bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۷ تير ۱۴۰۰
راضیه علی‌زاده: یکی از دغدغه‌های تمامی والدین؛ پرورش کودکانی است که بتوانند در دنیای در حال تغییر و پیچیده امروز که هر انسانی را دچارِ سردرگمی و تنش می‌کنند با تکیه‌بر توانایی‌هایشان رشد کنند و به بالندگی برسند اعتمادبه‌نفس برای فرزندمان سلامتی روان و شادی اجتماعی به ارمغان می‌آورد عاملی برای خوشبختی. کودک و کلید موفقیت در بزرگ‌سالی است. اعتمادبه‌نفس در کودکان اکتسابی است نه ارثی.

راضیه علی‌زاده:

یکی از دغدغه‌های تمامی والدین؛ پرورش کودکانی است که بتوانند در دنیای در حال تغییر و پیچیده امروز که هر انسانی را دچارِ سردرگمی و تنش می‌کنند با تکیه‌بر توانایی‌هایشان رشد کنند و به بالندگی برسند اعتمادبه‌نفس برای فرزندمان سلامتی روان و شادی اجتماعی به ارمغان می‌آورد عاملی برای خوشبختی. کودک و کلید موفقیت در بزرگ‌سالی است. اعتمادبه‌نفس در کودکان اکتسابی است نه ارثی.

با به دنیا آمدن فرزندتان شما می‌خواهید بهترین پدر یا مادر دنیا باشید و همه‌کارهایی که پدر و مادرتان برای شما انجام نداده‌اند برای کودکتان انجام بدهید توصیه‌های تربیتی که در این یادداشت بیان می‌شود به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کودکی با اعتمادبه‌نفس بالا داشته باشید.

برای اولین گام، کودکتان را بسیار در آغوش بگیرید و ببوسید از کودکی به آنها لبخند بزنید و با هم‌صحبت کنید، وسایل طراحی و نقاشی را برای فرزندتان فراهم کنید تا ایده‌هایش را بر روی کاغذ یا بوم نقاشی ترسیم کند. به یادداشته باشید که باید حرفتان و عملتان یکی باشد وقتی می‌گویید جایی می‌خواهید بروید یا کاری را در زمان خاصی انجام خواهید داد اگر توانایی دارید حتما آن را عملی کنید.

همیشه به فرزندتان بگویید دوستشان دارید حتی زمانی که فکر می‌کنید شایسته آن نیست در صورت امکان از فرزندتان بخواهید که به محل کارتان بیاید آنجا را از نزدیک ببیند و با نوع مسوولیت یا نحوه‌ی فعالیت شما آشنا شود برای بودن با کودکتان وقت بگذارید با هم‌بازی کنید کتاب بخوانید و لحظات لذت بخشی را خلق کنید رفتارهای خوب کودکتان را تقویت کنید با هدیه‌ای یا بازی ویژه‌ای یا سپری کردن اوقاتی با هم آنها را تحسین کنید

به فرزندتان یاد دهید چگونه برای کاری که می‌خواهد انجام دهد پیشاپیش برنامه‌ریزی کند و آینده‌نگر باشد درجایی که برایتان امکان دارد بخشی از آموزش خارج از مدرسه کودکتان را به عهده بگیرید و علاقه‌مندی خود را از انجام آن به او نشان دهید کودکان را ترغیب کنید به این‌که اشتباهات و لحظات سخت و ناخوشایند را به‌عنوان بخشی طبیعی از روند رشد و یادگیری ببینند لوح‌های تقدیر، کارت‌های صد آفرین، تشویق‌نامه‌ها و جوایز فرزندتان را نگهداری کنید و آنها را به دیوار اتاق بزنید و در پایان هرگاه کار اشتباهی انجام دادید از گفتن ببخشید نترسید.


نام:
ایمیل:
* نظر: