bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۰ - ۰۵ دی ۱۴۰۰
پارس جنوبی در تبریز متوفق شد؛
بامداد جنوب: ر روزی که پارس جنوبی در مقابل حریف قعرنشین خود یک امتیاز نه‌چندان با ارزش به‌دست آورد، شاهین شهرداری در بوشهر باز هم نتوانست مقابل حریف خود کار خاصی انجام دهد

بامداد جنوب: 

در روزی که پارس جنوبی در مقابل حریف قعرنشین خود یک امتیاز نه‌چندان با ارزش به‌دست آورد، شاهین شهرداری در بوشهر باز هم نتوانست مقابل حریف خود کار خاصی انجام دهد تا با شکست دو بر صفر مقابل حریفش، بحران این تیم در لیگ دسته دو کشور همچنان ادامه داشته باشد، البته بدتر از این بحران این است که شاهین تا هفته یازدهم لیگ حتی نتوانست یک پیروزی کسب کند.

هفته یازدهم لیگ دسته یک کشور در حالی روز گذشته برگزار شد که هواداران شاهین شهرداری و پارس جنوبی امیدوار بودند این دو نماینده استان بوشهر در این مسابقات در مقابل حریفان نه‌چندان قدرتمند خود به پیروزی برسند؛ ولی حاصل تلاش هر دو تیم در این دو بازی فقط کسب یک امتیاز بود. پارس جنوبی که در تبریز به مصاف تیم بحران‌زده ماشین‌سازی رفته بود، با تساوی یک بر یک متوقف شد و شاهین شهرداری که امیدها را برای کسب نتایج خوب پس از بازی با نفت مسجد سلیمان در جام حذفی تا حدودی افزایش داده بود، باز هم در مقابل حریف خود در بوشهر متحمل شکست شد تا این تیم همچنان برای کسب اولین پیروزی خود در لیگ برتر صبر کند. در ادامه این گزارش به بررسی هر دو بازی خواهیم پرداخت.

در ابتدا به دیدار دو تیم شاهین شهرداری و شمس‌آذر قزوین می‌پردازیم، تیمی که در آستانه ورود به بحران قرار داشت. اما در طرف مقابل شاهین شهرداری بوشهر که روزهای سختی در این فصل پشت سر می گذارد و به‌دلیل مشکلات مالی، در هفته دهم مقابل مس حضور نیافت تا با شکست انضباطی 3-0 جریمه شود، هفته پیش مقابل نفت مسجدسلیمان در جام حذفی هم شکست خورد تا تمرکز کامل خود را روی لیگ دسته یک معطوف کند؛ البته طی این هفته‌ها شایعاتی هم مبنی بر کنار گذاشته‌شدن شاهین از لیگ یک به گوش می‌رسید که تکذیب شد.

شاگردن مهدی قنبری که در این فصل بردی کسب نکرده بودند، دیروز در چارچوب هفته یازدهم میزبان تیم شمس‌آذر قزوین بودند؛ تیمی که با پژواک کرم‌پور نتایج خوبی کسب نکرده و مثل شاهین، جزء تیم‌های قعرنشین جدول بود. شمس‌آذر که 10 امتیاز از 10 بازی گرفته و در نیمه پایینی جدول حضور داشت، هفته گذشته به صنعت نفت در جام حذفی باخته بود. همه این مسائل باعث شد تا تیم قزوینی برای دوری از بحران و قعر جدول در این بازی سخت، فقط به‌دنبال پیروزی باشد نه نتیجه دیگری. این دیدار که از ساعت ۱۴ دیروز در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر آغاز شد با پیروزی دو بر صفر تیم شمس‌آذر همراه بود. این تیم با کسب پیروزی در این دیدار 13 امتیازی شده و تا رده دوازدهم در جدول بالا آمد. در واقع در این تقابل حساس شاهین، هفتمین شکست متوالی خود را متحمل شد تا شاگردان کرم‌پور با کسب هر سه امتیاز این بازی، بعد از مدت‌ها سر‌وسامانی به وضعیت خود در جدول رده‌بندی دهند. شاهین بوشهر هم با ادامه روند ناکامی‌هایش بالاتر از ماشین‌سازی قعرنشین، هفته یازدهم را با چهار امتیاز و رتبه هفدهم به پایان رساند.

اما نکته ناامید‌کننده این است که این روزها شاهین شهرداری به تیمی تبدیل شده است که تیم‌های بحران‌زده را از بحران خارج می‌کند؛ اما خود نمی‌تواند از بحرانی که در آن گرفتار شده است، خارج شود. با این حال هواداران شاهین باز هم امیدوار هستند که تیم محبوب‌شان بار دیگر به روزهای اوج برگردد. قنبرپور و کادر فنی‌اش هم به‌دنبال همین مساله هستند ولی آنها خوب می‌دانند با توجه به بضاعت‌شان کار بسیار سختی دارند.

در ادامه این گزارش نگاهی هم به دیدار تیم‌های پارس جنوبی جم و ماشین‌سازی تبریز، تیم قعرنشین مسابقات لیگ دسته یک خواهیم داشت. نماینده تبریز که فصل گذشته از لیگ برتر به لیگ دسته یک سقوط کرده بود، همچنان نتوانسته خود را جمع‌وجور کند و همین مساله باعث‌شده تا این تیم نتواند عملکرد خوبی در مسابقات امسال داشته باشد. آنها هم مثل شاهین شهرداری فعلا هیچ بردی در 11 هفته اخیر کسب نکرده‌اند. در طرف مقابل، پارس جنوبی هم فصل را اصلا خوب شروع نکرده بود ولی این تیم در هفته‌های اخیر نشان داده بود که می‌تواند از این وضعیت خارج شود و به همین دلیل هواداران پارس امیدوار بودند در تیم‌شان در مقابل قعرنشین جدول مسابقات به پیروزی برسد.

بازی با حملات پارس جنوبی شروع شد و این تیم از همان ابتدا، نشان داد که برای پیروزی وارد میدان شده است. شاگردان ایمان رزاقی‌راد در نیمه اول تلاش بسیاری برای گلزنی کردند و این امر بالاخره در دقیقه 42 محقق شد. امیر شهیم موفق شد اولین گل جمی‌ها را به‌ثمر برساند تا پارس نیمه اول را با پیروزی به رختکن بروند. در نیمه دوم انتظار می‌رفت شاگردان رزاقی‌راد عملکرد بهتری از خود نشان دهند ولی این تیم ماشین‌سازی تبریز بود که ابتکار عمل را در دست گرفت. تبریزی در این نیمه به مراتب بهتر از جمی‌ها عمل کردند و همین مساله باعث شد تا آنها در دقیقه 65 گل تساوی را به‌ثمر برساند. در ادامه بازی هم اتفاق خاصی رخ نداد که سهم هر دو تیم از این بازی فقط یک امتیاز باشد. تک امتیازی که نه کمکی به پارس جنوبی جم می‌کرد و نه ماشین‌سازی تبریز. حالا مطمئنا فشارها روی رزاقی‌راد بیشتر از گذشته خواهد شد چراکه هواداران پارس جنوبی انتظار دارند که تیم‌شان بهتر از این‌ها باشد و این تیم با آنچه که هوادارانش می‌خواهد، فرسنگ‌ها فاصله دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: