bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰
وعده استاندار برای واگذاری 1600 هکتار زمین پرورش میگو به جوانان؛
بامداد جنوب: گفتنی است در دولت قبل، صدها هکتار زمین پرورش میگو بدون برگزاری تشریفات و با «قرعه‌کشی» به برخی نورچشمی‌ها داده شد و حتی برای یکی دو نفر از قرار معلوم قرعه‌کشی هم برگزار نشد!

بامداد جنوب: استاندار بوشهر روز گذشته در نشست بررسی وضعیت پرورش میگو بر ضرورت توسعه این صنعت تاکید کرد. احمد محمدی‌زاده در این نشست با بیان اینکه افزایش تولید میگوی پرورشی یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های استان بوشهر است، گفت: در این زمینه اراضی مستعد پرورش آبزیان در سواحل خلیج‌فارس استان شناسایی شده است.

به گفته وی، در همین راستا سایت جدید پرورش میگو در منطقه رمله شهرستان گناوه شناسایی شده که پس از انجام مطالعات و ایجاد زیرساخت‌های لازم واگذاری آن به سرمایه‌گذاران آغاز می‌شود. مساحت رمله بیش از ‌هزار و ۶۰۰ هکتار است، این منطقه که در کنار ساحل خلیج‌فارس قرار دارد ظرفیت قابل توجهی برای پرورش آبزیان از جمله میگو است.

وی یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر را واگذاری هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای پرورش میگو دانست و بیان کرد: در این زمینه ۸۰۰ هکتار زمین در شیف و ۷۰۰ هکتار در دیلم برای واگذاری به جوانان برای پرورش میگو تعیین شده است.

گفتنی است در دولت قبل، صدها هکتار زمین پرورش میگو بدون برگزاری تشریفات و با «قرعه‌کشی» به برخی نورچشمی‌ها داده شد و حتی برای یکی دو نفر از قرار معلوم قرعه‌کشی هم برگزار نشد!! حالا باید نماینده دولت سیزدهم این مساله را در نظر داشته باشد که این واگذاری‌ها باید دقیق باشد، نه اینکه باز هم همان عده‌ای وارد کار شوند که قبلا ده‌ها حوضچه را گرفته‌اند.

این نکته را هم باید اضافه کرد که البته برخی هم به‌نام زن و فرزندشان حوضچه برداشتند تا نگویند فلان مدیر و معاون حوضچه میگو دارد. در این مورد، در آینده بیشتر خواهیم نوشت! متاسفانه باوجود دخالت قطعی یکی از نهادهای نظارتی، به‌دلیل همراهی نکردن توسط یک نهاد دیگر هیچ‌وقت این موضوع آنگونه که باید و شاید رسیدگی نشد. اینکه چه کسانی و به چه دلیل موفق شدند برای هر حوضچه نزدیک به 25 هکتار زمین را به‌دست بیاورند.

نکته دیگر آنکه در مورد حوضچه‌های پرورش میگو اگر نماینده دولت واقعا فکر می‌کند که می‌خواهد کار درست و اساسی کند، توصیه می‌کنیم که تحقیقی در مورد واگذاری‌ها در طول هشت سال گذشت در این زمینه داشته باشد که چه کسانی موفق به داشتن زمین برای پرورش میگو شدند.

گفتنی است که بیش از ۶۰ درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید و عرضه می‌شود که نشان از ظرفیت و جایگاه تولید این محصول در استان است، اما باید دید آن‌هایی که در این سال‌ها صاحب حوضچه شدند، موفقیتی هم در این زمینه داشتند یا اینکه فقط زمین را برداشتند...!!


نام:
ایمیل:
* نظر: