسته و پیوسته خود را به جمع مدعیان اضافه کند، کار خوب سفیدپوشان از هشت هفته گذشته شروع شد که سه تساوی و پنج پیروزی به‌دست آوردند آن هم در دقایق پایانی که چندین هفته در این تیم تکرار شد تا بالاخره شاهین با کسب ۴۹ امتیاز به رتبه سوم برسد. حالا شاهین بوشهر در آستانه چهار هفته به پایان امیدوار است دوباره به لیگ برتر صعود کند و این صعود تا حد زیادی در دستان خود شاهینی‌هااست. تیم فوتبال شاهین بوشهر که حالا چهار امتیاز با منطقه صعود فاصله دارد تنها دو دیدار حساس و مهم را پیش رو دارد که اگر در این دو دیدار پیروز شود شانس خودش را برای صعود چندین برابر می‌کند، شاگردان مهابادی این هفته مصاف مهمی با هوادار دارند و اگر در این دیدار پیروز نشوند عملا شانس صعود را از دست خواهند داد، سپس در البرز باید به مصاف گل ریحان سقوط‌کرده بروند و در بوشهر از فجرسپاسی پذیرایی می‌کنند تا هفته پایانی هم به مصاف استقلال ملاثانی بروند.

و اما به بررسی تیم هوادار تهران می‌رسیم، تیمی که عزم خود را جزم کرده‌ تا در این فصل از رقابت‌ها به لیگ برتر صعود کند. تیم فوتبال هوادار که هم‌اکنون در صدر جدول حضور دارد اگر می‌خواهد بی دردسر صعود کند کاملا شرایط صعود در دستان خودش است. آنها در حالی حریف شاهین شهرداری در این هفته از مسابقات هستند که بهترین خط حمله مسابقات را در اختیار دارند. البته باید این نکته را گوشزد که پایتخت‌نشین‌ها قرار است مقابل بهترین خط دفاعی لیگ به میدان بروند.

آنها هفته بعد در خانه باید از دیگر مدعی یعنی فجرسپاسی شیراز میزبانی کنند تا پس از این دو بازی تکلیف صعود تا حد بسیار زیادی برای بنفش‌پوشان مشخص شود، پس از این دو بازی بنفش‌پوشان راهی کرمان می‌شوند تا با مس دیدار کنند و سپس در گام آخر به مصاف شهرداری آستارا می‌روند تا تکلیف این تیم مشخص شود.

اگر هوادار بتواند در بوشهر برنده شود گام بزرگی برای صعود به لیگ برتر برمی‌دارد ولی درصورتی‌که شاهین از تیم هوادار سه امتیاز را بگیرد با 52 امتیاز در رده سوم باقی خواهد ماند؛ اما به صعود امیدوارتر می‌شود. آخرین باخت هوادار به هفته بیست و چهارم مقابل پارس جنوبی برمی‌گردد و شاهین هم از هفته بیست و دوم به بعد که مقابل قشقایی شیراز بازی را واگذار کرده، باخت نداشته است. این بدین معنی است که هیچکدام از دو تیم به این راحتی‌ها تن به شکست نمی‌دهد. به هر حال باید گفت که این دیدار از همه لحاظ جذاب‌ترین و مهم‌ترین دیدار هفته سی و یکم لیگ دسته یک کشور است که باید شاهد اتفاقات گوناگونی در آن باشیم. در واقع باید گفت که این بازی عیار بالای جدول را مشخص خواهد کرد تا در هفته‌های آتی یک رقابت سخت را شاهید باشیم. باید دید که شاهین می‌تواند از اولین فینال از چهار فینال پیش‌رو خود به سلامت خارج شود و امید هوادارانش را برای صعود به لیگ برتر زنده نگه دارد.



نام:
ایمیل:
* نظر: