bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰
در میان قانون‌گریزی اعضای هیات‌مدیره صورت می‌گیرد؛
بامداد جنوب: چهار روز پس از جنجال عجیب ناشی از تصمیم غیرقانونی صندوق ذخیره فرهنگیان و هلدینگ پتروفرهنگ در جابه‌جایی مدیران برخی از شرکت‌های زیرمجموعه خبر می‌رسد که اقدامات غیرقانونی آن‌ها بیش از آن چیزی بوده که در رسانه‌ها منتشر شده است.
بامداد جنوب: چهار روز پس از جنجال عجیب ناشی از تصمیم غیرقانونی صندوق ذخیره فرهنگیان و هلدینگ پتروفرهنگ در جابه‌جایی مدیران برخی از شرکت‌های زیرمجموعه خبر می‌رسد که اقدامات غیرقانونی آن‌ها بیش از آن چیزی بوده که در رسانه‌ها منتشر شده است. با همه این اوضاع باید گفت چرا صندوق ذخیره فرهنگیان و هلدینگ وابسته به آن به بخشنامه‌های صادرشده گوش نمی‌کنند؟
مگر بر اساس بخشنامه سوم شهریور 1400 معاون اول رئیس‌جمهور جابه‌جایی مدیران تا زمان استقرار کامل دولت ممنوع نیست؟ مگر آقای مخبر در بخشنامه نیاورده است که: «به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی؛
حسب اطلاع واصله برخی دستگاه‌های دولتی یا وابسته به دولت در روزهای اخیر اقدام به عزل، نصب یا جابه‌جایی برخی مدیران دولتی یا اعضای هیات‌های عامل و هیات‌مدیره شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی یا وابسته به دولت را کرده‌اند.
بدین‌وسیله اعلام می‌شود تا استقرار دولت از هرگونه جابه‌جایی و عزل یا نصب مدیران در کلیه سطوح ملی، استانی و شهرستانی جدا خودداری شود».
پس چرا حالا صندوق ذخیره فرهنگیان در حالی که هنوز وزیر آموزش و پرورش مشخص نشده در حال عزل و نصب است؟ چرا یکی به محمدهاشم رکن، مهدی نیکدل، عیسی شهسوار‌خجسته، رحیم اسماعیل‌دانا و محمدصادق عزیزی نمی‌گوید بر خلاف بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور نباید عمل کنند؟
چرا هلدینگ پتروفرهنگ در این مورد حاضر به عمل کردن به بخشنامه نفر دوم دولت نیست؟ چرا آقای محمدجواد صداقت، خانم مرضیه شاهدایی، محمد کلیایی، علی شریعت (کسانی که از ایران‌خودرو به پتروفرهنگ آمده و کنگر خورده و لنگر انداخته‌اند) به همراه حسین شهریاری بر خلاف بخشنامه دولت عمل می‌کنند؟ 
یکی به آقای مخبر بگوید اگر شما معاون اول رئیس‌جمهور هستید، پس چرا در صندوق ذخیره فرهنگیان و پتروفرهنگ به حرف شما گوش نمی‌کنند؟ چرا در حال چیدن مهره‌های سوخته خود در پتروشیمی‌ها هستند؟ چرا در حال قانون‌گریزی هستند؟ چرا صبر نمی‌کنند تا وزیر آموزش و پرورش انتخاب شود و بعد دست به‌کار شوند؟ نکند می‌ترسند با انتخاب وزیر عذر همه خواسته شود و می‌خواهند پیش از آمدن او، چینش را انجام دهند.
از دستگاه‌های نظارتی، به‌ویژه بازرسی ریاست‌جمهوری درخواست می‌شود علاوه بر تغییرات چند روز گذشته به سایر اقداماتی که توسط این تیم باقیمانده از دولت قبل (وابسته به چهره‌های خاص دولت شیخ حسن) رسیدگی کنند. در غیر این‌صورت صحبت از قانون‌مداری نکنند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: