bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۱۱ تير ۱۴۰۰
تصمیم نهایی ستاره بوشهری برای ماندن در لیگ پرتغال؛
علی پورتنگستانی: تصاویر روز گذشته از مهدی طارمی با لباس جدید پرتو در فصل جدید رقابت‌های اروپایی مشخص کرد که این بازیکن در سومین فصل حضورش در لیگ پرتغال، در پورتو خواهد ماند. بازیکنی که در فصل جدید رقابت‌ها، نگاه بیشتری را به‌خود معطوف خواهد کرد و هواداران پرتو از او انتظارات بالایی خواهند داشت.

علی پورتنگستانی: 

تصاویر روز گذشته از مهدی طارمی با لباس جدید پرتو در فصل جدید رقابت‌های اروپایی مشخص کرد که این بازیکن در سومین فصل حضورش در لیگ پرتغال، در پورتو خواهد ماند. بازیکنی که در فصل جدید رقابت‌ها، نگاه بیشتری را به‌خود معطوف خواهد کرد و هواداران پرتو از او انتظارات بالایی خواهند داشت.

مهدی طارمی بدون شک امسال بهترین فصل فوتبالی خود در فوتبال اروپا را تجربه کرد و به آنچه که می‌خواست رسید. در لیگ پرتغال مو‌ثرترین بازیکن تیمش بود و در لیگ قهرمانان اروپا هم درخشش زیادی داشت تا آنجا که گل او به چلسی از نگاه هواداران به‌عنوان بهترین گل لیگ قهرمان فصل گذشته انتخاب شد. به غیر از این، طارمی در بازی مقابل یوونتوس هم عملکرد فوق‌العاده‌‌ای داشت و یکی از ارکان اصلی پیروزی پورتو در مقابل تیم ایتالیایی بود. فوتبالیست بوشهری در اولین فصل حضورش در پورتو توانست ۲۳ گل به‌ثمر برساند. ۱۶ گل طارمی در لیگ پرتغال و ۱۱ پاس گل او در این رقابت‌ها، از مهاجم ایران تاثیرگذارترین بازیکن لیگ پرتغال را ساخت. همین مسائل باعث‌شد تا با پایان رسیدن مسابقات اروپایی، حرف‌وحدیث‌هایی در رابطه با پیشنهاد تیم‌های بزرگ برای مهدی طارمی به گوش برسد. البته در همان زمان هم مشخص بود که فقط برخی از این پیشنهادها، جدی هستند؛ اما با این وجود طارمی در رابطه با این موضوع گفت‌وگویی با رسانه‌ها نداشت.

پدر طارمی: مهدی طارمی در پورتو می‌ماند

با وجود همه این گمانه‌زنی‌ها، پدر طارمی در گفت‌وگویی کوتاه تاکید که پسرش در پورتو خواهند ماند. علیرضا طارمی در این ارتباط اظهار کرد: جای مهدی در پورتو خوب است. او سال خوبی را پشت سر گذاشت و ان‌شاءالله همین روند را ادامه بدهد. مهدی فعلا پیشنهاد رسمی از تیم‌های دیگر ندارد. او سه سال دیگر هم با پورتو قرارداد دارد و این باشگاه به راحتی رضایتنامه نمی‌دهد.

البته برخی از خبرگزاری‌ها ادعا کردند که مهدی طارمی در ساعات بازگشت به تهران و در پاسخ به سوال یکی از همبازیان خود که پرسیده بود برنامه‌ات برای فصل آینده چیست؟ گفت: در پورتو می‌مانم به این خاطر که سه فصل دیگر با پورتو قرارداد دارم. البته به سبب اینکه در فصلی که گذشت ۱۶ گل برای تیم پورتو زدم و ۱۱ پاس گل هم دادم. چند باشگاه با مدیربرنامه‌هایم وارد مذاکره شدند؛ اما تصمیم بر این است که در پورتو بمانم به‌خصوص که قرارداد سرمربی تیم هم از سوی باشگاه تمدید شد. کسب تجربه در پورتو به من کمک خواهد کرد تا در انتخاب‌های بعدی هم موفق عمل کنم. من هنوز به خواسته‌های خود در پورتو نرسیدم که یکی از آنها می‌تواند قهرمانی در لیگ برتر پرتغال باشد. ضمن اینکه دوست دارم در لیگ قهرمانان اروپا هم به مراحل بالاتر برسیم.

با این وجود باز هم حرف و حدیث‌های پیرامون باشگاه پورتو نشان می‌داد که بازیکن بوشهری این تیم، چند خریدار بزرگ دارد ولی پورتو با هیچکدام از آنها وارد مذاکره شده بود.

طارمی با پوشیدن لباس جدید پورتو برای رونمایی، ماندنش را تایید کرد

باشگاه پورتو از پیراهن سوم این تیم برای فصل پیش‌رو رونمایی کرد، پیراهنی که تولید کمپانی پوشاک ورزشی «نیو بالانس» و به‌رنگ صورتی کمرنگ است. مهدی طارمی مهاجم ایرانی این تیم پرتغالی در رونمایی از این پیراهن در پیامی ویدئویی به زبان فارسی گفت: «این لباس رو خیلی دوست دارم و دوست دارم هر چه زودتر با این لباس بازی کنم». در واقع طارمی با رونمایی از لباس جدید پورتو این موضوع را تایید کرد که در فصل جدید رقابت‌ها هم در باشگاه پورتو خواهد ماند.

طارمی همچنین پیش از این درباره پیراهن دوم پورتو برای فصل 22-2021 گفته بود: دیدن چنین طرح چشم‌گیری فوق‌العاده است. این پیراهن حس واقعی میراث را دارد و من اطمینان دارم که هواداران را خوشحال خواهد کرد.

شرطی عجیب درباره مهدی طارمی که فاش شد

با همه این مسائل، به‌نظر می‌رسد ماندن طارمی به تصمیم سرمربی باشگاه بستگی داشته است. ماجرا از این قرار است که بعد از پایان فصل، چند باشگاه دیگر خواهان جذب سرجیو کونسیسائو سرمربی این تیم شدند. پورتو هم تاکید به تمدید قرارداد با این مربی داشت. سرجیو با آنها پای میز مذاکره نشست و از یکی از شروط مهمش برای تمدید قرارداد پرده برداشت؛ حفظ مهدی طارمی. کونسیسائو اعلام کرد باید این بازیکن در پورتو بماند. باشگاه هم این خواسته مربی‌اش را اجابت کرد و به طارمی اعلام کرد قصد فروشش را ندارد.

دردسر پورتو برای انتخاب زوج طارمی

با ماندن طارمی، حالا مهم‌ترین مساله در پورتو پیدا کردن یک زوج مناسب برای بازیکن بوشهری در خط حمله است. همانطور که می‌‌دانید، موسی مارگا زوج طارمی در خط حمله پورتو بود که در پایان فصل راهی لیگ عربستان شد. باشگاه پورتو به‌دنبال جذب آلفردو موریلس مهاجم کلمبیایی باشگاه رنجرز اسکاتلند بود تا جای خالی مارگا را پر کند، اما مبلغ پیشنهادی این باشگاه موجب‌شده پورتو در خصوص پیشنهاد خودش تجدید نظر کند. به نوشته روزنامه او جوگوی پرتغال باشگاه رنجرز برای انتقال ستاره کلمبیایی خودش پیشنهاد 16 الی 20 میلیون یورویی به پورتو ارائه داده که موجب انصراف این باشگاه شده است.

همچنین موریلس سالانه دو میلیون یورو به‌عنوان دستمزد دریافت می‌کند که پرداخت این هزینه برای جذب زوج طارمی در خط حمله پورتو فراتر از تصورات مسوولان این باشگاه است. به نوشته روزنامه پرتغالی به‌نظر می‌رسد جدایی مارگا دردسر تازه‌ای برای باشگاه پورتو ایجاد کرده و آنها باید همچنان به‌دنبال یافتن گزینه مناسب برای جانشینی این بازیکن در خط حمله باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: