bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
با مصرف روزانه ۱۰۷ میلیون لیتر در روز‌های کرونایی؛
بامداد جنوب: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده است که با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی، میزان مصرف بنزین، در تیرماه امسال از ۱۰۷ میلیون لیتر فراتر رفت، این یعنی محدودیت‌ها در کشور رنگ باخته است و مردم و مسوولان دیگر توجهی به آمار بالای مرگ‌ومیر کرونا ندارند.

بامداد جنوب: 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده است که با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی، میزان مصرف بنزین، در تیرماه امسال از ۱۰۷ میلیون لیتر فراتر رفت، این یعنی محدودیت‌ها در کشور رنگ باخته است و مردم و مسوولان دیگر توجهی به آمار بالای مرگ‌ومیر کرونا ندارند.

با شیوع بیماری کرونا مصرف بنزین در کشور کاهش یافت، اما در فروردین امسال شاهد افزایش مصرف بودیم به‌طوری که در فروردین‌ماه سال ۹۹ روزانه حدود ۴۵ میلیون لیتر بنزین در کل کشور توزیع شد، در حالی که این مقدار در روز‌های نخست فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ به میانگین روزانه ۸۵ میلیون لیتر رسیده است که نسبت به فروردین‌ماه پارسال افزایش روزانه حدود ۳۷ تا ۳۸ میلیون لیتری را نشان می‌دهد.

همچنین از انتهای بهمن‌ماه۹۸ به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت‌وآمد شهروندان میزان مصرف بنزین در کشور ۱۰ درصد کاهش یافت ومیزان مصرف بنزین در کشور ۷۵ تا ۷۶ میلیون لیتر در روز بود؛ و در ابتدا تغییر قیمت بنزین میزان مصرف به۹۵ تا ۹۶ میلیونلیتر در روز رسید. در کشور ۲۷ میلیون دستگاه خودرو اعم از بنزینی و دیزلی، ۱۷ میلیون دستگاه خودروی شخصی، چهار میلیون دستگاه خودروی عمومی وانت، ۵/۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت و بیش از ۸۰۰ هزار خودروی دیزلی وجود دارد که سهمیه‌بندی سوخت این دستگاه‌ها انجام شده است.

سال گذشته ۲۷ میلیون قطعه کارت سوخت و هفت میلیون کارت المثنی صادر شد، در کشور ۲۷ میلیون دستگاه خودرو اعم از بنزینی و دیزلی، ۱۷ میلیون دستگاه خودروی شخصی، چهار میلیون دستگاه خودروی عمومی وانت، پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت و بیش از ۸۰۰ هزار خودروی گازوئیل‌سوز وجود دارد که سهمیه‌بندی سوخت این دستگاه‌ها انجام شده است.

کرونا حمل‌ونقل را مورد هدف قرار داده و بیشتر کالا‌های ضروری و فاسدشدنی در کشور جابه‌جا می‌شود، همین موضوع باعث شد در بعضی از بازه‌های زمانی تا ۲۵ درصد کاهش فروش نفت گاز داشته باشیم، قبل از شیوع کرونا به‌طور متوسط ۵۰ میلیون لیتر در روز فروش نفت گاز بود و در زمان پاندمی میزان فروش به ۳۷ میلیون لیتر هم کاهش یافت.

کرامت ویس‌کرمی روز دوشنبه در حاشیه مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد، در یاسوج بیان کرد: با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی، میزان مصرف بنزین، در تیرماه امسال از ۱۰۷ میلیون لیتر فراتر رفت. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته مصرف بنزین به علت کاهش تردد‌ها به‌طرز چشمگیری کاهش یافته بود.

وی به دلایل افزایش مصرف بنزین در کشور اشاره نکرد، اما گفت: به متقاضیان خرید تانکر حمل سوخت تا ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.این اقدام برای تقویت ناوگان بخش حمل‌ونقل سوخت در کشور صورت می‌گیرد.ذخیره‌سازی نفت سفید برای فصل سرمای امسال از هفته آینده شروع می‌شود.استمرار تلاش در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سبب می‌شود که خدمت در آن خالصانه باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران عنوان کرد: خدمت صادقانه برای رضایت خداوند است و ظرفیت بزرگی را برای مجموعه فراهم می‌کند تا همکاران در سخت‌ترین شرایط جوی با وجود جاده‌های صعب‌العبور و سخت گذر، سوخت‌رسانی را انجام دهند. تحقق رسالت این شرکت تامین، ذخیره‌سازی، حمل و توزیع فرآورده‌های نفتی در اقصی نقاط کشور است. همچنین تکریم نیروی انسانی، توجه ویژه به سوخت‌رسانی به‌عنوان اصلی‌ترین وظیفه شرکت، ضرورت توجه به نگهداشت تاسیسات، تعامل با حوزه‌های مرتبط و ... از دیگر رسالت‌های این مجموعه است.

این روز‌ها با توجه به مشاهده موارد ابتلا به کرونای دلتا در ایران و هشدار جدی مسوولان، متخصصان و کادر درمان در مورد آغاز موج پنجم، با توجه به افزایش شدت سرایت و میزان مرگ‌ومیر این ویروس جهش‌یافته، رعایت تمام اصول بهداشتی از جمله، استفاده از ماسک (اثربخشی بیشتر استفاده از دو ماسک همزمان، طبق تحقیقات جدید)، رعایت فاصله گذاری اجتماعی (اجتناب از برگزاری مراسم عزا و عروسی و دورهمی و به‌طور کلی قرار گرفتن افراد در فضای بسته) و همچنین شست‌وشوی مکرر دست‌ها و ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوحی که مدام مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ تنها راهکار جلوگیری از خیز دوباره کروناست.

ولی میزان مصرف بنزین به‌خوبی نشان می‌دهد که مردم دیگر چندان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و مسافرت‌های تابستانی پابرجاست؛ کرونا در حالی بر جامعه ما سایه افکنده است و ویروس دلتا در همه استان‌ها چرخیده است که خطر بزرگی که بیخ گوش ما بوده و به اعتقاد کارشناسان پس از تعطیلات تابستانی احتمال خیزش شدید آن وجود دارد مورد مهمی که همچنان مورد بی‌توجهی مردم قرار گرفته است.

بهار و تابستانی که انتظار می‌رفت کرونا ضعیف‌تر و واکسیناسیون به مرحله ۱۰۰درصدی برسد را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاریم و کووید- ۱۹ تمامی پیش‌بینی‌ها را با قدرت‌نمایی و جهشی که در این مدت از خود نشان داد، بر هم زد واکنون اعلام می‌شود که دیگر زمان رفتن این ویروس مشخص نیست پس بهتر است خودمان به‌حال خودمان رحم کنیم و این تابستان را برای حفظ جان خود و عزیزانمان بدون سفر پشت سر بگذاریم.


نام:
ایمیل:
* نظر: