bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰
یاسین خوب‌نژاد: به دنبال سفرهای سلسله‌وار استانی رئیس‌جمهور پی می‌بریم که وی قصد دارد درد مردم را بداند و بشناسد و متناسب با آن سیاست‌های دولت را اولویت‌بندی کند.

یاسین خوب‌نژاد

به دنبال سفرهای سلسله‌وار استانی رئیس‌جمهور پی می‌بریم که وی قصد دارد درد مردم را بداند و بشناسد و متناسب با آن سیاست‌های دولت را اولویت‌بندی کند. همچنین توامان مجلس را با خود هماهنگ سازد تا نسخه‌ای را بپیچد که التیام درد بکند نه اینکه خود التهابی شود بر آلام، اما متاسفانه اخیرا طرح صیانت از حقوق افراد در فضای مجازی در حال اجراشدن است که با رفتارهای حقیقی رئیس جمهور در جامعه منافات دارد.

از جهات گوناگون می‌توان به بررسی ابعاد این طرح پرداخت. اول آنکه آیت‌الله رئیسی پیش از پیروزی در انتخابات با انتشار کلیپی از خود صراحتا مخالفت خود با این طرح را اعلان همگانی کرد. دوم این‌که با توجه به نیازهای مردم، اولویت‌های زندگی، توجه به خواست مردم و افکار عمومی همچنین شیوه مدیریتی دکتر رئیسی در چند مدت اخیر، باعث شده واکنش‌های گوناگونی را از فعالین مدنی جامعه به‌صورت منفی شاهد باشیم. بسیاری از مردم آرام و قرارشان سلب شده چراکه شغل و درآمد خودشان را مستقیم و غیرمستقیم به فضای مجازی وابسته می‌دانند؛ مسلما تصمیم‌گیری درباره این دسته از موضوعات، طبیعتا واکنش‌های فراوانی را در پی دارد. عمده‌ شایعات و ادعاهای مطرح‌شده درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی صرفا حدس و گمان است و اساسا هیچ منطقی پشت این دسته از شایعات وجود ندارد چراکه پلتفرم‌های چند ده‌میلیونی را نمی‌توان با ارائه‌ طرح یک کمیسیون چند نفره منحل کرد و هیچ برنامه‌ای برای این موضوع نداشته باشند.

شورای عالی فضای مجازی از تصمیم‌گیران عالی و متخصصین تشکیل‌شده که به‌راحتی و بی‌اساس هر طرحی را تصویب و تایید نمی‌کند. به‌هرحال موضوع، موضوع پر اهمیتی است انتظار می‌رود صداوسیمای محترم هرچه سریع‌تر برنامه حرفه‌ای و جامعی را تدارک ببیند متناسب با سطح درک افکار عمومی جامعه تا مردم را از معایب و محاسن قطعی این طرح در روزهای پس از به اجرا درآمدن آن آگاه و ملتفت سازد.


نام:
ایمیل:
* نظر: