bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۱۹ تير ۱۴۰۰
ایرانجوان در بی‌خبری هوادارانش پولدار شد؛
بامداد جنوب: به‌نظر می‌رسد مدیران ایرانجوان بوشهر قسمتی از حق رشد مهدی طارمی را از باشگاه پورتو دریافت کرده‌اند ولی فعلا صدایش را در نیاورده‌‌اند. حالا سوال اصلی این است که آیا هواداران و دوستداران ایرانجوان برای این باشگاه حکم نامحرم را دارند که نباید از این موضوع به این مهمی بی‌خبر باشند؟

بامداد جنوب: به‌نظر می‌رسد مدیران ایرانجوان بوشهر قسمتی از حق رشد مهدی طارمی را از باشگاه پورتو دریافت کرده‌اند ولی فعلا صدایش را در نیاورده‌‌اند. حالا سوال اصلی این است که آیا هواداران و دوستداران ایرانجوان برای این باشگاه حکم نامحرم را دارند که نباید از این موضوع به این مهمی بی‌خبر باشند؟

مساله حق رشد این روزها به یک منبع درآمد برای باشگاه‌های کوچک‌تر در فوتبال ایران و جهان تبدیل شده است. مساله‌ای که البته در فوتبال اروپا سال‌هاست که به اجرا درآمده است ولی در فوتبال ایران خیلی نیست که این موضوع مهم شده است. با این وجود باشگاه‌های کوچک‌تر در طی سال‌های اخیر به‌شدت بازیکنان بااستعداد سابق خود را رصد می‌کنند تا ببیند اگر این بازیکن در تیم جدیدش به یک بازیکن کامل تبدیل شده است، از آن تیم درخواست حق رشد داشته باشند، درخواستی که هم قانونی است و هم منطقی. البته که تا به امروز هنوز هم بیشتر باشگاه‌های ایران با این موضوع آنچنان آشنا نیستند ولی با این وجود برخی باشگاه دست به کار شدند تا حداقل با گرفتن حق رشد بازیکن سابق‌شان قسمتی از مشکلات مالی خود را حل کند. یکی از تیم‌هایی که از این مساله سودی خوبی می‌کرد ایرانجوان بوشهر بوده، به‌واسطه داشتن بازیکنی نظیر مهدی طارمی. تیمی که در این سال‌ها به‌خاطر مشکلات مالی متعدد، اتفاقات بسیار تلخی را تجربه کرده بود.

همانطور که می‌دانید، مهدی طارمی مهاجم تیم پورتو پرتغال که پس از درخشش در ایران‌جوان بوشهر وارد دنیای جدید فوتبال حرفه‌ای خود شد تا پس از درخشش در تیم‌های مختلف و همچنین تیم ملی کشورمان به لیگ پرتغال نقل مکان کند و با حضور در تیم مطرح پورتو آوازه این بازیکن در فوتبال اروپا پیچیده شود. همین مساله باعث شد تا باشگاه ایرانجوان بوشهر چندی پیش با استفاده از یک وکیل ایرانی برای گرفتن حق رشد این بازیکن از باشگاه پورتو پرتغال درخواست مبلغی در حدود ۱۰۰ هزار یورو کند که اگر این امر عملی می‌شد بخشی از مشکلات این باشگاه بوشهری به راحتی قابل حل بود. البته در آن زمان برخی از هواداران و مدیران شاهین شهرداری معتقد بودند که این باشگاه شاهین شهرداری است که باید از باشگاه پورتو حق رشد طارمی را دریافت کند ولی مساله این بود که طارمی در لباس شاهین بوشهر به میدان رفته بود نه شاهین شهرداری بوشهر.

به هر حال ایرانجوان بوشهر درخواست کتبی خود را از طریق وکیلش و با کمک فدراسیون فوتبال به پورتو داد و منتظر جواب از سوی آن ماند. در ماه‌های اخیر اما دیگر خبری از پیگیری از مدیران ایرانجوان بوشهر در رابطه با این موضوع نبود و به‌نظر می‌رسید که آنها نتوانسته‌اند که حق رشد مهدی طارمی را از باشگاه پورتو دریافت کنند؛ اما در طی چند روز اخیر از گوشه و کنار خبرهایی به‌گوش می‌رسد مبنی بر اینکه ایرانجوان قسمتی از حق رشد طارمی را دریافت کرده است. در واقع پیگیری‌های بین‌المللی باشگاه برای دریافت حق رشد مهدی طارمی از پورتو به نتیجه رسیده و مبلغ قابل توجهی از باشگاه پرتغالی نصیب بوشهری‌ها شده است و این در حالی است که مدیران باشگاه در سکوت کامل به‌سر می‌برند. این‌طور که در خبرها آمده است، باشگاه پورتو ملزم به پرداخت حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان شده که 450 میلیون تومان از این رقم، طی چند روز اخیر به حساب مدیریت باشگاه واریز شده است. به‌نظر می‌رسد که قسط دوم این مبلغ نیز بابت بدهی‌های این باشگاه به فدراسیون فوتبال کسر شده است. اما پولدار شدن ایرانجوانی‌ها به لطف مهدی طارمی در شرایطی می‌باشد که مسوولان این باشگاه سکوت کرده‌اند و این در حالی است که خبر رسیده است که هزینه سفر تیم به اهواز برای دیدار مقابل ملی حفاری این شهر هم با پیگیری کادر فنی و برخی از مدیران باشگاه فراهم شده است که در نوع خود عجیب است.

اما مساله اصلی این است که چرا مدیران باشگاه از اعلام این خبر به کادر فنی، بازیکنان، هواداران و دوستداران ایرانجوان هراس دارند؟ آیا واقع در این میان اتفاقی رخ داده است که مدیران ایرانجوان نمی‌خواهند این خبر خوب را به هواداران بدهند؟ در واقع آنها طوری در رابطه با این موضوع عمل می‌کنند که انگار هواداران باشگاه نامحرم تلقی می‌شوند و حق ندارند اینگونه خبرها را بشنوند. حتی برخی از مدیران هیات‌فوتبال استان هم تایید کرده‌اند که ایرانجوان پول حق رشد طارمی را گرفته است. به‌نظر می‌رسد که مدیریت باشگاه برنامه دیگری برای استفاده از این پول دارد ولی به هر حال این حرکت آنها بسیار مشکوک خواهد بود. به هر حال مدیران ایرانجوان در چند سال اخیر اصلا کارنامه خوبی نداشته‌اند و مداوم تیم را وارد حاشیه کرده‌اند و حالا هم با اعلام نکردن این ماجرا تا به امروز، به‌نوعی هواداران باشگاه را نسبت خود بدبین کرده‌اند. حالا باید دید که در چند روز آینده، آنها حاضر خواهند شد در مورد این ماجرا اطلاعات کاملی در اختیار رسانه‌ها و هواداران قرار دهند یا باز هم روزه سکوت گرفته و از دادن هر اطلاعاتی در مورد این ماجرا خودداری کرده و اعتماد هواداران را بیش از گذشته از دست خواهند داد.

خدایی: مسابقه اوپن معادله تیم ملی کشتی آزاد را به هم می‌زند

بامداد جنوب: دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان می‌گوید که تیم خوبی راهی المپیک خواهد شد که شانس کسب دو تا سه مدال را در توکیو خواهد داشت.

مجید خدایی تیم اعزامی به بازی‌های المپیک را خوب ارزیابی کرده و گفت: من فکر می‌کنم شانس دو تا سه مدال المپیک را با این تیم خوب داریم. بهتر است در مورد وزنی که در آنها شانس مدال‌مان بیشتر است، صحبت نکنم، البته در المپیک‌ها همیشه یک سری وقایع اتفاق می‌افتد که برخی نفراتی که از قبل برای آنها شانس مدال قائل نیستیم هم روی سکو می‌روند و این امر چند دلیل دارد. ورزشکاران در سال منتهی به المپیک خیلی خوب تمرین می‌کنند، ضمن اینکه تست‌های دوپینگ جدی‌تر و منظم‌تر می‌شود و این روی نتایج المپیک تاثیر دارد. به همین دلیل در المپیک‌ها دیده‌ایم که خیلی از معادلات عوض شده، این را برای کشتی‌گیرانی می‌گویم که شاید خودشان یا کارشناسان برای آنها شانس مدال قائل نیستند. خیلی‌ها بودند که اولین سال ملی‌پوش‌ شدن‌شان در المپیک بوده و آنجا هم مدال گرفته‌اند. در بین کشتی‌گیران ایرانی هم نمونه‌اش را داشته‌ایم.

خدایی با اشاره به اینکه تیم در شرایط سختی تمریناتش را برگزار کرد، تصریح کرد: کشتی‌گیران ما سال گذشته با سختی زیادی به‌خاطر کرونا تمریناتشان را پیگیری کردند. برگزاری اردو، رفتن به مسابقه در این شرایط دشوار بود. امیدواریم نتیجه این زحمات را در المپیک بگیرند.

مدعی پیشین وزن 84 کیلو، در مورد رویارویی احتمالی حسن یزدانی با دیوید تیلور امریکایی در المپیک خاطرنشان کرد: یزدانی جزء بهترین کشتی‌گیران این وزن هست که یکی دو بار با تیلور مبارزه کرده و یک‌بار هم جلو افتاده، او باید تاکتیکش را برای مبارزه با این حریف عوض کند. تیلور را برایش خیلی بزرگ کردند درحالی‌که بزرگ‌ترین حریفان هم با برنامه‌ریزی خوب می‌شود به راحت‌ترین حریف تبدیل کرد. هر کشتی‌گیر بزرگی نقطه ضعفی دارد که می‌توان در اثر دیدن مداوم فیلم کشتی‌هایش و آنالیز و مشورت گرفتن آن را پیدا کرد. ما چون تیم آنالیزور نداریم، این کار را خود مربیان تیم ملی انجام می‌دهند. بعضی مربیان هستند که در زمینه آنالیز تجربه و استعداد خاصی دارند، به‌نظر من می‌شود از تجربه آنها استفاده کرد. درست است که داخل کادرفنی نیستند ولی شاید با استفاده از دانش و تجربیات آنها بشود نسخه خوبی برای یزدانی پیچید.

عضو پیشین شورای فنی کشتی آزاد همچنین در مورد چرخه اعلام‌شده برای جهانی 2021 نروژ تاکید کرد: به‌نظر من اسمش را چرخه نمی‌شود گذاشت، چون امسال چرخه‌ای اجرا نشد. درواقع ما داشته‌های‌مان را در مسابقات شرکت دادیم که از بین آنها بهترین‌ها را برای المپیک و جهانی انتخاب کنیم. این ممکن است به کشتی ما آسیب بزند و آن اینکه استعداد خیلی جدیدی را در این دو سال کشف نکردیم. کشف استعداد از مسابقه اوپن اتفاق می‌افتد؛ اما به‌خاطر کرونا چاره‌ای نبود و نشد مسابقه اوپن داشته باشیم. یک نگرانی که برای جهانی نروژ می‌بینیم، این است که بعد از پایان المپیک، تیم‌های دنیا برای المپیک بعدی روی جوانان‌شان برنامه‌ریزی می‌کنند؛ اما ما معمولا از همان قدیمی‌ها استفاده می‌کنیم که شاید نزدیک به المپیک، کشتی را کنار بگذارند. به‌نظر من اگر بتوانند چرخه‌ای تعریف کنند که همه شانس کشتی گرفتن در آن را داشته باشند و استعداد جدید بیاید، خیلی خوب است. مطمئنم اگر مسابقه اوپن گذاشته شود خیلی‌ها هستند که ممکن است معادله تیم ملی را به هم بزنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: