bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۷ - ۱۶ تير ۱۴۰۰
مراقب باشید ماجرای شاهین-ایرانجوان، ماجرای استقلال-پرسپولیس نشود!
علی پورتنگستانی: حمایت همزمان شورای جدید شهر بوشهر از شاهین شهرداری و ایرانجوان شاید یکی از اتفاق‌های جالبی است که می‌توانیم شاهد آن در سال 1400 باشیم. اما آیا واقعا این کار به‌سود فوتبال و هواداران دو تیم می‌باشد یا خیر؟

علی پورتنگستانی: حمایت همزمان شورای جدید شهر بوشهر از شاهین شهرداری و ایرانجوان شاید یکی از اتفاق‌های جالبی است که می‌توانیم شاهد آن در سال 1400 باشیم. اما آیا واقعا این کار به‌سود فوتبال و هواداران دو تیم می‌باشد یا خیر؟

لیگ‌های کشوری هفته‌های آخر خود را سپری می‌کنند و بازی‌های هر کدام از این لیگ‌ها به اوج حساسیت رسیده‌اند. اما رقابت‌های لیگ دسته یک کشور از همه رقابت‌ها فعلی حساسیت بیشتری دارد، جایی که پنج تیم شانس حضور در لیگ برتر کشورمان را دارند که یکی از آنها شاهین شهرداری است. اما پرونده لیگ دسته دو هم هنوز به‌طور کامل بسته نشده است و تیم شاهین بندر عامری یکی از شانس‌های اصلی برای صعود به مرحله پلی‌آف این لیگ محسوب می‌شود. وضعیت دیگر نماینده‌های استان یعنی ایرانجوان بوشهر و امید گناوه هم مشخص شده است، آنها نه سقوط می‌کنند و نه شانسی برای کسب سهمیه خواهند داشت. اما گزارش امروز ما پیرامون مساله‌ای است که سال‌ها ذهن هواداران شاهین و ایرانجوان را درگیر خود کرده است و حالا به‌نظر می‌رسد این مساله وارد فاز جدیدی شود. همانطور که در جریان هستید تا مدتی دیگر شورای جدید شهر بوشهر جایگزینی شورای فعلی این شهر می‌شود، مساله‌ای که بیشتر از همه هواداران شاهین شهرداری را تا حدودی نگران کرده است. اما جدا از این، هواداران ایرانجوان هم با روی کار آمدن جعفر پورکبگانی در شورای شهر حالا امیدوار هستند که شورای جدید شهر بوشهر به آنها هم نگاه ویژه‌ای داشته باشد. اما آیا واقعا این یک فرصت خوب برای فوتبال بوشهر است که دو تیم زیر نظر شورای شهر باشند یا خیر؟

چند سالی از خرید امتیاز شهرداری بوشهر برای تیم‌داری در لیگ دسته دو کشور می‌گذرد و ماحصل آنها، احتمال دومین صعود به لیگ برتر کشورمان می‌باشد. تیمی که به اسم شاهین زیر نظر شهرداری در لیگ دسته یک کشور فعالیت می‌کند، قرار بود یاد و خاطره شاهین بوشهر را برای هوادارانش زنده کند که البته تا حدودی هم این کار انجام شد (البته منهای اتفاقاتی که در اولین حضور این تیم در لیگ برتر رخ داد). در این راه، شورای شهر بوشهر هم در سال‌های اخیر کمک مالی زیادی به شاهین شهرداری کرد تا این تیم به جایگاهی که الان دارد برسد. به همین دلیل، هواداران شاهین حداقل خیال‌شان راحت بود که تیم از نظر مالی به مشکل برنمی‌خورد. اما شاید با روی‌کار آمدن شورای جدید شهر بوشهر همه‌چیز برای شاهین شهرداری تغییر کند. همانطور که روز گذشته در این صفحه خوانید، جعفر پورکبگانی منتخب اول ششمین دوره شورای شهر بوشهر در گفت‌وگویی که با یکی از رسانه‌های استان داشت، در این مورد گفته بود که «در ایام تبلیغات انتخاباتی هواداران تیم شاهین آمدند و صحبت کردند. همان جا هم گفتم نظر شخصی من این نیست که حمایت را کات و صفر کنیم، اما به سبک و سیاق فعلی هم قبول نداریم. همین حالا در بحث هزینه، خود شاهینی‌ها معترضند که مثلا چرا فاکتور آب‌معدنی باید این قدر باشد یا فلان آقا حضور داشته باشد. نظرمان این است که با شروع به کار شورا نشستی با خود شاهینی‌ها داشته باشیم و از صفر تا 100 موضوع را بررسی کنیم و سپس تصمیمی گرفته شود که همه جوانب در آن دیده شود».

سخنان پورکبگانی بدین معنی است که در شورای جدید شهر بوشهر شاهین شهرداری به هیچ عنوان اولویت اصلی نخواهد بود و اگر قرار است تیم‌داری صورت گیرد باید شرط و شروط‌هایی میان طرفین ایجاد شود. البته نباید از این موضوع گذشت که در صورت صعود شاهین به لیگ برتر، دیگر شهرداری نمی‌تواند از این تیم حمایت کند و باید مالکیت آنها تغییر پیدا کند.

از آن طرف هواداران ایرانجوان بوشهر به‌دلیل اینکه پورکبگانی یکی از پیشکسوت‌های این باشگاه محسوب می‌شود، امیدوارند او نگاه ویژه‌ای به این تیم داشته باشد. در واقع آنها انتظار دارند که شورای جدید بوشهر اگر قرار است از شاهین حمایت کنند، از ایرانجوان بوشهر نیز حمایت کند. اگرچه جعفر پورکبگانی در این مورد هم گفته است که «‌من اعلام کرده‌ام کمک به این تیم منوط به اصلاح مدیریتی در آن است. راهش این است که من و گروهی که سهامدار هستیم برای همیشه کنار برویم، از طرفی گروه مقابلی که الان اختیارات دارد هم کنار بروند و تیم را به گروه دلسوز و فعال ایرانجوانی که همین حالا آمده‌اند تحویل دهند». می‌توان اینطور برداشت که پورکبگانی یک فرصت بزرگ به مدیران فعلی ایرانجوان داده‌اند تا با کنار رفت‌شان، باعث حمایت شورای از این تیم شوند. اما واقعا شورای شهر بوشهر می‌تواند همزمان از شاهین و ایرانجوان حمایت مالی کند؟

جواب دادن به این سوال بسیار سخت خواهد بود چراکه هنوز کسی از برنامه‌های شورای شهر بوشهر خبر ندارد. اگر از نگاه عمومی بخواهیم به این سوال جواب دهیم، قطعا جواب‌مان خیر خواهد بود. بسیار از مردم شهر بوشهر در دو سال اخیر انتقادهای زیادی به شهرداری و شورای شهر بوشهر داشتند چراکه معتقد بودند که آنها به‌جای رسیدگی به مشکلات شهر، فکر و ذهن‌شان را درگیر مشکلات شاهین شهرداری کرده بودند. حال فرض کنید اگر ایرانجوان هم وارد این ماجرا شود، چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. از طرفی دیگر حمایت همزمان شورای شهر از ایرانجوان و شاهین می‌تواند موجب اختلافات زیادی میان این دو تیم شود. فقط کافی است است نگاهی به وضعیت استقلال و پرسپولیس بیاندازید، تیم‌هایی که زیر نظر وزارت ورزش به فعالیت خود ادامه می‌دهند. مربیان و کادر فنی هر دو تیم معتقد هستند که وزارت ورزش نگاهی ویژه‌ای به تیم مقابل دارد. در بوشهر هم به‌طور واضح مشخص است که هواداران شاهین و ایرانجوان آنچنان تمایل ندارند که موفقیت همدیگر را تماشا کنند، این یک حقیقت محض است. هر حالا اگر دو تیم زیر نظر شورای شهر بروند، آن وقت این احتمال وجود دارد که کادر فنی و بازیکنان هر دو تیم در گفت‌وگو‌های مختلف شورای شهر را به این متهم کنند که از تیم مقابل حمایت مالی بیشتر می‌کند و این مساله می‌تواند حواشی زیادی ایجاد کند.

البته همه اینها احتمالاتی هستند که می‌توانند رخ دهند ولی باید دید که برنامه شورای جدید شهر بوشهر برای حمایت از هر دو تیم شهر بوشهر چه خواهد بود؟


نام:
ایمیل:
* نظر: