bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
یکی از دستگاه هایی که امروزه در صنعت استفاده بسیاری از آن می‌شود، دستگاه فیلترشنی در استخرهای پرورش ماهی (sand filter for fish farming) است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. این دستگاه به علت مسائل بهداشتی و به دلیل تصفیه آب استخر پرورش ماهی یکی از موردهای قابل توجه و مهم می‌باشد که معمولآ برای جداسازی و پاک کنندگی املاح معلق در آب از آن استفاده می‌شود.
فیلتر شنی استخر پرورش ماهی

یکی از دستگاه هایی که امروزه در صنعت استفاده بسیاری از آن می‌شود، دستگاه فیلترشنی در استخرهای پرورش ماهی (sand filter for fish farming) است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. این دستگاه به علت مسائل بهداشتی و به دلیل تصفیه آب استخر پرورش ماهی یکی از موردهای قابل توجه و مهم می‌باشد که معمولآ برای جداسازی و پاک کنندگی املاح معلق در آب از آن استفاده می‌شود.

آبی که در پرورش ماهی استفاده می‌شود، آبی قابل زیست می‌باشد که در اصطلاح به آن آب زنده نیز می‌گویند. زندگی ماهی ها به عامل های زیادی بستگی دارد و عامل های زیادی بر آنها تاثیر می‌گذارد که با استفاده از دستگاه فیلترشنی در پرورش ماهی می‌توان محیطی بهینه برای زندگی ماهی ها بوجود آورد که یکی از این عامل ها شفافیت آب می‌باشد. این فیلترهای شنی به شکل استوانه ای به صورت تحت فشار توسط کارشناسان طراحی شده و متریال بکار برده در بدنه آن از جنس کربن استیل و فایبرگلاس می‌باشد و همچین درون این استوانه را به وسیله ی سیلیس پر می‌کنند. بر روی قسمت نازل ها یک لایه از ذرات درشت قرار می‌گیرد که برای جلوگیری از گرفتگی و پس از آن یک لایه از ذرات ریز بر روی آن و ذرات درشت تر بر سطح آن ها قرار می‌گیرد.

ویژگی های فیلترشنی مورد استفاده برای پرورش ماهی

فیلترهای شنی بکار برده شده در پرورش ماهی قابلیت تحمل فشار آب بالایی را دارند و همچنین این فیلترها همراه با خاصیت ضد زنگ زدگی می‌باشند. داخل مخزن فیلترشنی پرورش ماهی از سه لایه سنگ سیلیس با اندازه های ناهمسان تشکیل شده است و این عمل بازده کار فیلترشنی را افزایش می‌دهد. مصرف کنندگان فیلترشنی این قابلیت را دارند که روش شستشوی این دستگاه را خود انتخاب کنند، که البته لازم به ذکر است روش های شستشو به سه روش خودکار، نیمه خودکار و دستی می‌باشند که مصرف کنندگان با توجه به امکانات و شرایط خود روش مناسبی را برای شستشوی دستگاه انتخاب می‌کند. باید به این نکته توجه کرد که در صورت انتخاب شستشوی خودکار آب باید به شکل معکوس وارد مخزن شود که در این صورت قدرت پاک کنندگی پیدا می‌کند.

مزایای استفاده از فیلترشنی

بطور معمول دستگاه فیلترشنی کاربرد های بسیار فراوانی در صنایع مختلفی همانند در تصفیه آب انواع استخرها، سیستم آب شهری، پیش تصفیه آبیاری قطره ای، سیستم های آبی منازل، آب ورودی به بویلرها، مرحله سوم تصفیه فاضلاب، استخر پرورش ماهی و... دارند. بطور کلی استفاده از فیلترشنی سبب ایجاد ویژگی های فوق می‌شوند.

· افت فشار پایین

· بالا بردن کیفیت تصفیه

· بالا بردن طول عمل تاسیسات

· حذف ذرات معلق آب

· جلوگیری از تشکیل رسوب و گرفتگی آبراه ها

· حذف کدورت داخل آب


فیلتر شنی استخر پرورش ماهی

انواع مدل های فیلترشنی

· فیلترشنی ماسه و یا تحت فشار

· فیلترشنی فلزی

· فیلترشنی ثقلی

· فیلترشنی فایبرگلاس

فیلترشنی تحت فشار:

این مدل فیلترشنی تحت فشار بیشتر در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، که به علت سرعت بالا در فیلتراسیون آب این نوع فیلترشنی بیشتر از مدل های دیگر این دستگاه مورد پسند واقع شده است. این سیستم فیلترشنی تحت فشار تا اندازه 100 میکرون برای از بین بردن مواد جامد استفاده می‌شود. مخزن این سیستم در حالت معمولی به شکل استوانه ای طراحی و ساخته می‌شوند اما در مواردی با دبی بالا این مخزن های را به شکل افقی می‌سازند.

فیلترشنی تند:

این واحد کاملأ فیزیکی برای تصفیه آب آشامیدنی می‌باشد که این فیلتر ذرات معلق نسبتأ بزرگ را حذف خواهد کرد.

فیلترشنی فایبرگلاس:

جنس متریال این دستگاه از پلی استر تقویت شده به همراه فایبرگلاس است، که از الیاف فایبرگلاس و پلی استر به شکل چند لایه ساخته می‌شود. این نوع متریال با کیفیت ترین نوع هود در میان تمامی فیلترشنی پلاستیکی دارند. فیلترشنی فایبرگلاس بطور معمول با این متریال بکار برده شده از گران ترین نوع فیلترشنی می‌باشد. همانطور که گفته شد از فاییرگلاس یا کامپوزیت در ساخت این نوع مخازن استفاده می‌شود.

فیلترشنی فلزی:

فیلترشنی فلزی خود دارای دو نوع فیلترشنی گالوانیزه و استیل می‌باشد، نکته قابل توجه این است که فیلترهای شنی فلزی به علت مشکلاتی که در زمینه رسوب گیری و زنگ زدگی به همراه دارند، تقریبأ از دوره فروش در بازار صنعت کنار گذاشته شده اند. جنس متریال بکار رفته در بدنه این فلترشنی ها از فلر یا استیل می‌باشد.

محاسبه قیمت فیلترشنی پرورش ماهی

تقریب زدن قیمت فیلترشنی پرورش ماهی پارامتری می‌باشد و وابسته به عوامل مختلفی می‌باشد که با برخی از این عوامل می‌پردازیم:

· عمودی یا افقی بودن این سیستم با توجه به ظرفیت و فشار آب محیط

· ظرفیت دستگاه که بدیهی است به هر مقدار دبی آب عبوری از سیستم بیشتر باشد قیمت نیز افزایش خواهد یافت.

· تحت فشار بودن یا ثیقلی بودن فرآیند عملیات

· سرعت عملیات، کند یا تند بودن آن داخل فیلتر نیز عامل مهمی در قیمت آن می‌باشد.

· نوع متریال استفاده شده در تولید محصول که می‌تواند به شکل استیل یا گالوانیزه و یا حتی فایبرگلاس طراحی و تولید گردد.

· محل یا مکان استفاده استفاده از فیلترها اعم از استخر های صنعتی، شنا، استخر پرورش ماهی و...

مصرف کنندگان از این فیلترهای شنی می‌توانند با مراجعه به وب سایت رسمی مخزن سازه و کسب اطلاعات کافی درباره این دستگاه با خاطری آسوده از کارخانجات مخزن سازه خرید حاصل نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر: