bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰
رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به دهکده گردشگری و پارک لیان؛
داود علیزاده: پروژه پارک لیان که از آن به عنوان بزرگ‌ترین و زیباترین پارک خلیج فارس یاد شده بود و قرار بود ظرفیت جدید گردشگری و تفریحی را ایجاد کند، اکنون در فاز نخست راکد مانده است و به نقل از رئیس شورای شهر بوشهر «به دلیل نداشتن متولی تأسیسات آن در حال از بین رفتن است.

داود علیزاده

پروژه پارک لیان که از آن به عنوان بزرگ‌ترین و زیباترین پارک خلیج فارس یاد شده بود و قرار بود ظرفیت جدید گردشگری و تفریحی را ایجاد کند، اکنون در فاز نخست راکد مانده است و به نقل از رئیس شورای شهر بوشهر «به دلیل نداشتن متولی تأسیسات آن در حال از بین رفتن است.» ضمن اینکه رعایت نشدن حریم 60 متری دریا در این پروژه و مخاطرات زیست محیطی دهکده گردشگری اعتراض برخی فعالان محیط زیستی را هم به دنبال داشته است.

البته در بوشهر این تنها پروژه مساله‌دار نیست. تصمیم‌های اشتباه مدیریتی، گسترش ناهمگون و نامتوازن جمعیت و عقب‌ماندگی خدمات شهری در بوشهر زندگی در این بندر را دشوار کرده است و برای مثال عینی‌ترین مشکل مرکز شهر نبود مسیرهای مناسبت ترافیکی است و این معضل در ساعات پرترافیک بیشتر نمود دارد. یادآوری می‌شود که در سال 95 بحث ساخت پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر مطرح شد و بعد از گذشت سه سال با حضور اعضای وقت شورای شهر کلنگ‌زنی آن انجام گرفت ولی همچنان خودروها برای جای پارک سرگردان هستند.

سایت پسماند و مشکلات کنونی آن قدمتی یک و نیم دهه‌ای دارد. ضمن اینکه ده‌ها پروژه نیمه‌تمام دیگر نیز برای شهروندان تصویری تکراری شده است و حل این مشکلات خواسته مکرر شهروندان است.

در تازه‌ترین نشست شورای شهر بوشهر نیز رئیس شورای شهر بوشهر با صحه گذاشتن بر مشکلات عدیده بندر بوشهر رفع آن را در گرو جذب اعتبارات خاص دانست.

جعفر پور کبگانی صبح دوشنبه در نشست اعضای شورا با معاون عمرانی استاندار گفت: اعتبارات شهرداری جوابگوی پروژه‌های بزرگ نیست و مرکز استان نیازمند اعتبارات خاص جهت پروژه‌های شاخص است.

رئیس شورای شهر بوشهر تاکید کرد: مدیریت شهری جهت توسعه و عمران شهری نیازمند حمایت و همراهی دستگاه‌های اجرایی است

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم اداره کل راه و شهرسازی تعامل بهتری با شورا و شهرداری در جهت توسعه شهر داشته باشد گفت: اختصاص سهم ده درصد شهرداری جهت بازگشایی املاک در گذر، اختصاص زمین در اراضی ۵۳۰ هکتاری جهت احداث تالار شهر و واگذاری استاد زمین میدان میوه و تره‌بار از جمله مطالبات ما از اداره کل راه و شهرسازی است.

انتقال سایت پسماند به خارج از شهر از موضوعات دیگری بود که رئیس شورای شهر بوشهر به آن اشاره کرد و گفت: انتقال سایت پسماند به خارج از شهر یک مطالبه جدی است و با توجه به اینکه سرمایه‌گذارانی جهت ایجاد کارخانه پسماند اعلام آمادگی کردند اما حجم زباله شهر بوشهر جوابگوی این سرمایه‌گذاران نیست.

به گفته وی از این‌رو ایجاد یک سایت دفن زباله که تعدادی از شهرهای همجوار هم پوشش دهد و ایجاد کارخانه پسماند برای سرمایه‌گذار جوابگو باشد باید در دستور کار قرار گیرد.

پور کبگانی با تاکید بر توسعه گردشگری به عنوان یکی از عوامل رونق اقتصاد شهری گفت: دهکده گردشگری و پارک لیان دو ظرفیت بسیار خوب برای توسعه گردشگری است که به دلیل نداشتن متولی تأسیسات آن در حال از بین رفتن است. ما آمادگی خود اعلام کردیم که پارک لیان در اختیار شهرداری قرار گیرد و می‌تواند این یک فرصت بسیار خوب برای تفریح شهروندان و سرمایه‌گذاری باشد.

رئیس شورای شهر بوشهر در پایان از احداث یک پارکینگ طبقاتی توسط بخش خصوصی در مرکز شهر خبر داد که مجوزهای آن نیز اخذشده است.

یکی از دلایل انسداد ترافیکی در برخی از خیابان‌های پر رفت‌وآمد بوشهر ضعف شدید این بندر در ناوگان حمل‌ونقل عمومی است. بوشهر چه از لحاظ کمیت و چه از لحاظ کیفیت در این زمینه از پتانسیل خوبی برخوردار نیست و همین مساله باعث می‌شود تا شهروندان بیشتر به استفاده از خودرو شخصی تمایل داشته باشند.

در هفته گذشته نیز روابط عمومی شهرداری بوشهر به نقل از مسوولان این سازمان از تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خبر داده بود که البته زمان دقیق اجرای آن مشخص نبود، اکنون سخنگوی شورای اسلامی شهر بوشهر نیز از تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر بوشهر در آینده نزدیک خبر داد.

ایمان زندی نیا ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مطالبات مهم مردم شهر بوشهر تقویت سیستم ناوگان حمل‌ونقل عمومی است که در این راستا طرح‌های مهمی داریم.

به گفته وی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر بوشهر یکی از مطالبات جدی شهروندان است از همین رو با لایحه شهرداری برای انتخاب پیمانکار نوسازی ۲۰ دستگاه اتوبوس موافقت به عمل آمد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بوشهر ادامه داد: هزینه نوسازی این ۲۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ میلیارد تومان است که مقرر شد در مدت شش ماه اتوبوس‌ها به شهرداری تحویل داده شود.

وی با اشاره به مشکل بودجه شهرداری بوشهر در سال‌های 97 و 98 تصریح کرد: به دلیل مشکلات به‌وجود آمده در دوره قبل در شهرداری، تفریغ بودجه سال ۹۷ و ۹۸ شهرداری به تصویب شورا نرسیده بود و این باعث عدم ارتقا درجه شهرداری بندر بوشهر شده بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بوشهر خاطرنشان کرد: موضوع در کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر بوشهر بررسی و به تصویب کمیسیون رسید و به صحن شورا ارسال شد که به تصویب اعضا رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر: