bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۲۴ تير ۱۴۰۰
پشت پرده یک شکست سنگین در شیراز؛
بامداد جنوب: شکست سنگین بوشهری‌ها در مقابل فجر شهید سپاسی شیراز علاوه بر اینکه مانع صعود آنها به لیگ برتر شد، حرف‌وحدیث‌های فراوانی نیز به همراه داشت. مسائلی که اگر به اثبات برسند، مطمئنا باشگاه شاهین وارد یک چالش بزرگ با هوادارانش خواهد شد. آیا واقعا در دیدار شاهین و فجر شهید سپاسی، از سوی تیم بوشهری کم‌کاری صورت گرفته است؟!

بامداد جنوب:

شکست سنگین بوشهری‌ها در مقابل فجر شهید سپاسی شیراز علاوه بر اینکه مانع صعود آنها به لیگ برتر شد، حرف‌وحدیث‌های فراوانی نیز به همراه داشت. مسائلی که اگر به اثبات برسند، مطمئنا باشگاه شاهین وارد یک چالش بزرگ با هوادارانش خواهد شد. آیا واقعا در دیدار شاهین و فجر شهید سپاسی، از سوی تیم بوشهری کم‌کاری صورت گرفته است؟!

هفته سی و سوم رقابت‌های لیگ دسته اول کشور در حالی دوشنبه‌شب این هفته برگزار شد که حرارت و التهاب از همان آغاز بازی‌های همزمان در این هفته موج می‌زد. پیش از شروع این مسابقه تیم‌های اول تا ششم را تنها دو امتیاز و تفاضل گل از هم متمایز می‌کرد و این اتفاق نوید یک هفته جذاب و سرنوشت‌ساز را برای بالانشینان جدول رده‌بندی که شانس صعود به لیگ برتر داشتند را می‌داد. شاهین شهرداری که در قبل از این هفته یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر بود، در شیراز میهمان دیگر تیم مدعی این دوره از مسابقات یعنی فجر شهید سپاسی بود، دیداری که عملا مشخص می‌کرد که کدام یکی از دو تیم راهی لیگ برتر خواهند شد. در حالی که انتظار می‌رفت یک بازی تقریبا بسته از سوی هر دو تیم مشاهده کنیم، اما تیم فجر در همان نیمه اول قدرت را به رخ کشید و توانست اولین گل خود را به‌ثمر برساند. در نیمه دوم بازی هم شاهین مثل نیمه اول هیچ حرفی برای گفتن نداشت و با دریافت دو گل دیگر، تیم بوشهری با نتیجه 3 بر صفر در مقابل تیم فجر متحمل شکست سختی شد. شکستی که به رویای صعود شاهینی‌ها به لیگ برتر پایان داد. اما هنوز این نتیجه برای بسیاری از هواداران شاهین شهرداری قابل هضم نیست چراکه کم‌تر کسی فکرش را می‌کرد که تیم آماده مهابادی بدین‌شکل در شیراز وا بدهد و سنگین‌ترین شکست فصل خود را در هفته ماقبل پایانی تجربه کند. این شکست حاشیه‌های فراوانی برای باشگاه شاهین شهرداری ایجاد کرده است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

ایمان صادقی، دروازه‌بان آماده‌ای که در دروازه شاهین حضور نداشت!

بدون هیچ شک و تردیدی ایمان صادقی، دروازه‌بان اول شاهین شهرداری در این فصل از رقابت‌ها، بهترین دروازه‌بان مسابقات بوده است چراکه هم گل‌های بسیار کمی دریافت کرده است و هم در طول فصل عملکرد بسیار خوبی از خود به‌جای گذاشته بود. او چند هفته پیش دچار مصدومیت شد و سرمربی شاهین مجبور شد از گلر دوم خود یعنی وحید عزیزی استفاده کند. عزیزی در دو بازی گذشته عملکرد خوبی داشت ولی با این وجود انتظار می‌رفت که در بازی با فجر از ایمان صادقی استفاده شود، چراکه آماده حضور در بازی بود. اما در یک تصمیم عجیب، کادر فنی شاهین تصمیم می‌گیرد از وحید عزیزی در این بازی استفاده کند، دروازه‌بان فصل گذشته فجر شهید سپاسی! عملکرد این دروازه‌بان در بازی مقابل فجر چیزی فراتر از فاجعه بود و حسن ختامش هم اخراج از زمین مسابقه بود. انتخاب وحید عزیزی برای این بازی یک تصمیم اشتباه از سوی کادر فنی شاهین بود چراکه با اشتباهاتی که این دروازه‌بان داشت، مشخص بود که او از نظر ذهنی اصلا آماده حضور در مقابل تیم سابق خود نبود. علاوه بر این، از طرفی از برخی افراد حاضر در اردوی شاهین شنیده‌شده که ایمان صادقی وقتی در هتل شنیده بود که در این بازی به میدان نمی‌رود، بسیار ناراحت شده و با یک چهره غمگین و عصبانی از هتل خارج شده بود. حالا سوال اصلی از کادر فنی شاهین این است که چرا آنها تصمیم گرفتند که در این بازی حساس، روی نام صادقی خط بکشند. این مساله حتی با واکنش شدید هواداران شاهین هم روبهرو شده بود.

حضور دلال‌ها در هتل محل اقامت شاهین واقعیت دارد؟

یکی از مسائلی که از روز بازی تا به امروز حسابی هواداران شاهین را عصبانی کرده است، مساله حضور دلال‌های فوتبالی در هتل محل اقامت این تیم در شیراز بود. اینطور که گفته شده، چند ساعت قبل از برگزار بازی، دو نفر وارد هتل می‌شوند و با چند نفر از بازیکنان شاهین مذاکراتی نیز داشته‌اند. علاوه بر این گفته شده برخی از اعضای کادر فنی شاهین هم از آنها استقبال گرمی کرده بودند. البته یک عکس هم از حضور این دو نفر در هتل گرفته شده است ولی باز هم نمی‌توان ثابت کرد که آیا این دو نفر واقعا دلال بودند و یا برای کار دیگری به هتل محل اقامت شاهین آمده بودند. اما هواداران شاهین شهرداری معتقدند که این دو نفر به این دلیل به هتل آمده بودند که بازیکنان شاهین شهرداری را وسوسه کنند تا آنها نتوانند در مقابل فجر تمام توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. در این خصوص مدیران و کادر فنی شاهین هنوز اظهارنظری نکرده‌اند ولی آنها باید پاسخگو این مساله باشند. به هر حال اگر واقعا این اتفاق رخ داده باشد و آنها در این مورد هیچ حرفی بر زبان نیاورند، هواداران شاهین را به این فکر می‌اندازد که در این بازی تبانی صورت گرفته است، آن هم از سوی شاهین شهرداری!

در این مورد البته از سرمربی شاهین شهرداری هم به‌طور غیرمستقیم در نشست خبری بعد از بازی سوال شده بود. مهابادی در خصوص بحث تبانی و شرط‌بندی که در هفته‌های پایانی داغ شد، گفت: ممکن است یک بازیکن اشتباهی در زمین مرتکب شود؛ اما بر اساس شنیده‌ها و گفته‌ها نمی‌توان قضاوت کرد. در تیم خودمان شاهد چنین مسائلی نبودم و تیم‌های دیگر را نمی‌دانم. ما هم شنیده‌ایم که تماس‌هایی با برخی بازیکنان گرفته می‌شود. کمیته اخلاق باید این مسائل را رصد کند و به کمک مجوزهای قضائی آن را کنترل کند. اگر موردی ثابت شد باید با متخلفان به‌صورت جدی و محکم برخورد شود. به‌عنوان مثال در کره جنوبی مادام‌العمر محروم کردند. در کشور ما هم با افرادی که تخلف می‌کنند یا در اطراف تیم‌ها می‌چرخند باید طوری برخورد شود که دیگر در فوتبال نباشند. البته کنترل این مساله کار خیلی سختی است.

این فصل با انجام یک بازی دیگر برای شاهین شهرداری خاتمه پیدا می‌کند که آن بازی هم حکم تشریفاتی دارد؛ اما باید برای ادامه راه از این فصل و فصل قبلی در لیگ برتر درس‌های بزرگی گرفته شود! البته اگر درسی گرفته شود و نظارت جدی صورت بگیرد. در روزهای آینده در مورد اتفاقاتی که در هتل محل اقامت شاهین شهرداری رخ داده است، گزارش مفصلی خواهیم نوشت تا واقعیت ماجرا مشخص شود.

افاضلی: مهدوی‌کیا یک برند است و نباید خودش را آسان خرج کند

بامداد جنوب: هومن افاضلی سرمربی سابق تیم فوتبال المپیک می‌گوید که مهدی مهدوی‌کیا باید با وسواس زیادی شرایط کاری‌اش را انتخاب کرده و برند خود را به آسانی خرج نکند.

هومن افاضلی درباره انتخاب مهدی مهدوی‌کیا به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال المپیک از سوی فدراسیون فوتبال، گفت: مهدوی‌کیا یکی از خوشنام‌ترین و بهترین‌های فوتبال ایران است. او جایگاهی با نام یا برند مهدی مهدوی‌کیا را به آسانی به دست نیاورده و سال‌ها برای آن زحمت کشیده است. این زحمات حاصل زندگی مهدوی‌کیاست.

وی در ادامه با بیان اینکه دو نکته را خطاب به مهدی مهدوی‌کیا خواهد گفت، یادآور شد: سال‌ها با مهدوی‌کیا در تیم ملی بودم و با او کار کردم. شخصیت بسیار محترم و سالم او و همچنین روحیاتش را می‌شناسم. چیزی که ابتدا می‌خواهم بگویم این است که مهدوی‌کیا جایگاه فعلی را آسان به‌دست نیاورده است. این جایگاه حاصل و سرمایه زندگی اوست که سال‌ها برای آن زحمت کشیده و نباید آن را از دست بدهد. مهدی خیلی باید برای جایگاه خودش اهمیت قائل شود و این مساله خیلی ارزشمند است. نکته دوم این است که همه دوست دارند از دارایی و ثروت مهدوی‌کیا استفاده کنند. تمام رئیس فدراسیون‌ها دوست دارند از چنین برندهایی بهره‌برداری کنند و مهدی نباید سرمایه‌اش را آسان خرج کند. اگر واقعا آماده پذیرش این مسوولیت نیست یا احساس می‌کند شرایط و پشتیبانی از سوی فدراسیون آماده نیست، نباید سرمایه‌اش را خرج کند. مطمئنا هیچکس به تنهایی نمی‌تواند یک سیستم را اصلاح کند و باید ببیند چه پشتوانه‌ای از نظر حمایتی دارد و آیا فدراسیون شرایط را فراهم می‌کند. این اولین تجربه جدی سرمربیگری مهدی است و باید با وسواس شرایط کاری‌اش را انتخاب کند. فدراسیون هم باید بداند که یکی از بهترین برندهای تاریخ ورزش را انتخاب کرده و باید بهترین سرمایه‌گذاری و پشتیبانی را از او داشته باشد تا این سرمایه برای فوتبال ایران حفظ شود.

افاضلی همچنین درباره وضعیت تیم فوتبال المپیک ایران یادآور شد: چند روز پیش قرعه‌کشی مسابقات انتخابی قهرمانی زیر 23 سال آسیا انجام شد که خوشبختانه گروه‌مان، گروه خیلی سختی نیست. انتخاب مهدوی‌کیا هنوز نهایی نشده است و فدراسیون پروسه مذاکره را دنبال می‌کند که امیدوارم هر چه زودتر وضعیت مشخص شود، چون اگر این اقدام زودتر صورت بگیرد، می‌توانیم از گروه‌مان صعود کرده و منتظر شروع بازی‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا باشیم.

وی با بیان این جمله که «تیم المپیک همیشه دچار مشکل بوده است»، تصریح کرد: تیم المپیک یا زیر 23 سال ما همیشه زیر سایه تیم ملی بزرگسالان بوده است، در حالی که بازیکنانش همیشه در تیم‌های باشگاهی بزرگسالان حضور دارند. عمدتا بازیکنان جوان و کم‌تجربه را بی‌توجهی اذیت می‌کند، چراکه در تیم‌های بزرگسالان باشگاهی حضور دارند و تفاوت برخورد بین تیم ملی بزرگسالان و تیم‌های پایه، از نظر روحی و روانی روی آنها تاثیر می‌گذارد، در حالی که نباید به تیم المپیک به چشم تیم پایه نگاه کرد و باید آنها را بزرگسال بدانیم.

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: زمان آقای کفاشیان و پنج شش سال پیش که بنده در کمیته فنی فدراسیون فوتبال عضویت داشتم، مصوبه‌ای داشتیم که چگونه با تیم‌های ملی مختلف در رده‌های سنی برخورد شود. بعد از آن مصوبه هم من بیرون آمدم و هم دوره آقای کفاشیان به پایان رسید که این مصوبه اجرایی نشد، اما فکر می‌کنم هنوز در اسناد فدراسیون فوتبال وجود داشته باشد. این طرح یا مصوبه به این شکل بود که 25 درصد توجه تیم بزرگسالان به رده سنی نوجوانان صورت بگیرد، در تیم جوانان این توجه 50 درصد باشد و به تیم المپیک نیز 75 درصد توجه تیم ملی بزرگسالان شود. مثلا اگر تیم ملی بزرگسالان اردوی خارجی می‌رود و بازیکنان روزی 100 دلار می‌گیرند امیدها 75 دلار بگیرند یا اگر تیم بزرگسالان چهار اردوی خارجی دارد، امیدها سه اردو داشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: