bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۰ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
ابعاد جدید حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی
کریم جعفری: نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی در فاصله بیش از200 کیلومتری سواحل عمان هدف قرار گرفت. منابع ارتش تروریستی امریکایی ادعا کرده‌اند که همزمان چند پهپاد به این نفتکش حمله کرده‌اند!

کریم جعفری

نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی در فاصله بیش از200 کیلومتری سواحل عمان هدف قرار گرفت. منابع ارتش تروریستی امریکایی ادعا کرده‌اند که همزمان چند پهپاد به این نفتکش حمله کرده‌اند! اما با توجه به اینکه دو قسمت نفتکش دود بلند شده باید گفت که این نفتکش دو بار هدف حمله قرار گرفته است. نکته دیگر در بدنه این نفتکش اثری از انفجار دیده نمی‌شود یعنی اینکه قایق انتحاری در کار نبوده است. نفتکش با همین آتش و دود به سمت سواحل عمان راهش را کج کرد و رفت و مشخص نیست که موفق به پهلوگیری در بنادر این کشور شده یا نه.

حملات رژیم صهیونیستی به مواضع محور مقاومت در طول سال‌های گذشته بنا به دلایل متعدد، از جمله تلاش برای آماده‌سازی نهایی زیرساخت‌ها جهت ورود به مرحله برخورد سخت، کمتر با پاسخ روبه‌رو می‌شد. فقط حملاتی پاسخ گرفت که در آن یکی از اعضای محور مقاومت به شهادت رسیدند و این موضوعی بود که رژیم صهیونیستی به‌شدت تلاش می‌کرد آن را رعایت کند. صهیونیست‌ها به‌عنوان شروع‌کننده بازی خطرناک حمله (بر اساس همان ذات کثیف و سیاست حمله پیشگیرانه که خود را محق به انجام آن می‌دانند) موضوع را به مراحل خطرناکی رسانده‌اند.

آن‌ها فکر می‌کردند که می‌توانند بزنند و کسی نفهمد و سالم در بروند، اما در قاموس ما ایرانی‌ها «دوران بزن‌درویی» به پایان رسیده است. حمله دو روز پیش به نفتکش صهیونیست‌ها در اقیانوس هند، یک عملیات بسیار پیچیده و با سطح فنآوری بالا بود، عملیاتی که هیچ پهپادی از خاک اصلی ایران بلند نشد، اما دستکم چهار فروند پهپاد در اطراف نفتکش صهیونیست‌ها پرواز می‌کردند. این حمله، درست مانند حمله به تاسیسات نفتی آرامکو بود؛ ایرانی‌ها در حال ثبت شیوه‌های مدرن جنگ به‌نام خود در جهان هستند...

در طول ماه‌های گذشته بارها در مورد حمله به ابقیق و خریص نوشته‌ام و اینکه هنوز هم در فکر آن عملیات در نمی‌آیم و البته نه فقط من، بلکه هر کارشناسی که ابعاد جنگ‌ها، طراحی نبردها و نتیجه آن را بررسی کرده باشد، می‌داند که وضعیت از چه قرار است و چرا آن حمله بسیار ویژه بود. حمله‌ای بدون نقص، در شب تاریک و ظلمانی، بدون حضور حتی یک جنگنده، بدون ساقط شدن یک پهپاد و یا موشک کروز، بدون هیچگونه تلفات انسانی و اما با بیش‌ترین خسارت مالی و حیثیتی برای طرف مقابل.

حالا حمله به نفتکش صهیونیست‌ها نیز از همین جنس است، همانگونه که بالاتر هم گفته شد، نفتکش مذکور سه روز پیش از حمله و از زمان حرکت از تانزانیا تجهیزات ناوبری خود را خاموش کرده بود تا کسی ردش را نزند، حتی برایش اسکورت هم نگذاشتند تا کسی شک نکند، اما در بهت و ناباوری آن‌ها این نفتکش هدف قرار گرفت! آن هم از فاصله بیش از 500 کیلومتری سواحل ایران (به‌صورت دقیق در فاصله 640 کیلومتری). همانگونه که گفته شد، این حمله در وسط اقیانوس صورت گرفت، در فاصله 230 کیلومتری سواحل کشور عمان در مقابل بندر دُقم...

به‌نظر می‌رسد که مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به صاحبان کشتی‌های تجاری این رژیم در هر سطحی گفته‌اند در مسیر خود به سمت خلیج فارس و تنگه هرمز، این تجهیزات را خاموش کنند تا توسط ایرانی‌ها مورد رصد قرار نگیرند، ولی با همه مخفی‌کاری‌ها توسط آن‌هایی که باید، رصد و رهگیری و در نهایت هدف قرار گرفت....

این حمله ثبت یک روش جدید و بسیار مدرن در نبرد بود، روشی که امریکایی‌ها اگر فهمیدند حمله به تاسیسات آرامکو در ابقیق و خریص چگونه صورت گرفته و چگونه یمنی‌ها به پهپادها و موشک‌های جدید و مدرن دست پیدا می‌کنند آن را هم خواهند فهمید. این حمله در زمان و مکان خاصی صورت گرفت، در موقعیت بسیار متفاوتی از لحاظ اهمیت شکل گرفت و قرار است مدل جدیدی از بازدارندگی را در سطح جهان و منطقه تعریف کند. این حمله، صرفا حمله به یک نفتکش نبود، همانگونه که گفته شد، ثبت یک روش جدید جنگ به‌نام فرزندان ایران در وسط اقیانوس بود.

بعدها اگر ضرورت دیده شد، ابعاد و شکل این حمله افشا می‌شود؛ اما باید دانست که تلاش‌های امریکا برای محدود کردن صادرات نفت ایران با فشار بر چین بدون پاسخ نخواهد ماند. دولت بایدن فکر کرده که اگر در صادرات نفت ایران محدودیت ایجاد کند، دیگران هم می‌توانند به سادگی نفت صادر کنند. این‌بار، مساله از تنگه هرمز فراتر رفته و به وسط اقیانوس کشیده شده است. اینکه سران رژیم صهیونیستی از یک طرف به امریکایی‌ها برای تداوم تحریم‌ها فشار می‌آورند و از سوی دیگر دست به حملات نظامی می‌زنند، نمی‌تواند بدون پاسخ بماند.

چند بار پیش از این هم گفتم، امریکا در برابر ایران دو راه بیشتر ندارد، یا همان برجام را می‌پذیرد و توافق را اجرا می‌کند که باعث قدرتمندتر شدن ایران می‌شود یا اینکه نمی‌پذیرد و باعث می‌شود ایران دست به اقدماتی بزند که چشم مقامات کاخ سفید، سفیدتر شود و صهیونیست‌ها هم حساب کار دستشان بیاید. این حمله، ابعاد بسیاری دارد و همین باعث ترس و وحشت آن‌ها شده است. پهنه اقیانوس بسیار وسیع است و داستان هم ضرب‌المثل «دیگی که برای من نجوشد..... » است.


نام:
ایمیل:
* نظر: