bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۰ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
رئیس شورای شهر بوشهر در گفت‌وگو با اصحاب رسانه؛
بامداد جنوب: رئیس شورای شهر بوشهر در گفت‌وگویی که با خبرنگاران داشت بار دیگر تاکید کرد می‌خواهد بهترین تصمیم را برای شاهین بگیرد ولی به هیچ عنوان تصمیمات غیرمنطقی دوستان را قبول نخواهد کرد.

رئیس شورای شهر بوشهر در گفت‌وگویی که با خبرنگاران داشت بار دیگر تاکید کرد می‌خواهد بهترین تصمیم را برای شاهین بگیرد ولی به هیچ عنوان تصمیمات غیرمنطقی دوستان را قبول نخواهد کرد.

جعفر پورکبگانی چهارشنبه ظهر میزبان خبرنگاران بود و در مورد مسائل باشگاه شاهین شهرداری صحبت کرد. او در این گفت‌وگو در مورد مسائلی مختلفی از جمله ماجرای سفرش به شیراز و همچنین راه‌حل‌های موجود برای مشخص کردن شاهین شهرداری صحبت کرد ولی با این وجود بار دیگر تاکید کرد که هیچ کینه و عداوتی برای تیمداری شاهین شهرداری نیست و اگر هر کسی پیدا شود، بتواند کمکی به تیمداری شاهین شهرداری کند هر ساعتی از روز آماده است.

او در ابتدای این گفت‌وگو در مورد آخرین وضعیت شاهین گفت: در بدو ورودمان به شورا، یک نامه از سمت شهرداری برای ما فرستاده شد مبنی بر اینکه این ارگان دیگر قادر به تیم‌داری در لیگ دسته یک کشور نیست. از طرفی دیگر هیات‌مدیره باشگاه قبلا نامه‌ای برای آقای صالحیان فرستاده بودند مبنی بر اینکه برای فصل جدید وضعیت تیم را مشخص کنند. این نشان می‌دهد که آقایان از این مساله خبر داشتند که شهرداری دیگر قادر به تیم‌داری نمی‌باشد ولی صبر کردند تا ما بر سر کار بیاییم و باز هم زمان را از دست بدهند. من واقعا نمی‌دانم چرا آنها چنین کاری را انجام دادند. من نمی‌گویم که این کار عمدی بوده بلکه اشتباهی بوده که از آنها سر زده است. اما از همه اینها مهم‌تر این است که در بودجه 1400 شهرداری بوشهر اسمی از شاهین برده نشده ولی وقتی از دوستان می‌پرسیم چرا به‌دنبال بودجه‌ای برای شاهین هستند، می‌گویند که هر سال وضعیت به همین شکل است. حرف من این است که اگر دوستان در این سال‌ها برخلاف قانون عمل کرده‌اند، دلیل بر این نیست که ما هم راه آنها را ادامه بدهیم. علاوه بر این مجوز تیم‌داری شهرداری هم به پایان رسیده است و اگر این ارگان بخواهد دوباره تیم‌داری کند، باید تمام مجوزهای لازم را از سازمان‌های مربوطه کسب کند.

او در این گفت‌وگو تاکید کرد: در جلسات متعددی که پیشکسوتان و کسانی که قلبا این تیم را دوست دارند، اعلام کردیم که اگر می‌خواهند این تیم را دودستی تقدیم‌شان می‌کنیم بدون اینکه یک ریال از آنها دریافت کنیم. علاوه بر این به آنها اعلام کردیم که در طول فصل همانطور که به دیگر رشته‌های ورزشی کمک مالی می‌کنیم، به آنها نیز کمک مالی خواهیم کرد. ولی دوستان فقط به‌دنبال این هستند که شهرداری در لیگ دسته یک تیم‌داری کند. با اینکه به آنها گفتیم که در بدوجه 1400، ردیف بودجه‌ای برای شاهین مشخص نشده است ولی آنها حرف‌شان این بود که از متمم استفاده کنیم، یعنی قسمتی از بودجه تمام پروژه‌هایی که برای این سال تعریف شده، کم کنیم و به شاهین شهرداری بدهیم. سال گذشته برای این تیم چیزی حدود 30 میلیارد هزینه شد ولی برای فصل جدید دوستان ما در باشگاه اصرار دارند که شورا 10 میلیارد به آنها بدهد تا بتوانند تیم‌داری کنند. بر فرض که ما این مقدار پول را به آنها دادیم، چه تضمینی وجود دارد که آنها یا هواداران شاهین در وسط از ناتوانی شهرداری در تیم‌داری در لیگ دسته یک صحبت نکنند. این حرفی است که سال‌ها بر علیه شهرداری بوشهر گفته شده است.

پورکبگانی در ادامه گفت‌وگو شش راه‌حل برای حل شدن وضعیت شاهین شهرداری ارائه داد که به شرح زیر است:

1- واگذاری امتیاز تیم فوتبال شاهین به شاهینی‌ها با 50 درصد قیمت. البته کارشناسان باید ارزش باشگاه شاهین را مشخص کنند.

2- واگذاری شاهین با 25 درصد قیمت به شاهینی‌ها با ضمانت اینکه اگر تیم از لیگ یک سقوط کرد باید امتیازی مشابه آن به شهرداری دهند و اگر لیگ برتری شد هم عوایدش برای خودشان.

3- راهکار 51 درصد هزینه توسط شهرداری و 49 درصد توسط هیات‌مدیره شاهینی. البته این مشروط به مجوز وزارت کشور برای تیمداری شهرداری است

4- فردی هم اعلام آمادگی کرده ابتدا شش میلیارد داده و تا آخر فصل به 13 میلیاردتومان برساند، اما مدیرعامل باشگاه و اکثریت هیات‌مدیره با خودش باشد.

5- واگذاری تیم به شاهینی‌ها به همراه کمک تا سقف پنج میلیارد تومان که در بودجه امسال پیش‌بینی شده و مابقی را خودشان تامین کنند. البته شورا در همان محدوده نیز نظارت خواهد داشت.

6- فردی هم گفته نام شاهین و حضور تیم در بوشهر را حفظ می‌کند ولی همه هزینه‌ها با وی باشد که تقاضا دارد در واگذاری امتیاز، رعایت حالش را کنیم.

وی در ادامه این گفت‌وگو در سفری که به شیراز داشت و حواشی که این سفر به‌دنبال داشت، گفت: همانطور که گفتم به‌خاطر مسائل مربوط به شهرداری راهی شیراز شدم نه کار دیگر. در آنجا برخی از دوستان را ملاقات کردیم و از ما در مورد وضعیت شاهین پرسیدند و ما هم توضیحاتی به آنها دادیم. اینکه گفته می‌شود ما به‌خاطر فروش شاهین به شیراز رفتیم کاملا اشتباه است. اما اگر نتوانند در بوشهر تیمداری کنند من مجبورم از اموال شهرداری بوشهر دفاع کنم و تا یکشنبه به شما اطلاع خواهیم داد. به هر حال همانطور که قبلا گفتم با این شرایط مخالف تیمداری هستم. دوستان با 30 میلیارد تومان تیم را بالا نبرده‌اند حالا با پنج میلیارد تومان می‌شود راهی لیگ برتر شد؟ در سال گذشته عوارض ساخت و ساز مردم بیش از شصت برابر شده‌، یعنی اینگونه به تیم باید کمک شود. اگر دوستان عاشق شاهین هستند بیایند و مجانی برای شاهین کار کنند. من یک مورد بگویم سرمربی شاهین در سال گذشته 52 میلیون تومان فقط کنسلی بلیتش بوده است!

پورکبگانی ادامه داد:خوب دقت کنید نه اینکه بلیت گرفته باشد برای رفت‌وآمد ... بلکه فقط کنسلی بلیت او بوده است. حالا به هردلیلی گرفتار شده یا میلش نکشیده بیاید و به عبارتی بهتر جرایم کنسلی بلیت آن آقا فقط 52 میلیون تومان بوده است!!

بخدا باید در این دنیا و آن دنیا جواب بدهیم .آخر خدا خوشش می‌آید. قرارداد کمالوند یک میلیارد تومان بوده،یعنی در این شهر مربی بومی نیست! خب مگر نه اینکه عشق است صد میلیون بدهند یک مربی شاهینی و بومی روی نیمکت بنشیند. خب وقتی عشق دارند چه ایرادی دارد این عشق بین همه تقسیم شود. مجموع قراردادهای کمک‌ها در فصل گذشته حدود دو میلیارد تومان بوده که این واقعا انصاف است؟ در کوچه و خیابان اکثرا با این کار ما موافق هستند و حتی در نظر سنجی رسانه‌ها هم نگاه کردیم اکثریت نظر آنها برای تیمداری منفی است!

در پایان این جلسه پورکبگانی تاکید کرد هیچ کینه و عداوتی برای تیمداری شاهین شهرداری نیست و اگر هر کسی پیدا شود، بتواند کمکی به تیمداری شاهین شهرداری کند من هر ساعتی از روز آماده‌ام.


نام:
ایمیل:
* نظر: