bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰
رئیس شورای شهر بوشهر با تاکید بر ایجاد درآمد‌های پایدار؛
داود علیزاده: صبح یکشنبه 18 مهرماه نشست نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و اعضای شورای شهر بوشهر برگزار شد. در این نشست رئیس شورای شهر بوشهر با تاکید بر ایجاد درآمد‌های پایدار از فعال شدن کارخانه آسفالت شهرداری بوشهر در آینده نزدیک خبر داد.

داود علیزاده

هفته اخیر بوشهر میزبان رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت بود، هر کس به طریقی مشکلات استان را فریاد زد و آن‌قدر تنوع مشکلات بسیار بود که گمان نمی‌رفت حداقل تا مدتی مشکل جدیدی مطرح شود؛ اما صبح یکشنبه وقتی نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان و اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر باهم دیدار داشتند، پای لیستی از مشکلات و مسائل شهر بوشهر به وسط کشیده شد که نشان داد این قصه سر دراز دارد. درحالی‌که مشکل اشتغال یکی از پربسامدترین کلیدواژه‌های گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری بود، اینک رئیس شورای شهر بوشهر از 1500 نیروی مازاد در شهرداری سخن به میان آورده است. همچنین تأمین بودجه سال جاری همچنان در پرده ابهام است و تعیین تکلیف اموال متفرقه شهرداری، لغو تسهیلات 100 میلیاردی شهرداری، رسیدگی به وضعیت فاضلاب شهری بوشهر، تاکید بر انجام امور فرهنگی شهری و... نیز از موضوعات دیگری است که در این دیدار مطرح‌شده است.

به‌هرحال در صبح یکشنبه 18 مهرماه نشست نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و اعضای شورای شهر بوشهر برگزار شد.

در این نشست نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم بهبود وضعیت مبلمان شهری بوشهر تاکید کرد و گفت: فاضلاب بوشهر تبدیل به یک زخم کهنه‌شده است.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با بیان اینکه شوراها به‌عنوان رابط بین مردم و مسئولان نقش مهمی در خدمات‌رسانی به مردم دارند. افزود: همدلی و همراهی و همکاری اعضای شورای شهر را بسیار مهم است.

به گفته وی شورای شهر فرصت خوبی برای خدمات‌دهی به مردم است و باید از این فرصت به‌خوبی استفاده شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر هم‌افزایی، جامعیت و همه‌سو نگری در فعالیت‌های شورا بیان کرد: همدلی و هم‌فکری و خرد جمعی و کار جمعی در شورای شهر برکات فراوانی به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه اعضای شورا باید در راستای ارائه خدمات بی‌منت به مردم کوشا باشند افزود: آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات شهری باید یکی از اولویت‌های شورای شهر بوشهر باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری خواستار شناسایی مشکلات در شهر بوشهر و رفع آنها شد و ادامه داد: بوشهر کمبودهایی دارد و باید یک سری کارها انجام شود و به از لحاظ مبلمان و عمران شهری و جهات مختلف آن به یک تراز برجسته برسد.

وی با بیان اینکه بحث فاضلاب بوشهر یک زخم کهنه‌شده است تاکید کرد: شورای شهر و شهرداری در کنار کار عمرانی در کارهای فرهنگی حضور مؤثر داشته باشد و به پروژه‌های فرهنگی ارزشمند که تأثیرگذار در جامعه است، اعتبارات لازم را اختصاص دهید.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضا شورا به‌عنوان امنای مردم در کنار وظایف ذاتی خود مسائل و مشکلات موجود در شهر مثل را به دستگاه‌های مسوول منتقل کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز در این جلسه گفت: مسائل فرهنگی را به‌صورت ویژه دنبال می‌کنیم و در بودجه سال آینده اعتبارات خوبی به این منظور اختصاص می‌یابد.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های شورای شهر بوشهر دانست و ادامه داد: با پیگیری مستمر و تلاش شبانه‌روزی دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به‌ویژه پروژه‌های شاخصی که شهروندان را عذاب می‌داد هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر بیان کرد: با پیگیری صورت گرفته پیمانکار جدید تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی انتخاب شد و همچنین پیمانکار فاز یک گذر سرتل به نیروگاه انتخاب و تجهیز کارگاه صورت گرفته است.

به گفته وی در آرامستان بوشهر مشکل آب و برق آن حل‌شده و عملیات آسفالت جاده دسترسی به آن به‌زودی انجام و دو جاده دسترسی دیگر به آرامستان نیز عملیاتی می‌شود.

پورکبگانی با اشاره به مشکلات ترافیکی در بوشهر تصریح کرد: در راستای کاهش ترافیک شهری دو پارکینگ طبقاتی در خیابان امام خمینی و گاراژ دریابگرد از محل اعتبارات حذف پارکینگ و مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث می‌شود.

به گفته وی در زمان ورود به شورا با چالش‌ها و فرصت‌های مواجه شدیم که یکی از فرصت‌ها دو هزار میلیارد تومان اموال غیرمنقول شهرداری است که می‌تواند ظرفیت خوبی برای توسعه شهر باشد.

رئیس شورای شهر بوشهر با بیان اینکه چالش‌های ما اموال منقول و نیروی انسانی است تاکید کرد: درحالی‌که شهرداری درجه ۱۰ هستیم و باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ نیرو طبق چارت داشته باشیم اما با دو هزار نیرو مواجه هستیم که خیلی از آنها کارایی و تخصص لازم ندارند.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی نیروهای در حال اشتغال تاکید کرد: از این‌رو آموزش نیروهای شهرداری در همه زمینه‌ها ضروری است که امیدواریم به‌زودی این امر با حضور اساتید حوزه‌های علمی و اخلاق صورت گیرد.

پورکبگانی در خصوص بودجه سال جاری خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ با چالش جدی مواجه هستیم زیرا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان وام ۱۸ درصد دیده‌شده که با توجه به تجربه شهرداری در اخذ وام، اعضای شورا مخالف این امر هستند.

وی با تاکید بر استفاده از درآمدهای پایدار در شهرداری گفت: کارخانه آسفالت شهرداری یک ظرفیت بسیار خوب است که سال‌ها بلا استفاده مانده و با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان این کارخانه می‌تواند فعال و آسفالت مورد نیاز شهرداری را تأمین کرده و حتی درآمدزایی داشته باشد.

رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به تملک زمین‌های همجوار این کارخانه تصریح کرد: زمین این کارخانه ۶۰ هکتار بوده که فقط شش هکتار آن باقی‌مانده که در مذاکره با اداره کل راه و شهرسازی مقرر شد؛ ۵۰ هکتار زمین روبروی منطقه ویژه به شهرداری اختصاص داده شود.

در نمای کلی رویکرد شورای جدید شهر بوشهر به سمت‌وسوی کاهش هزینه‌ها است که بعید به نظر می‌رسد در شرایط کنونی و با فرم اقتصادی تورم‌زای حاکم کارساز باشد و چه‌بهتر بود که این شورا تمرکز خود را بر روی درآمدزایی و گسترش منابع مالی نهادینه می‌کرد تا آن‌وقت از اخذ تسهیلات واهمه‌ای نبود و به نیروهای استخدام‌شده نیز به چشم‌ نان‌خور نگاه نمی‌شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: